Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Yup! Som jeg skulle skrevet det selv. 1stk fabelaktig nyhet → volum → prisoppgang → back on track!

Nesten så man skulle ønsket seg en … randomisert studie i neo/adjuvant setting

eller mer enn 1 site åpen i Dovacc… men nå sklir det ut i småprat

Da synes endelig den tekniske halslinja ved 80 å være brutt og OHS-formasjonen er en realitet.
Target for formasjonen er kr 96-97.

3 Likes

4 Likes

Nå, spennende å se om den programmessige testen av halslinjen kr 80 fra oversiden vil holde?

1 Like

Den avsluttet på 80 i hvert fall :man_shrugging: Så i morgen blir en prøvelse på om det ble et gulv på 80,-

1 Like

Bedre volum opp 6 mill på 6 kr kontra snaue 2 mill på 4 kr ned, det er vel et pluss, men det er jo lave volum uansett.
Har dere betraktninger om hva spesielt oppgangen igår er for noe, trading?

Putler seg over 50 dagers snitt, men trengs veldig mye mer volum

3 Likes

Halslinjen på kr 80 holdt, så får nå bare håpe på at teknisk target kr 96-97 nåes om ikke alt for lang tid.
Som det skrives på en annen tråd så bør de langsiktige fundamentale kursmålene være langt høyere.

2 Likes

Hvor er vi nå kjære teknikere?
Tenkte å snitte ned etter hvert:-)

Er et par volumspikes de siste dagene, og så en frekk liten hammer der

3 Likes

Hvor sterk er støtten i 66-67 området? :thinking:
Og den grønne søylen i dag er vel bra?

1 Like

Faen, jeg rakk ikke å snitte ned før jeg var i grønt igjen😂
Satser på nye muligheter.

@rosk82 @Savepig - TA please?

Edit: Jada, vet det er en dødssynd å snakke om TA på Ulti, for der er det bare fryd og gammen og det er bare en storaksjonær som skal ut og ingen røde flagg og Norda som driter i eget reir osv., men for en del av oss andre så er TA ganske interessant fra et annet perspektiv enn det fundamentale. :wink:

Voila, du får kanskje muligheten til å handle på MA200, for første gang siden koronakrakket: lykke til.

4 Likes

I det store bildet har den falt ned og ut av den større oppadgående trendkanalen den har vært i.

Ser man mer lokalt har den lagt innenfor en tradingrange siden bunnen i mars. Volum har gradvis redusert seg over tid, som isolert sett er positivt.

Men rally har vært svake og av dårlig kvalitet. Siste “gap up” en lokal veldig høy volumdag, hvor prisen lukket i nedre del av prisbar. Etter dette har den bare gått sidelengs på lavt volum uten noe videre nedtur eller opptur.

Kan komme et rally nå. Mulig retest av bunn satt i dag. Hadde en liten økning i volum tidlig august som har hodt seg stabilt, uten at dette økte volumet har gitt noe resultat til hverken oppside eller nedside.

Ligger også en “volumsperre” fra selloff ved “gap opp”.

Men i første omgang må den finne støtte og begynne vise styrke opp mot peers.

9 Likes

Vi har navn og adresse på denne, heldigvis er det snart tomt :bermuda:

5 Likes

Bare minner meg selv på hvordan boardet ser ut før jeg begynner å tukle:

Zoomet inn blir den sånn:

Veldig greit å få litt jobbing over 50 dagers snittet.

Men foreløpig er 200 dagers snitt synkende, og vi har fått en reaksjon til nedsiden, så chartet er ikke bikke til noe bullish mood helt enda.

2 Likes

Redigerer du innlegget til å reflektere dagens bevegelse :wink: