Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er en dårlig sammenligning.

70 events er et skjæringspunkt i studien. Tidspunktet for det er et endelig faktum som man ikke kan gjøre noe med.

Og man kan melde hvor mange som er i kontrollgruppen av de 70 for det vet man på det tidspunktet.

Da får vi ved nåværende risikovurdering ta utgangspunkt i at 70 kan være nådd for 2-4 uker siden så da får jeg simulere i dag at med hensyn til om 70 events er oppnådd at at datoen i dag er reelt 15. november.

Er det det dere mener?

1 Like

Nei, for det er nettopp det man skal kvalitetssikre først.

2 Likes

Ja, man må legge på noen uker på estimatene i fundamentaltråden for å hensynta tiden det tar for CRO å gjøre klar datapakken. Dette har vi strengt tatt visst lenge.

Nå hadde man nettopp et innsidekjøp fra nærstående til CEO. Noe som forteller oss at 70 events i alle fall ikke var oppnådd på dét tidspunktet.

1 Like

OK:

Vi får se hva som skjer når meldingen en gang i fremtiden kommer.

Søren også - og jeg som trodde det bare var 17 dager til jul :blush:

Etter å ha vært inne i selskapet i over 3 år forstår jeg ikke utålmodigheten på tråden så lenge “jo senere jo bedre gjelder”.

11 Likes

Det er her snakk om å informere markedet når resultatene er validert, og det er de ikke den dagen pasient nr 70 meldes inn til nemnda. Dette er så avgjørende data, at man må være 100% sikker før de slippes som en børsmelding.
Bare tenk deg den situasjonen at vi har en 70 personers børsmelding, som en dag eller to etterpå må dementeres. Da blir det bråk da.

1 Like

Den er god da har jeg fått provosert fram motargumenter.

Forøvrig enig med at innsidekjøp 29.11 uansett setter en dato tilbake.

For å sette ting på spissen kan Carlos kjøpe aksjer nå?
Jeg mener, han har taushetsplikt, men om han gjør ett kjøpt så blir jo det som at han ikke vet noe om avlesningen og dermed gir han en indirekte melding til markedet at 70 events er ikke oppnådd noe som er innsideinformasjon og ikke lovlig. Eller?

På den positive siden vil jo kun ett kjøp av 100 aksjer føre til potensielt rally ettersom 70 events enda ikke er oppnådd så man kan jo håpe på ett lite kjøp.

Han vet jo ikke noe mere enn oss han!!

Om han fikk beskjed i går om 70 events var nådd så vet han jo. Det tar vel 2-4 uker før de melder noe slik jeg har forstått. Gjør han kjøp i dag++ vet han enda ikke noe

Ledelsen kjenner ikke resultatene før samme dag det blir publisert og vi alle vet.
Dette er" storm i et vannglass".

3 Likes

Mja, litt interessant som tankeeksperiment.

La oss si han kjøper aksjer hver dag, så lenge han ikke vet noe. Den dagen han får vite at 70 Events er oppnådd, slutter han å kjøpe.

Da «vet» også markedet at 70 Events ikke er oppnådd dagen før.

Tror vi alle skjønner at det ikke er en strategi en seriøs CEO ville stått inne for. Sjefen har kjøpt ~12 ganger over børs siste ~24 måneder og har således gitt et så tydelig signal han kan på at data forhåpentligvis blir gode. Det er ikke normal kost i sektoren, tvert imot.

Studiedesignet er videre slik at vi kan få gode data nå i desember, og dårlige data i februar (selv om det er mindre sannsynlig). Da det er forskjellen/arealet mellom armene i INITIUM som betyr noe, så ville en slik «strategi» med å handle i markedet uansett ha begrenset informasjonsverdi.

12 Likes

14 Likes

lurer virkelig på hva de store investorene tenker om selskapet. Omsetningen tyder jo ikke på at de går mann av huse etter slike presentasjoner.

Kjøper ikke hele selskapet over børs vettu :wink:

18 Likes

Meget bra presentasjon - igjen

3 Likes

Enig. Men for de som har sett dette før, så anbefaler jeg å spole fram til Q&A etter ti og et halvt minutt.

Et lite sitat:

“With positive data, that would be transformational for the company, but also for the space [of immuno oncology]”

5 Likes