Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

3 Likes

3 Likes

Jeg syns det ser ut som vi skraper bunnen i hvertfall og med triggerne vi venter på så bør ikke kr 60,- være en hindring, men 61 - 62 kan kanskje være vanskeligere å penetrere:

7 Likes

Er partner og indikasjon “riktig” så er det adios til 60-tallet også.

Den trenger ikke innom 60 tallet engang for min del :slight_smile:
Aksjen har en svak stigning, men det er noen som har behov for å lage røde tall på den til stadighet :triumph:

Ultimovacs om ett år

Som biotekinvestor på Oslo Børs setter jeg de langsiktige pengene mine (maks 75%) i aksjer hvor jeg kan finne en god oppsideteori på ett års sikt. For at jeg skal bli overbevist om å gå tungt inn er det ett kriterie for meg at selskapet har god track record i å levere på det de melder til markedet. Ultimovacs er den eneste biotekaksjen som tilfredsstiller mine krav per nå, uten at jeg skal gå inn på de negative aspektene ved de andre her.

Hva jeg ser for meg om ett år:

  • Selskapet har 3(kanskje 4) randomiserte fase 2-studier i kombinasjon med ledende immunterapier og INITIUM begynner å nærme seg siste pasient innrullert
  • TET har vist immunrespons og sikkerhetsdata i fase1-studien, og programmet for å utvikle en profylaktisk kreftvaksine lanseres til stor oppmerksomhet fra pressen hvis sikkerheten er god.
  • Vi har fått 1 års og 2 årsdata fra melanomastudien med Keytruda
  • Om det ikke har blitt lansert en utviklingsavtale på UV1 i samarbeid med en eller annen big pharma, så nærmer det seg veldig nå.
  • Ukjente ting som andre avtaler og regulatoriske fordeler kommer dersom de søker og dersom de får det.
    (som med alt så må man følge med på om selskapet leverer og at guiding virker å holde.)

Hva en avtale på en universal immunprimer kan være verdt for big pharma blir bare spekulasjoner, men mer enn det Vaccibody fikk for VB10.NEO med Genentech virker selvsagt.

Når jeg setter det jeg ser som sannsynlig opp mot hva jeg ser for meg er sannsynlig i de andre helseaksjene er det ingen konkurranse for meg hvor jeg setter de langsiktige pengene. Jeg forventer store ting de neste månedene (indikasjon, partner, data fra melanom *2, og MULIGENS noe større) og enda større de neste årene.

20 Likes

De to selskapene er så ulike at det er håpløst å sammenligne etter min mening.

4 Likes

Jah, det eneste man kan sammenlikne er hvordan det leveres ihht guiding. I koronatiden så sliter enkelte mer enn andre, uten at det må ha for langsiktige konsekvenser.

Etter noen måneder med knekking og knaking er majoriteten av portisen i Ultimovacs. Fordi jeg stiller meg bak argumentasjonen (og entusiasmen) til @Fornybar, men også fordi jeg aldri har sett reell “motstand” vedr. perspektivet på caset, med et (viktig) unntak. Det anføres forståelig nok at read-outs først skjer i 2022/23. Les: det ligger langt frem i tid.

Vel ja, men gitt dataene, måten de rigger studiene, signalene som gis fra ledelsen og styret, så er det stor sannsynlighet (slik jeg ser det) for at BP står på døra lenge før read-outs. Og det slår da beina under det eneste ankepunktet jeg opplever som et relevant motargument (om man skal kalle det det).

1 Like

Her mener du vel read-outs fra fase 2 studier ?

1 Like

Fixed!

Noen små oppdateringer fra clinicaltrials

Skjermbilde

2 Likes

Kun 8 sites som aktivt rekrutterer slik jeg tolker det. Og de klarte 9 pasienter siste 3 mnd. Tenk kjørefarten de kommer til å ha med 40 sites oppe!

3 Likes

Mange hadde vært misunnelig på den ja!:wink:

2 Likes

Lett å administrere, kombinasjon med standard of care, god safety og fantastisk rasjonale. I tillegg sier Arnesen at de har brukt enormt med tid på å velge sites, og det er også en god del som har spurt om å få bli med. Det tyder på høy conviction blant behandlerne, og det kan være forskjellen på å få inn pasienter og ikke når man er midt i en pandemi.

3 Likes

Er det ikke snart på tide å få en melding her? Eller er det noe jeg ikke helt har fått med meg?

"– Grunnen til at den er hemmelig er fordi at selv om vi er enig om alt, så kan vi ikke si navnene før alt er signert og offisielt. Det er kun en formalitet. Det jeg kan sier, at denne er annerledes enn de to andre fase II-studiene, sier de Sousa.

Innrullering av pasienter til studien skal skje mot slutten av året, ifølge konsernsjefen."

3 Likes

Ble skudd fra q3 til q4.

Men vi er i q4, så… any day… vi får se.

De var jo “enig om alt” og det gjenstod kun en signering. Vel, hadde noe likevel skjært seg, så hadde det nok blitt meldt.

1 Like

Ja, det tror eg. Men venter fælt på den selv.

Lett å spekulere i at inntreden av de nye styremedlemmene har noe med dette å gjøre…