Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg tror at fraværet av eufori og tullescenarioer er på grunn av at denne tråden helt fra begynnelsen har vært dominert av saklige aktører og innlegg. Både gode og dårlige spørsmål blir besvart med lange, saklige innlegg, og scenariene som blir skissert er fundert i solide logiske resonnement.

Vil spesielt takke @Neladner og @polygon for å ha bidratt sterkt med å legge lista for hvordan dette forumets informasjonsflyt rundt Ultimovacs har blitt.

25 Likes

Du får et klapp på skulderen du også krakken :+1:

10 Likes

Ble ikke så verst dette veggis:

4 Likes

@vegar_beider er ikke alene her altså. Gang på gang viser det seg at linjalgnukking bare fungerer i nåtid og fortid - ikke fremtid.

4 Likes

Jeg prøver ikke henge ut Vegard eller TA, jeg ble selv litt svett rundt de tider :sweat_smile: Det var bare så morsomt at det var mer eller mindre perfekt timing av bunnen.

2 Likes

Feil.

4 Likes

At ~60 var bunnen når man kom langt inn i H2 ble etter hvert så åpenbart (gitt bortfall av kronisk salgsoverheng siden vinteren og tilbakelevering av short), at det blant annet avstedkom Oddvar Brå memes.

1 Like

Bare husk at hovmod ofte står for fall.

Såvidt jeg husker var de endel som mente at emisjonen på 125 (var det ikke der) ville være et betonggulv for kursen

8 Likes

Du vet du trigger @h3nk1 og meg til å snakke om sektorkrakk og Norda-short etc. enda en gang nå?

Jeg var en av disse, som dessverre ikke hadde spåkule som hensyntok sektorkrakk som satt verdsettinger 7 år tilbake → krakk i indeksene → Putin lagde krig på kontinentet → økte renter og inflasjon.

Så det er et fair point, ingen garantier på børs. Håper dog på litt færre svarte svaner fremover :crossed_fingers:

Utover det, så nærmer avgjørelsen seg såpass at den dynamikken i seg selv (snart) gjør seg gjeldende åkke som hva som smeller eller krakker rundtom.

11 Likes

Som jeg ser det, så er det en høy sannsynlighet for at OSEBX krakker i løpet av de neste 12 månedene, men alt som ikke er olje/gass har allerede falt mye, så usikker på hvordan det slår ut. Vil egentlig tro alt fortsetter å falle i så fall.

For Ultimovacs, så må det konkrete resultater til for å evt stå i mot et slikt krakk. Hvis Ultimovacs får dataene før det evt krakker, så er jo det en god ting. :slight_smile:

image
:see_no_evil:

For å snu på det, om ikke man har fått data innen de neste 12 månedene (eller 6 for den saks skyld), så har jeg allerede signert skjøtet for en liten karibisk øy.

3 Likes

Får litt Epstein-assosiasjoner til deg fremover nå.

Vanligvis har aksjonærene ventet utålmodig på avlesninger og data, mens i dette tilfellet er det faktisk sånn at aksjonærene ønsker å vente litt.

Kursen har eksplodert siste måned, MEN er fremdeles bare på vei opp mot den korridoren og kursbanen aksjen har holdt siden IPO.

Det er denne kursbanen som er den “logiske” om man skal se på utvikling av pris over utvikling av det fundamentale over tid.

Selskapet har utviklet UV1 på en fremragende måte, og hele tiden økt potensialet og LOA ved å vise solide, tidlige data mens de har lagt til indikasjoner og interesse fra potensielle kjøpere.

Når vi ser på denne fundamentale utviklingen (og nå også øyner en definitiv avlesning) er det ganske åpenbart for meg at prisen skal videre opp de neste 12 månedene, selvfølgelig også med bølgedaler og peaks.

Jeg har tatt feil før, og gjør det såklart også igjen - men noen investeringsrasjonaler og setups er så solide at jeg ikke kan la være å påpeke det.

3 Likes

Se denne:
Indeed, In the report you point out that Ultimovacs is nearing two inflection points – readouts from two phase II trials, INITIUM and NIPU. Why are these such key milestones for Ultimovacs?

– They are key milestones because, if these readouts are positive, they will kick-off a series of activities that will be very important for the company, including going to the authorities with applications that will allow us to move quickly to the next stage of development. For instance, within mesothelioma, we would apply for orphan drug designation.

– The other big activity that positive readouts would intensify is discussions with potential partners. The feedback we have received so far indicates that they all recognise that our studies are well designed, and they realise that not many biotechs perform these types of comparative and randomised studies. So, clearly, if we have positive readouts, this will mark a path for us to engage in deeper discussions with potential strategic partners for out-licensing of UV1 and maximising the product in multiple indications into eventual phase III studies.

19 Likes

En ting alle bør tenke nøye gjennom de neste 12 mnd er om selskapene man velger trenger en emisjon. Vi får bare håpe at intium blir avlest før finansmarkedene kneler. En opptur kan vi få om krigen blir avblåst🙏

1 Like

Another important wave we are following is this increased focus by big pharma in the neoadjuvant space. This is very interesting for us because it allows for treatment earlier in tumour development. So, we see it as something we can explore ourselves since it induces T-cell response before tumour removal.

Her tenker jeg selskapet ønsker å få i gang en ny studie så snart som mulig, og samtidig oppkapitalisere ytterligere.

Ellers hyggelig å se at CEO setter ting i rett perspektiv:

I should also mention that, in the broader perspective, these milestones will be transformational for the general cancer vaccine space and concept, triggering a positive feedback loop – finally, in a comparative way, we will have shown that cancer vaccines work, assuming our data is positive, of course.

3 Likes

I forhold til emisjon spiller vel det ingen rolle da U har penger langt inn i 2024?

1 Like

Nei det er en av grunnene til at jeg har valgt ultimo. .an slipper risikoen for krise emisjoner. Enten funker det og de lander noen saftige avtaler, men emisjon trenger man ikke frykte.