Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

h3nk1
Jeg sakset nettopp dette fra Hegnar -Peaf innlegg.
Hva er dine kommentarer?
g her er beviset som bekrefter det jeg påstod var fakta. Libtayo er ikke førstevalg, spørsmålet er om det blir det. De store farma analytikerne trur det ikke, og ikke jeg heller trur det.
22.11.2022
Behandling i norsk klinisk praksis/Norske retningslinjer Nasjonale retningslinjer beskriver at pembrolizumab (Keytruda) som monoterapi kan vurderes hos pasienter med høyt PD-L1-uttrykk (over 50 %), ved kontraindikasjon mot kjemoterapi eller ved usikkerhet knyttet til toleransen for kjemoterapi. Alle pasienter med NSCLC testes i dag rutinemessig for PD-L1-uttrykk. Klinikere har gitt innspill i tidligere metodevurdering at det i klinisk praksis er lagt inn en PD-L1-uttrykksgrense på 75 % for monoterapi med pembrolizumab. Dagens LIS-anbud for onkologi beskriver pembrolizumab som førstelinjebehandling for immunterapi ved NSCLC. Som alternativ er atezolizumab (Tecentriq) beskrevet som annen tilgjengelig behandling. Europeiske retningslinjer beskriver også pembrolizumab som førstevalg, med atezolizumab som annen tilgjengelig behandling. Cemiplimab (Libtayo) har et bruksområde tilsvarende pembrolizumab (Keytruda) som monoterapi til førstelinjebehandling til pasienter med høyt PD-L1 uttrykk i tumor uten EGFR eller ALK-positive mutasjoner. Det antas at cemiplimab vil gi økt konkurranse og valgmuligheter i norsk klinisk praksis.

2 Likes

Det eneste svaret til peaf sin idioti er følgende:

LUNGVAC er en fase 2-studie som ved gode resultater vil informere om at de burde gjøre en fase 3-studie.

Hvilken PD1 - hemmer som brukes ifht hva studien skal gjøre er sekundært.

Fase 3-studien kan gjøres med pembrolizumab (Keytruda) globalt om man skulle ønske det og hvis det er åpent lende for det. SÅ kommer en eventuell markedsføringstillatelse.

Den høye verdien av studien kommer av at man i det hele tatt har et medikament i utvikling i fase 2 i verdens største indikasjon.

Peaf har misforstått, men han virker ikke videre innsatt i caset så det er forståelig.

4 Likes

Er det noen her på foraet som kan forklare meg forskjellen på Libtayo og Keytruda og hva dette har (evnt om det har) for innvirkning på ULTI. Ser at paef er veldig ivrig på dette.

Takksam for svar om noen tar seg bryet.

Jeg vet ikke hva vedkommende forsøker å oppnå med innleggene sine. Men må bare anta at det er ren trolling og/eller forsøk på å spre ubegrunnet frykt/usikkerhet.

Han bedriver i praksis direkte løgn og villedning når han forsøker å så tvil om hva som har blitt SOC i førstelinje NSCLC i Norge.

Her klipper han ut en bit tekst som sier at Keytruda kan vurderes for en gruppe pasienter med høyt PDL-1 uttrykk, selv om altså Cemiplimab er innført som refunderbar monoterapi.

Ingen grunn til at støyen derfra skal nå inn hit.

3 Likes

Takk for raskt og grundig begrunnet svar.

Dette er PD-L1 sjekkpunkthemmere fra henholdsvis Regeneron og MSD. De virker på samme måte, og Keytruda har vært lengre på markedet og har historisk hatt større markedsandeler.

Norske helsemyndigheter valgte nylig å innføre Libtayo som refunderbar monoterapi i førstelinje NSCLC, etter at Regeneron vant anbudet på pris foran MSD/Keytruda.

For Ultimovacs betyr det ingen verdens ting om LUNGVACC-studien kjøres med den ene eller andre PD-L1 hemmeren.

Noe @fornybar forklarer her:

3 Likes

Er dette helt sant da H3?
Får ikke Ultimovax data som tilsier at det virker sammen med nok en PD-L1 hemmer?

Mjo, kan muligens nyanseres ørlite grann. Om noen truer meg med pistol mot tinningen for å mene noe med positivt eller negativt om byttet av CPI i LUNGVACC, så vil jeg si det er positivt fordi r2p-programmet nå eksplisitt inkluderer 5 av de 6 største sjekkpunkthemmerne (tidligere 4 av 5).

Men i det store og hele betyr det fuck-all for investeringscase og/eller selskapet i nåværende stadie.

3 Likes

Da takker jeg for svarene, fikk klarhet i det jeg lurte på.

Ha en fin dag og kveld…

Kan dere kloke eksperter her inne fortelle meg hvorfor aksjen er opp idag?

2 Likes

Fordi flere kjøper enn selger…

1 Like

Åpenbart noen som vet noe

1 Like

Noen som prøver å holde kursen oppe. Manipulasjon.

2 Likes

Det er ingen forklaring på oppgangen, men den har falt uforholdsmessig mye siste uka. det er som du spenner en fjær. Trykket blir større jo mer du spenner den, så glipper den litt pga at noen kjøper litt flere aksjer enn robotene setter pris på, slik som i dag .

Slik det er nå så vil jo alle som setter seg litt inn i aksjen se at den er manipulert ned denne uka. Det er en enkel sak når volumet er så lite som det har vært siste dagene. Det gir utslag enten den ene eller den andre veien bare du kjøper eller selger 10 aksjer jo.

Dette vil vi få se til fulle når det kommer en melding på avlesning. Enten blir den “all time sky” eller “all time dass” alt ettersom hvilken melding som kommer. Personlig er jeg på “all time sky” siden.

Hvis ikke det jeg tror på slår til får jeg meg en på tygga så det holder, men det er det som er risken med en så følsom og riski aksje som ULTI er.

Lykke til.

De snakker nok om utbytter på kontoret.

Let’s get darn seriously here.

1 Like

Jeg føler jeg har satt meg inn i aksjen. Men jeg ser ikke at den er blitt manipulert ned denne uken.

Kan du forklare meg? Hva er det jeg ikke ser?

4 Likes

Hva mPFS har disse andre studiene vist?

Synes å ane konturene av at kjøp/salg er aktivt ivaretatt av roboter. Så snart det har vært litt aktivitet på kjøpssiden har svaret kommet med tilsvarende eller litt flere salg. Det har vært mange handler på 1-100 aksjer. Har sett samme tendensen i andre aksjer når det er av interesse å holde den på vent eller nede.
Vet ikke om jeg svamler, men tror jeg er inne på noe.
Det er sikkert andre her som kan korrigere meg eller forklare bedre enn meg.

Ha en fin kveld.

Jeg kan korrigere deg, det du sier er bare tull :+1:

Ha en fin kveld.

3 Likes