Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Vet du om noen har vurdert hvorfor mPFS er forskjellig i CM-067 og CM-511?
Kan det være en forskjell i rammebetingelsene forsøkene ble gjennomført under?
For eksempel ble CM-067 gjennomført i en influensasesong som var gjennomsnittlig (2013-14 - 350k på sykehus), mens CM-511 ble gjennomført i en mer omfattende influensasesong (2016/17 - 500k på sykehus i USA). Dette kan ha medført flere sensurerte personer i 2016/17 og dermed dårligere mPFS.

6 Likes

Ikke som jeg kjenner til, men at det er ulike rammebetingelser for studier som kjøres i forskjellige tidsrom er jo gitt. Om man skal tillate seg å spekulere i tråd med at Ultimovacs har rekruttert i en periode hvor store deler av helsevesenet har vært nedstengt (med kjente, negative konsekvenser for kreftdiagnostisering og behandling), så taler det for at populasjonen i INITIUM kan være noe sykere i snitt enn historisk kontroll.

2 Likes

Sleng på Covid og eventuelt nedsatt «allmenntilstand» pga dette. - jeg blir ikke overrasket om mpfs i SOC-armen viser 10mnd for å si det slik

1 Like

Det er nok ikke det at mPFS er forskjellig som er så utslagsgivende for forskjellen i plottene - det er det totale arealet mellom de to. Det er at forskjellen mellom dem er såpass stor tidligsom gjør at dette nok vil skyve sannsynlig oppnådd primærendepukt et stykke frem i tid.

Og det kommer vi tilbake til hvor mye er :wink:

4 Likes

Figuren under indikerer at kreftdiagnosen ga høyrer risiko for alvorlige komplikasjoner av covid. Uten diagnosen er man i snitt på den røde linjen, mens alle konfidenskurvene for kreftdiagnoser ligger med HR>1. Jeg har markert melanoma med spredning, som har en spesielt høy HR.

image

Hentet herfra:

6 Likes

Så det kan hende de har nådd 70 events. Mens vi bare venter på analysen? Den tar alt fra 1 måned til 2 måneder?

1 Like

Det kan selvfølgelig ha skjedd. Gitt at CRO løpende kan oppdatere og vaske data, så er det mest trolig at det er snakk om noen uker og ikke måneder fra 70 events er oppnådd til selskapet mottar resultatene.

Hvilke incentiv har CRO til analysere innkommende data fortløpende og jobbe så hurtig som mulig med dette?

I Radium 241 forklarer CEO hvordan dette funker på spørsmål om tiden fra 70 events til selskapet meddeler resultatene til markedet:

It is correct that a CRO monitors the study, but we have different CROs: one that monitors the study, one that independently reviews the imaging, and another one which does the lab-work. So there is not just one entity. It is very important that after we have 70 events, that the database is clean and confirmed. And that is a process we cannot really tell how long is going to take. Because it depends, you know, on discussions with the difference centers. But, what I can tell you is thart as a company, we are in close contacts with these CROs to make sure that they clean up this data as the study progresses, so that the final stage will not take as long, because some (les: mye) of that work is already done.

Videre er det kun logisk at en CRO jobber løpende med studiene de har ansvar for, på ulike områder. Det blir jo som å arbeidssette en hver tjenesteorientert bedrift som lever av X prosjekter og best mulig ressursutnyttelse på disse til enhver tid.

Vanlig tidsbruk for et større “landmark” studie, der man først kan gå løs på data etter et gitt tidsrom, et inntil er par måneder. Her er det altså snakk om et event-drevet studie som er relativt begrenset i størrelse, og hvor CRO altså jobber løpende. Så selv om ikke CEO kan gi deg et nøyaktig svar på hvor lang tid det tar, så kan vi jo på egenhånd forstå at det blir snakk om kortere tid.

Personlig vil jeg gjette et sted mellom 2 og 4 uker.

4 Likes

Har vi noen referanser til andre event-drevne studier mtp tidsbruk?

Ikke som jeg kjenner til, og personlig er det ikke viktig nok for meg å spekulere i om det blir snakk om det blir 2, 3 eller 4 uker. Noe som vi åkke som har null kontroll over gitt hvor mange variabler det er i spill: studiets størrelse, datatype(r), ulike CROs mv.

2 Likes

Jeg har hørt fra fagfolk at man kan regne med 1-2 uker, kanskje 3.

Tror nok basert på det tekniske at Ulti vil ligge lenge i dette området før det eventuelt vil komme en opptur eller nedtur?
Aksjen er åpenbart overvurder i alle henseende og kan bare stige på “tro og håp”!

thats-bait-mad-max

2 Likes

Takk Duo for din grundige informasjon og logiske konklusjon.

Da har du nok gjort en grundig teknisk vurdering Duå, basert på dette plottet kanskje?

4 Likes

Bare rette en takk til de på fundamental tråden. Man kan faktisk time en inngang ganske nøyaktig ift deres statestikk. Blir enormt spennende å se resultatene sett opp imot prognosene.

2 Likes

Enig. Det er fantastisk at vi har et forum med folk som deler sin kunnskap og vurderinger. Vi vanlige investorer/mennesker trenger et slikt forum. Exitgutta og andre har sine “klubber”. Her er det en åpen plattform med mye informasjon og kunnskap som en ikke får andre steder. Mye solidaritet vises. Slår U og T til vil TI har vært en kilde til fordeling av verdier til en type investorer som vi aldri før har sett i det norske aksjemarkedet. Digger tanken og håper det beste for alle her inne.

8 Likes

Jeg har vært med på Algeta og har siden fulgt biotek kritisk, fra sidelinjen - men Ultimovacs må man bare ta sjansen på. Den potensielle oppsiden er hinsides og sannsynlighet for de lykkes gjenspeiles overhode ikke dagens verdsettelse. Ikke undervurder eierstrukturen, ved en positiv avlesning blir den svært viktig - Algeta ble solgt alt for billig pga en svak eierstruktur.

4 Likes

Viktig poeng