Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Er denne postet her?

1 Like

ja, roger lenger oppe, men verdt å ta en gang til, spesielt fra 31 minutter…

Tips : 85kr i dnb, som vi kan dobbel mange ganger når risken blir mindre… slik eg forstod den på svenska.

1 Like

Mulig det er lagt ut her før, men for de 85kr så legger DnB flg. LOA til grunn:

“We assume a LOA of 20% for UV1 in metastatic melanoma, 5% in nonsmall cell lung cancer (NSCLC) and 10% in mesothelioma.”

Ja, som svensken da sier : høyere loa så kan vi øke de 85 flere ganger.

1 Like

Vanskelig å ta regnestykket seriøst. 20% LOA og 25% markedspenetrasjon gir 73kr kun for Melanoma.

1 Like

Så tilogmed DNB har begynt å regne på lungekreft altså. Interessant.

Ja, hvordan er det egentlig mulig å ende opp på 85 som kursmål?

Ja, det tror jeg stemmer. Blir vel ca 1 mill NOK gitt kursen på de forskjellig dagene?
image

De tallfestede kursmålene er mange ganger fullstendig bingo føler jeg.

Jeg får:
73kr for Melanoma
144kr for NSCLC (om dette er den nye studien)
Og et par kroner på Mesotheliom, som er en miniputt indikasjon.

TET tørr jeg ikke regne på en gang.

1 Like

Men hvorfor selges den så fort ned igjen hver gang den går litt pluss?

Må være lov å ta gevinst når fryktindeksene er som de er nå. Det dumpes i et ordrebilde uten kjøpere som har stilt inn robotene sine, dessverre. Aksjen har kort ferdstid på børs enda og virker ikke å ha overbevist andre om det jeg er overbevist om.

Personlig har jeg noe lengre horisont og investerer i Ultimovacs med 6mnd horisont av gangen, under løpende vurdering
Denne volatiliteten plager meg, men jeg må nesten overse den for å ikke gå glipp av overraskelsene. Andre vurderer det nok annerledes.

I tilfellet Ultimo så ser jeg så mye potensiale på både kort og lang sikt at jeg tviler på at jeg vil redusere vesentlig før 2022/23 eller inntreden av utlisensieringsavtale. Som faktisk kan komme før, med tanke på at både Merck og BMS har resultater med vaksinen nå.

Vi må ikke glemme at Ultimovacs er kommet ganske langt i utviklingsløpet av en generell kreftvaksine. Hvis de lykkes med dette så er det en sensasjon, og medisinen vil kunne brukes i tospann med nesten alle sjekkpunkthemmere. Foreløpig er resultatene lovende, men selskapet ikke priset på en hype. Så er spørsmålet om man er for tidlig ute, eller just in time :wink:

5 Likes

Ja nå kan vi snart begynne å snakke om “fornybarkrakk” :thinking:

1 Like

Jeg tar dette på min kappe, så klart. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Da må du ta ansvar å komme med noen gode triggerlister :+1::grin: Har vi tro offentliggjøring av BP navn innen Q3 presentasjon?

2 Likes

Alt er pipeline og selskapsbygging dessverre, med tillegg av overraskelser som man ikke kan forutsi uten at det virker useriøst.

Jeg har tidligere skrevet lange utredninger om hva man vet nå og hvilke muligheter som finnes ut i fra hva de har sagt og hvordan jeg tolker ting så gidder ikke skrive så mye nå uten at vi har fått noen ny informasjon.

Spekulativ analyse på kursmål hvis de er 3 år unna readout av lungekreft, basert på analytikeres verdianslag av indikasjonen:

Siste oppsummering av settingen, rett før NSCLC 5årsdataene kom

Jeg ser på kursfallet som en midlertidig setback. Hater å få porteføljen redusert men er NULL bekymret på lengre sikt og gleder meg veldig.

Edit. Til ditt spørsmål. Jeg har ingen formening om når vi får mer info om den partnerstudien. Any day now…

2 Likes

Ble vel forskjøvet fra tredje til fjerde kvartal.

Vi håper :+1::blush:

Med tiden får vi svar på hva større selskaper er villige til å legge på bordet for en universell vaksine som skaper t-celler som bekjemper kreft. Jeg akter å være med på det fra disse nivåene.

I tillegg kom jeg på noe smart i dag som jeg ikke har tenkt på før. Hvis TET viser seg trygg i fase 1 samt gir minst like god immunrespons som peptider + GM-CSF… Kan de utlisensiere teknologien allerede da til andre selskaper som kun har peptider de ønsker å lage vaksine av??

1 Like

Skummet igjennom innlegg ifra Mai.
Veldig mye “matnyttig” for alle som vurderer Ultimo å lese/titte igjennom “alle” innlegg.

Norske bioteknologiselskaper seiler helt opp i verdenstoppen på behandling av pandemier.– Norge er virkelig kommet på kartet, sier Radforsk-sjef Jónas Einarsson.

Vår styreleder bekrefter altså at Ultimovacs sin teknologi er høyst aktuell for behandling av annet enn kreft. Og dette kan ikke bety noe annet enn Sara Mangsbo og TET!

Behandling av pandemier? Hvor har du det fra?