Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det var snabbt :slight_smile:
Det er stille på chatten nå, men plutselig er det 150 uleste meldinger (for å ta i litt :slight_smile: )
Du har vel kanskje funnet fundamentaltråden også? Men jeg kan uansett anbefale deg å lese fra Ultimovacs Fundamentale forhold (ULTI) - #1230 av Hallakis
Da flinke folk har sannsynlighetsregning på readout og resultat.
kjempespennende tid vi går inn i. Kursen i dag er bare interressant for de som vil inn billig.

3 Likes

Hei,
Har fulgt ULTI i et år nå. Er ganske tungt inne i denne. har fulgt den i sorg og i glede nå dette året som er gått. Gjorde ei stor kule i NEL som nå er reinv

Jeg gikk inn i NEL på rundt 2 kroner og var med inntil jeg solgte på i overkant av 20,- det var moro, men det er bare småtterier ift om denne skulle få klaff.
estert i ULTI. Dette er en meget spennende aksje med et extremt potensiale om den går inn, noe jeg har stor tro på.
Det er jo kjempepositivt at det ikke er kommet noe meldinger/oppdateringer enda.
Det er også moro å se så mye bra kunnskap som er samlet her på tråden. Jeg er nok ikke den ivrigste eller den dyktigste på dette området, men noe har jeg fått med meg.

Har vært i aksjemarkedet i 10 år nå og dette er uten tvil den aksjen som jeg har knytter størst forventing til noensinne. Tror faktisk det er mulig at den kan gå 1000% ja jeg sa tusen prosent, men det betinger positive avlesninger. Legg til grunn en meget forsiktig markedsverdi på 35 mrd så er du der anslagsvis, noe som er helt innafor.

Akkurat nå er det noen som ønsker å holde denne nede, det ser vi på kjøpsmønsteret, lavt volum og lite moment, det er noen som har en agenda med at denne ikke går.
Men det vi ser er at den er kilen, skal ingenting til så spretter den opp, men så lenge det er så lite volum som nå så vil den være enkel å holde nede for de som kan dette gamet.
tiden får vise!

Lykke til

1 Like

1.000 prosent opp fra dagens kurs gir børsverdi på “bare” mellom 30 og 40 milliarder :wink:

2 Likes

Noe som er realistisk etter min mening. Ja jeg blir millionær men ikke økonomisk uavhengig på 1000 %

1 Like

Selvsagt, bra noen er våken her, jeg mente ca 35 mrd.

1 Like

Ja du burde ikke gå høyere i første innlegget😊

Men når det er sagt så er du ikke den første som har nevnt disse nivåene her inne.
Vi får se hva som skjer.
Ellers enig i at her er det bare å fylle “opp magasinet”

Hørt igjennom en podcast der nevner de at det tar 2-3 måneder å få tallene fra cro. Men at de jobbet for å få denne tiden forkortet. Hvor var det de sa det tok 1 måned? Irriterer meg at vi må beregne denne tiden inn før vi får melding…det ødelegger litt utregningene som har blitt gjort. Normalt gode resultater kan man må i februar mars om de er trege.

Hva har det å si? Du kan ikke vite hva resultatene blir uansett om det tar 3 måneder eller 1 dag å få top line fra CRO.

IKKE ta utregningene som ligger her som en fasit. Vi kan ikke vite.

Data kan komme i morgen… Begge typer resultat.

6 Likes

Det spiller en stor rolle. Hadde vi fått melding i morgen om at 70 events var nådd. Hadde man hatt en god pekepinn på hvordan var i løypa og frem til tallene var klare. Og la oss si ingen melding 1 februar. Så kan du godt ha nådd 70 events 1 desember og ikke ha så gode resultater. Det er vrient å manøvrere ift om jeg skal øke i slutten av januar eller ikke.

Enig med deg Fornybar.

Når det er sagt så har det vel blitt luftet et scenario på fra 1 til 4 uker for å gjøre resultatene presentable. Var det ikke Annew som uttalte noe om dette?

Uansett så er det vel nå bare snakk om hvor gode resultatene blir og i disse dager passeres vel grensen for at det er mer enn 50% sannsynlighet for at de er meget gode.

Du får ikke melding om at 70 events er nådd.

Problem solved.

4 Likes

Kunne det teoretisk vært slik at vi fikk 70 events nå, men at nesten alle de 70 var fra kontrollgruppe med bare SoC? I så fall ville vel det også være ganske gode nyheter?

Ja. Ca 100% effektiv ville blitt regnet som gode nyheter :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Sjekk PFS-kurven for referansestudiene og gjør deg opp en mening om det høres sannsynlig ut :blush:

2 Likes

Så lenge det kun er småsalg og ikke større aktører som kaster korta, er jeg rolig i skuta.

Ha en fin dag og…

Lykke til.

Jeg skrev “teoretisk” :blush:

Poenget mitt var bare at det virker som alle er fokusert på at lenger tid betyr bedre avlesning, men miksen av grupper blant de 70 er vel minst like viktig.

1 Like

Tid er den beste predikatoren vi har, gitt at populasjon (ulik progresjon, alder mv.) aldri vil være identisk med historisk kontroll.

Har jo vært skrevet en helt del rundt at Checkmate-067 er en konservativ sammenligning. Andre relevante, større studier har lavere mPFS, og det er rimelig å anta at pandemien har bidratt til at pasienter har kommet noe senere enn normalt til screening og behandling.

Personlig tror jeg derfor at positive resultater er (mye) mer sannsynlig enn det motsatte i dag.

Edit:

Siden dette kommer opp for ørtende gang:

@Fartin - si at det er 90+ prosent sikkert at det tar et sted mellom 1 til 4 uker. Det har forsvinnende lite å si for en vurdering av når man eventuelt skal øke beholdning - utover at man eventuelt legger på inntil 4 uker på estimatene, da.

6 Likes

Jag har inte full koll på reglerna kring insynsköp i Norge, men jag kan i alla fall inte se något inrapporterat sedan den 28 november då någon ur de Sousas familj köpte en mindre post. Kan någon utveckla sina spekulationer kring detta?

Hva slags spekulasjoner tenker du? CEO (og nærstående) har kjøpt pluss-minus 12 ganger siste 24 måneder. Har ikke sett lignende i noe annet notert selskap i sektoren, og det er jo et positivt signal.

At nærstående av De Sousa kjøpte så nylig som 28. november betyr (med all sannsynlighet) at 70 events ikke var oppnådd på dét tidspunktet.

1 Like

Just den typen av spekulationer :slightly_smiling_face: