Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ja, synes vi kan kjøre opp nå. Føler meg heilt klar for det :chart_with_upwards_trend:

Hei, når er artikkelen fra?

17/8

1 Like

Den er fra 17. august

Fra melding 30.09:

Ultimovacs, the sponsor and the Big Pharma partner have been making improvements to the trial
protocol and due to the challenges of operating in the current pandemic
environment, the agreement is still in the process of finalization. We look
forward to announcing the collaboration and trial timelines during the fourth
quarter.”

Fra Q3 12.11

Q: “About the third phase 2 trial, that you announced in May, the pandemic probably
means negotiations are inevitably delayed. But have you been working on the selection of the target indication for this trial and trial design? In other words, once the agreement is in place, how quickly do you think you can start that new phase 2 trial?”

A: "Yes, although I’m not able to tell you what is the indication, Yes I can tell you that basically the indication, the protocol is already agreed between us, the large pharma company and the sponsoring group. So all those activities are running, the last piece missing is (…) the agreement.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201112_4
(ca 03:40 og ca 35:00)

4 Likes

CEO og styreleder har flere ganger understreket at alt er i orden og at siste underskrift gjenstår.

Så er neste spørsmål ekstraordinær GF og de nye hodene har noen sammenheng med ytterligere utvikling av samarbeidet, eller ikke.

Ha som utgangspunkt at hvis det er spekulasjon om partner eller noe annet, så er det (i norsk biotek) alltid noe annet. Ref. spekulasjoner rundt partner i Targovax og NANO som ble emisjon og i PCIB -no deal-.

1 Like
9 Likes

Valuation: EV of NOK1.2bn is undemanding
Ultimovacs is a pure play biotech company with loss-making operations, so relative
valuation is not feasible. At end-Q320, Ultimovacs had a comfortable cash position
of NOK453m and no debt. An implied an EV of NOK1.2bn is not demanding for a
well-funded immunoncology company with two ongoing Phase II trials.

2 Likes

Ja, da ble godfølelse ennå bedre, så får vi se om noen våkner og vil handle.

2 Likes

“” Ha som utgangspunkt at hvis det er spekulasjon om partner eller noe annet, så er det (i norsk biotek) alltid noe annet. Ref. spekulasjoner rundt partner i Targovax og NANO som ble emisjon og i PCIB -no deal-.""

Selvsakt, ingen ting er sikkert… -
MEN… Jonas ble spurt om akkurat dette på siste Radforsk podcast, han ble spurt om det var mulighet om at denne avtalen kunne ende slik avtalen PCIB og AZ endte.
2 sec tenkepause og svaret var NEI… :blush:

3 Likes

If it looks like a duck , swims like a duck , and quacks like a duck , then it probably is a duck.

Jeg innretter meg etter det jeg får signaler om, just in case. Sannsynligvis så vil en eventuell diskusjon om en bred utviklingsavtale på UV1 ta enda lenger tid enn bare 6 mnd, MEN:

BMSsjefen er kjent for å bevege seg raskt når han vil ha noe.

5 Likes

Finnes det en logisk forklaring på hvorfor Vaccibody verdsettes til 17,1 milliarder og Ultimovacs kun til 1,6 milliarder?
Har ikke begge noenlunde tilsvarende potensial? Er Vaccibody mye nærmere målstreken?

2 Likes

Jeg kjenner jeg kan for lite om det regulatoriske løpet for Vaccibody til å uttale meg om akkurat det.

Hva gjelder forskjellen mellom Vaccibody og Ultimovacs så kan hovedforskjellen enkelt forklares med at Vaccibody utvikler en individualisert kreftvaksine. Det vil si at ved hjelp av biopsi og ulike scanninger av pasienten, velger selskapet ut de optimale neopeptidene(?) hvor så disse blir kombinert og syntetisert for å få Neoepitope Antigenic Module.

Min tolkning er at dette virkelig er banebrytende, high tech kreftforskning, men samtidig avansert og ettersom den er individualisert tenker jeg fort på høye kostnader.

Ultimovacs har en mer generell tilnærmelse med sin universelle kreftvaksine hvor «one size fits all» dette er et «off the shelf» produkt, som er lett å lage, lett å frakte, og lett å administrere. UV1 hjelper kroppens eget immunforsvar å kjenne igjen Telomerase som finnes i 85-90% av alle kreftceller, og kan dermed anvendes i et bredt spekter av ulike kreftindikasjoner.

Kanskje @Fornybar, som jo er Ultimosjefen her inne, har noe å tillegge?

9 Likes

Fikk ikke mindre lyst til å bli ultimo aksjonær av den posten din Hallakis :star_struck: Får nesten frigjøre litt middler kommende uke.

1 Like

Det hjelper vel litt også den dealen med Genentech på opp til 7 milliarder + royalties

4 Likes

Manmå sammenligne prisinga før partneravtale skal det være sammenlignbart.

1 Like

Den var vel priset til 10 mrd allerede før avtalen så vidt jeg husker. Ultimo har mye å gå på kursmessig og det er lite volum av aksjer som ikke allerede sitter hos de store aksjonærene.

2 Likes

Det er sikkert en meme jeg ikke forstår :laughing: så jeg tar deg helt bokstavelig, jeg mener den skjulte selgeren er nr 24 på aksjonærlisten “Annemvax AS” med totalt innehav av 186304 aksjer pr 18.nov

1 Like

Ser ut som et jevnt nedsalg fra 249600. Har solgt for ca 3 mill. Var også registrert fra 2014 med 9600 aksjer…

  • Forskerne Gustav Gaudernack, Anne-Marie Rasmussen og Else Marit Inderberg Suso ved Oslo Universitetssykehus står bak vaksinen.
1 Like

For 7 år siden skulle de være ferdige med pivotalstudien i 2021, så jeg tipper hun har sittet med en horisont og hadde en langsiktig plan om å realisere nå. Hun er jo ikke investert i så mye annet så mest sannsynlig er det fordi hun har behov for penger.

Spent på om hun skal dumpe alt eller bare redusere.

Uansett er det en amatørmessig måte å gjøre det på…

1 Like