Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er fra en Radium i april der Jonas Einarsson sa følgende:

“vi har UV2 til Ultimovacs, hvor jeg er styreleder, så det er sagt, som vi tenker på å kan brukes til i fremtiden på profylaktiske krefvaksiner, men også da knyttet opp mot immunologi i det hele tatt. Og det kommer jo fra dette svenske selskapet som Ultimovacs kjøpte, og den teknologien der. Sara Mangsbo som er leder der, hun spiller en sentral rolle innenfor det internasjonale immunologi-miljøet. Og jeg ser også at… har fått flere meldinger om at den kompetansen som finnes i miljøet vårt, uavhengig av hvilket selskap de sitter i, er ettertraktet av det internasjonale miljøet nå som jobber med å utvikle fremtidens vaksiner mot denne og fremtidige pandemier, og flere av våre forskere, i flere forskjellige selskaper, er allerede blitt spurt om å være med i forskjellige task forces for å både designe og utvikle vaksinestudiene og oppfølginger innenfor immunologi. Og da svarer selvfølgelig alle selskapene umiddelbart ja til det. Og må vi frigjøre noen av ressursene våre i noen av selskapene til å jobbe med dette, så gjør de selvfølgelig det i sin arbeidstid og lønnet av selskapene. Så jeg tror at vi vil se at det norske miljøet som en del av det internasjonale, kan være med å spille en viktig rolle.”

Sara Mangsbo og Gustav Gaudernack har også skrevet denne artikkelen om SARS-CoV-2:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7301821/, men den har ingenting direkte med Ultimovacs å gjøre.

1 Like

Takk, polygon. Men her er det vel først og fremst enkeltpersonene som er i verdenstoppen innen immunologi. Jeg har stor tro på ultimo, men vi bør også holde forventninger og spekulasjoner på et edruelig nivå. TET-plattformen er nok fortsatt i et for tidlig stadium til å være aktuell for en covid-19-vaksine.

Når Einarsson i Radium for to uker siden omtaler TET som en plattformteknologi (i en forklaring om at det kan komme flere avtaler som kan sammenlignes med Vaccibody sin type avtale), og Kongstun Arnesen skriver i årsrapporten at den er aktuell til bruk i infeksjonssykdommer, så er det jo utlisensiering som ligger i kortene. Kan det skje fom. slutten av neste år, når resultatene fra fase I studien foreligger? Vil jeg jo tro. Men samtidig vil vel verdien øke betraktelig dersom man viser klinisk effekt på en mer grundig måte.

Ref. @Homunculus: TET er selvfølgelig ikke aktuell i første-generasjons COVID-19 vaksiner nå. Men det ER faktisk en rekke peptide-baserte kandidater som det forskes på, og dette er et felt det kommer til å bli jobbet bredt videre med fremover. Det er mest sannsynlig ikke noen “endelig løsning” vi får nå de neste 12 månedene.

6 Likes

Jeg har bare aldri tenkt på at å utlisensiere bruken av TET med et annet selskaps molekyler kunne blitt en svært lukrativ revenue stream hvis den er trygg og effektiv. Da ville jo Ultimovacs på sett og vis eie en del av konkurransens revenue og fjerne litt nedside i konkurrenter i fremtiden som f.eks går mot single indikasjoner eller andre mutasjoner. Ref hubro.

Forstår mer og mer for hver dag :slightly_smiling_face:

3 Likes

Enda sterkere rasjonale for at Merck skal ønske å kombinere med en immunprimer som UV1:

Konkurransen blant PD1-hemmerne tetner til.

Vil de legge til indikasjonen analytikere verdsetter til 90 milliarder nå eller kommer den senere?

2 Likes

Board member Kristin Wilhelmsen has asked to be replaced on the Company’s Board.
The Company’s Nomination Committee has issued a statement with a proposal for
changes to the composition of the Company’s Board, where it is proposed that
Aitana Peire and Haakon Stenrød are elected as new board members.

FRA SPØK TIL ALVOR:

Vet ikke om alle har fått med seg dette, men ut går et styremedlem som er en selskapsbygger, og inn kommer to styremedlemmer hvor man kan poengtere at ekspertområdene er “TRANSAKSJONER, VALUERINGSMODELLER, LICENSING DEALS” …

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg kan si om emnet enn å stille spørsmålet vi alle tenker:
Har intensiteten i samtalene økt i de siste månedene? Er dette i påvente av data readouts og orhandlinger i 2022 eller begynner ting å bli for seriøse for de styremedlemmene som ikke har industrierfaring?

Da de ansatte Jonas Einarsson som styremedlem var det fordi de “trengte en styreleder som kunne snakke fag” - nå trenger de tydeligvis to styremedlemmer som har laget avtaler før.

Fremtiden ser lys ut for selskapet, tyckar jag.

7 Likes

Blir ho damen som lar drømmene gå i oppfyllelse :wink: kjør inn storavtalene :ok_hand:

bilde

UV1 og Ultimovacs får oppmerksomhet fra noen amerikanske advokatfirmaer.


UV1 Cancer Vaccine May Be a Treatment Option for Pleural Mesothelioma

Mesothelioma & Asbestos Awareness Center
This website and its content are sponsored by Early, Lucarelli, Sweeney, & Meisenkothen, LLC, a law firm specializing in asbestos injury litigation

https://www.maacenter.org/blog/uv1-cancer-vaccine-may-be-a-treatment-option-for-pleural-mesothelioma/

A previous clinical trial used a cancer vaccine to treat prostate cancer. The results showed promise treating the cancer with minimal serious side effects. Based on those results, researchers will test the vaccine for pleural mesothelioma.

The UV1 cancer vaccine targets cells that produce large amounts of telomerase. This includes prostate and mesothelioma cancer cells. Pleural mesothelioma patients will receive multiple vaccinations and immunotherapy treatment.

Swedish Immunotherapy Drug Trial Shows Promising Results With Malignant Mesothelioma

Mesothelioma Lawyer | Asbestos Attorney | Throneberry Law Group
Throneberry Law Group helps victims and their families receive compensation for their injuries in Mesothelioma and Asbestos cases.

https://www.mesolawcenter.com/blog/swedish-immunotherapy-drug-trial-shows-promising-results-with-malignant-mesothelioma/

A Sweedish pharmaceutical company recently announced it has seen positive results with a therapeutic cancer vaccine that could potentially be used in combination with other immuno-oncology drugs to treat metastatic malignant mesothelioma. The results of the clinical trials showed that more than half of the participants did not demonstrate disease progression, and none of the patients experienced unexpected safety issues which showed that the drug combinations were well-tolerated.


Btw, Norway is the capital of Sweden.

4 Likes
1 Like

“Today’s acceptance of publication in Frontiers in Immunology supports our goal to raise UV1 awareness among the scientific and medical communities through publications and presentations at medical conferences,” stated Carlos de Sousa, Chief Executive Officer at Ultimovacs. “Continued positive signs of safety and tolerability are of great importance for us as we are currently evaluating UV1 in triple combinations in two Phase II studies and safety remains our primary focus as we develop treatments for patients in need.”

“The acceptance of our publication is a recognition of the confidence we have in UV1 as a universal cancer vaccine that could potentially treat a range of cancer indications,” stated Jens Bjørheim, Chief Medical Officer at Ultimovacs. “The data in the publication together with the 5-year topline results that we announced last month, confirm that UV1 can potentially benefit patients with non-small cell lung cancer. In all four Phase I trials that Ultimovacs has conducted with UV1, we see promising overall survival outcomes that support our ongoing, extensive clinical development program for UV1.”

2 Likes
4 Likes

Det er litt rart at meldingene som skummer fløten treffer inn på bunn av trendkanalen, men det er godt å vite at denne i løpet av forrige uke gikk opp til min største kakebit i portefølgen :slight_smile:
Vi ser vel 60 til 61 som første target nå?
image

Hva er det som skjer i postene over meg her? :slightly_smiling_face:
Edit: Postene er nå under meg

Greit nok at vi kun er ca 4stk som har skjønt hva som kan skje med kursen her den neste tiden, men SÅ stille er det da ikke på Ultimovacs Småprat? :grin:

1 Like

Innlegg fra fremtiden? :astonished:

bilde

Edit: men faen nå er skiten nedenfor, @pdx det er kug i computer.

1 Like

Endelig skjer det litt på topp 50 listene, er vi klare for take off mot q neste uke :chart_with_upwards_trend::ok_hand:

Navnebytte på den store

1 Like

Allikevel har Folketrygdfondet økt med 30k mer enn tirsdagens volum :sweat_smile:

Det tror jeg faktisk er shortinnlevering, for de gikk minus 50K uken etter emisjonen i vår, også det uten volum🙂

3 Likes