Det er fra en Radium i april der Jonas Einarsson sa følgende:
“vi har UV2 til Ultimovacs, hvor jeg er styreleder, så det er sagt, som vi tenker på å kan brukes til i fremtiden på profylaktiske krefvaksiner, men også da knyttet opp mot immunologi i det hele tatt. Og det kommer jo fra dette svenske selskapet som Ultimovacs kjøpte, og den teknologien der. Sara Mangsbo som er leder der, hun spiller en sentral rolle innenfor det internasjonale immunologi-miljøet. Og jeg ser også at… har fått flere meldinger om at den kompetansen som finnes i miljøet vårt, uavhengig av hvilket selskap de sitter i, er ettertraktet av det internasjonale miljøet nå som jobber med å utvikle fremtidens vaksiner mot denne og fremtidige pandemier, og flere av våre forskere, i flere forskjellige selskaper, er allerede blitt spurt om å være med i forskjellige task forces for å både designe og utvikle vaksinestudiene og oppfølginger innenfor immunologi. Og da svarer selvfølgelig alle selskapene umiddelbart ja til det. Og må vi frigjøre noen av ressursene våre i noen av selskapene til å jobbe med dette, så gjør de selvfølgelig det i sin arbeidstid og lønnet av selskapene. Så jeg tror at vi vil se at det norske miljøet som en del av det internasjonale, kan være med å spille en viktig rolle.”
Sara Mangsbo og Gustav Gaudernack har også skrevet denne artikkelen om SARS-CoV-2:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7301821/, men den har ingenting direkte med Ultimovacs å gjøre.