Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Du er kanskje ikke så tett på TA, men den tekniske motstanden jeg nevner er de to tidligere toppene på 114,60 fra 16.november og i går. Skal lite til før denne motstanden brytes, men vi får se om det skjer med aller første eller om aksjen skal konsolidere litt først.

Kan kanskje hjelpe med et hauseinnlegg fra profeten :wink:!

Sirjohnny? :grinning:

Edit: Prøvde å trigge @Fornybar til å skrive noe innen 7. luken i kalenderen. Forgjeves innsats.

Skal man ta en “førjuls-quiz” på når vi tror avlesning?
Jeg tror børsmelding 10. Februar, med avlesningsdato 26. Januar.

1 Like

Ulti har tidligere sagt at de liker å dele gode nyheter på events for det gir mer effekt. Så mulig de holder alt hemmelig noen uker ekstra om det er noe større på agendaen. Så om noen vet om noen events i januar - april er vel sjansen stor for at resultat av avlesning kommer dagen før eventet

:open_mouth: Hvor ble det av innlegget, helt klart på kursen at det mangler. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det du spekulerer i der, kommer ikke til å skje. Selskapet er helt klare på at de vil dele suverent viktigste topline-resultatene med markedet så fort de har dem. Det de har sagt er at de muligens vil spare ytterlige data til konferanser.

9 Likes

Polygon når det gjelder Initium studien så vil man her sannsynligvis ha 2 milepæler

  1. når 70 events er oppnådd
  2. når selve dataene fra studien foreligger.

Disse tidspunktene er ikke sammenfallende.

Vil det komme separat melding fra U når 70 events oppnådd eller vil man ikke melde det men vente med meldingen til også dataene er klare.

For meg fremstår det så viktig for markedet å vite tidspunktet for når 70 events er oppnådd, selv om dataene ikke foreligger, at det må komme egen melding bare om det. Det kan man ikke unnlate å melde til markedet.

Synspunkt?

Dette har vært oppe en del ganger. Ting skjer slik:

CRO gir beskjed til et lite knippe folk i selskapet (tenk CEO og CMO) om at 70 events er oppnådd. Dette meldes ikke til markedet. Det er det heller ingen grunn til, da det bare ville medført unødig støy.

Selskapet er forberedt på dette, og vil umiddelbart meddele resultatene når disse foreligger (trolig etter 2-4 uker, ref. at dataene vaskes etter hvert som events inntreffer). Selskapet har allerede klare ulike «kommunikasjonspakker» for ulike utfall, slik at det kan meldes umiddelbart.

2 Likes

Vet ikke om jeg helt deler begrunnelsen for en slik strategi.
Lager “støy” ??

Det er vel bedre med støy skap av informasjon enn at investorer i 2-4 uker kjøper og selger aksjer uvitende om et 70 events er oppnådd. Det finner jeg meget tvilsomt om kan være riktig.

Det er slik det skjer, og det er normal praksis. Det er ikke lenge siden det ble diskutert opp og ned (og konkludert med basert på svar fra selskapet) i tråden :slight_smile:

6 Likes

Du har bare lyst på FOMO, @Birgitte :wink:

Der kom Fornybar posten på kurs 111.6, da kan teorien testes :smiley:

1 Like

Nei nei. Jeg er bare av den oppfatning av at markedet til enhver tid har krav på å ha tilgang til korrekt informasjon og at ting ikke holdes tilbake. Det gjelder ikke bare meg.

Hjelper det å få informasjon for informeringens skyld dersom markedet ikke er i stand til å vurdere betydningen av den faktiske informasjonen?

1 Like

Mener du at det ikke er av betydning og at markedet for eksempel ikke er i stand til å vurdere opplysningen om at 70 events er oppnådd i dag 7 desember eller om noen uker den 7 januar?

Vi har fått informasjon om fullført rekruttering. Det neste vi får vite er resultatene etter avlesning. Å få noen slags “mellomtider” er ikke vanlig i bransjen.

5 Likes

Definitivt.

Og det er sammenlignbart med at andre børsnoterte selskaper i andre bransjer ikke børsmelder den aller første samtalen som ender i en stor kontrakt, oppkjøp eller andre vesentlige hendelser som først meldes når man har en konklusjon.

3 Likes

Ville ført til ekstrem volatilitet iom at man bare ville hatt antagelser å gå etter. Hadde fort gitt tradere noen fine dager, men for markedet som helhet bør det være å foretrekke at flest mulig har best mulig forutsetninger til å vurdere tingenes tilstand.

3 Likes

Jeps. For poenget med å holde markedet informert er ikke å tilfredsstille noens utålmodighet, det er å gi markedet mulighet til korrekt prising av selskapet.

5 Likes