Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

@pdx har du fått med deg denne buggen??

Det er noe muffens her ja, for den nye tidsreisefunksjonen jeg jobber med er ikke lagt ut i produksjon enda :joy:

4 Likes

Eieren av BNP Paribas-kontoen er et fransk pensjonsfond tydeligvis ja. Er ikke dette en litt eksotisk investering for et fransk pensjonsfond egentlig? Det franske forskermiljøet, som er det andre store miljøet innen hTERT-targeted vaksine, har tipset noen dresser i La Défense om at Ultimo kommer til å vinne? :sweat_smile:

3 Likes

Eller den franske kliniske forskningsorganisasjonen, kanskje? :wink:

1 Like

What a shame, jeg skulle gjerne vært en snartur tilbake til pre-AZ/PCIB og pre-TRVX emisjon :thinking:

5 Likes

Neste ~tre måneder

  1. Styremøte den 11. November. Ut går selskapsbygger Wilhelmsen som har vært med fra starten, og inn kommer to spesialister på M&A, lisensavtaler, valuering av pipeline osv. Her blir det for dumt å hausse at en avtale er på trappene, men det skjer helt tydelig ting i selskapet som gjør at de har behov for disse kapasitetene. Det forteller meg at samtaler med aktører har blitt mer intense, uten at det må bety noe annet enn at due diligence er i gang fra big pharmas side, med tanke på en deal etter readout av de randomiserte fase 2-studiene. Jeg har langsiktige aksjer, så svaret får jeg bli med på uansett.

  2. TET-plattformen skal i klinikk i prostatakreft. Målet er å undersøke sikkerhet for TET som behandlingsform, og dette er first-in-man-studier. Her er det muligheter for at de går i en eller annen form for profylaktisk setting, uten at jeg skal spekulere for mye i det.
    Noen muligheter:

  • vaksinere prostatakreftpasienter før/etter operasjon, og så måle tid til progresjon som sekundærendepunkt
  • vaksinere høy risiko-pasienter eller pasienter med høy prostata spesifikk antigen-prøve og så måle om de progredierer videre eller om verdiene normaliserer seg.
    Jeg vet ikke, tiden vil vise. Det er uansett veldig spennende, og dette er en plattform med enorm potensiale, for antigenene til Ultimovacs VIRKER i pasienten. Nå nevnte jeg ikke samarbeidet med National Cancer Institute om en generell kreftvaksine, men det har jeg spurt selskapet om de kan ta opp på Q3, så det er mulig det kommer noe info der.
  1. Randomisert fase 2-studie i ukjent indikasjon med ukjent big pharma-partner enda guidet til Q4. Her har det blitt protokollendringer i følge Einarsson, og at det drar ut tid er ganske vanlig når det er tre aktører som skal samarbeide. Det positive for aksjekursen er at minikrakket ifm valget i US har antakelig ført til at de mest kortsiktige aktørene er ute av aksjen nå. Jeg forventer at det at det faktisk blir noe av denne studien vil føre til en reprising av aksjen. Indikasjonen burde regnes inn, og LOA for en stor avtale burde justeres på.

I mitt stille sinn spekulerer jeg litt på om det er en sammenheng med denne lille utsettelsen og det at de rusher inn nye styremedlemmer med den erfaringen de besitter… Men det får være opp til hver enkelt å vurdere, og ikke noe jeg bruker tid på.

  1. 5 års overlevelse i melanom hvor kombinasjonen UV1 + ipililumab ble utprøvd kommer i februar i 2021 Disse dataene er relevante for Ultimovacs og utviklingen av UV1 og jeg forventer en del interesse rundt de. Kanskje en ny publikasjon i et relevant tidsskrift?
16 Likes

Fremtidspek:

5 Likes

En to uker gammel redaksjonell omtale av US-melanoma resultatene som kom tre uker før det igjen. Ikke noe ny info, men en fin beskrivelse av hvor Ultimo står.

2 Likes

Må bare bøye meg i støvet for disse bullshitanalysegereatorene altså! Nå har en av dem jammen meg crawlet seg fram til at TENDU er i prostata, som har resultert i at de inkluderer Ultimo som en “player i the field”:

Men altså, så ingen misforstår: dette er 100% bullshitanalyse.

Ikke vær så beskjeden , kursmål 1000

:slightly_smiling_face:

1 Like

En fundamental ting som vel ikke er blitt meldt av selskapet, eller omtalt her, er at Ultimovacs fikk 16 mill. av forskningsrådet i juli, som en del av regjeringens 1.5 millarder store tiltakspakke i forbindelse med korona. 16 mill var tydeligvis maks pr. mottaker, og det var ikke så mange andre som fikk den summen:

5 Likes

Lukter vi profylaktisk kreftvaksine?

3 Likes

Vi lukter jo det. Når kommer flere til å lukte det? :wink:

Apropos, så sa Kongstun Arnesen i den podcasten fra før IPO hvor han tillot seg å være mer ubeskjeden i forhold til UV1 sitt potensiale, at det var muligheten for nettopp dette som gjorde at han ville være med på å legge grunnlaget for selskapet i sin tid.

6 Likes

Ja, det sa han. Og godt var det at han gjorde det, for makan til en setup som Ultimovacs har jeg aldri sett før. Og om ~2 år har de mest randomisert data av alle de norske selskapene, og attpåtil i minimum tre indikasjoner med to forskjellige big pharma samarbeidspartnere.

Hvis de fortsetter å levere som til nå, så kan jeg ikke skjønne annet enn at flere og flere blir overbevist og vil være med.

Edit:
Spennende før Q3 i morgen føler jeg. Det blir interessant å høre om de sier noe om hvorfor de holdt en ekstraordinær gf dagen før Q3 for å hente inn disse nye kompetansene. Det kan være en nothingburger, eller det kan være at de innrømmer at det er litt mer trykk fra pharma-selskaper nå.

I mitt hode så er det logisk at Merck eller BMS har begynt å komme så nærme å foreslå en mulig struktur på samarbeidsavtale, og at styret som var har funnet det såpass ukomfortabelt å diskutere det at disse nye styremedlemmene har blitt tvingende nødvendig allerede nå.

Å regne risk adjusted net present value på en universell vaksine for å kunne møte big pharma i forhandlinger unner jeg ingen. Der har du “tenk på ett tall”-leken :smiley:

In any case, så gjør det at jeg planter min portefølje godt inne i dette selskapet, med noen prosenter jeg vifter rundt med.

14 Likes

Befriende å slippe melding om vansker med innrullering pga. Corona.

2 Likes

Har ikke satt meg mye inn i Ultimovacs. Men lurer på om dette samarbeidet som evalueres med et BP: Evalueres det om det skal inngås forskningssamarbeid eller evalueres det om en kommersiell avtale?

2 Likes

Det du snakker om nå er denne ukjente fase 2-studien og samarbeidet med big pharma der?

Isåfall: Det er et forskningssamarbeid hvor en klinisk forskningsorganisasjon har sett rasjonalet i å prøve UV1 + big pharmas medisin i en eller annen kreftindikasjon. Resultatet fra den studien vil være en datapakke som viser om UV1 + denne andre medisinen er bedre enn kun denne andre medisinen.

Så vidt vi vet evalueres det ikke en kommersiell avtale per dags dato fordi det er ikke kommunisert av selskapet; MEN - det har skjedd en del spennende ting i det siste:

  • Det ble innkalt til ekstraordinært generalforsamling fordi ett styremedlem trakk seg - Inn kommer en ekspert på salg og avtaler mellom selskaper OG en ekspert på å verdisette pipelines.
  • Denne evalueringen har blitt utsatt fra Q3 til Q4, og vi vet nå at det er kun signaturer som gjenstår fordi alle studieprotokollene er godkjente.
  • De Sousa sa at “hvis vi får den rette avtalen før 2022 så slår vi selvfølgelig til” i dag på Q3.
  • De omtalte i dag disse samabeidspartnerne som “potensielle partnere” (herunder potensielle kommersielle partnere) - Det har de ALDRI gjort før.
  • Bristoll Myers Squibb sin sjef er kjent for å bevege seg raskt og å slå hardt til når han ser M&A’s han vil gjennomføre.
  • HVIS denne andre big pharma-partneren virkelig er Merck … Så er disse to erkekonkurrenter, så å anta at en av de vil hoppe på Ultimovacs når begge har gode data med produktet er ikke for far fetched.

Så må man gjøre egne vurderinger og disponere egne midler deretter.

10 Likes

Disse indisiene ville generert ~1873 innlegg i de andre bio-småpratene :fire:

7 Likes

Og i mellomtiden kan de som har noe lommerusk igjen fortsette å laste. Jeg skrapte kistebunnen i dag.
Forunderlige Pho. Solgte meg ut der for noen mnd siden pga Ipsen, og på tross av kommende nyheter om Cevira. I går kom nyhetene som kursen overser med flid. Merkelig.

2 Likes

Folk har blitt innprentet å selge på nyheter vettu. Men de har kanskje ikke fått med seg den viktige delen om å selge når den har gått opp på nyheten.

1 Like