Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Enig.
Er nok ikke involvert lenger, da hun hadde vel kvalifisert som insider. .

Ser Gaudernack er stabil med Prieta As.

Funfact: Prieta AS er også nr 20 i Targovax

1 Like

Skulle man klare å utvikle en mer universell vaksine, bør den ha større potensiell verdi enn en vaksine som krever personlig tilpasning.

2 Likes

Ubestridelig poeng.

1 Like

Jeg har brent meg på å oute for mye info tidligere, så jeg ville ikke legge frem alt for mye. Men det gir mening, aksjene er nok enten gitt som godtgjørelse eller til 1kr pr aksje (par value) Så regner med dette er så uskyldig som “pensjonen” eller er fornøyd med en 50bagger oppnådd. (fortjenesten er vel da 50kr pr aksje og høre ut som en psykologisk behagelig måte å regne fortjenesten ved salg på)

Ser at Anne-Marie Rasmussen er født i 1955.
Kanskje da dette er tidspunktet da hun realiserer gevinst for å nyte en kommende pensjonisttilværelse?

Det er uansett lite sannsynlig at hun skulle være motivert for å selge ut resten av sin beholdning til lavere kurs enn det hun ser ut til å ha bestemt seg for som kursnivå. Om begrunnelse for salg er slik vi tror og antar, så vil det jo være meningsløst å presse kursen videre nedover i en så pass illikvid aksje som dette.

Kanskje stopper hun på 150.000. Da har hun realisert ca 5 mill, enten det er til nye investeringer eller andre formål.

Søndags e-post fra bio stock.se

Det norska cancervaccinbolaget Ultimovacs har nyligen publicerat sina delårssiffror för det tredje kvartalet. Rapporten vittnar om stabila finanser som säkerställer fortsatt avancemang av de kliniska programmen. Bolaget meddelade även att deras toplineresultat från fas I-studien i malignt melanom har blivit godkända för publicering i ansedda Frontiers in Immunology.

6 Likes

Ja, hva skal man gjøre med 10 mill. i aksjer når de beste årene er passert? Ingen vet hvor lenge man kan ha glede av oppsparte midler. Så kanskje en sentral og lettvindt leilighet i Oslo står på ønskelisten? Eller dele ut til neste generasjon? Nedsalg over børs kan ikke skje for fort i en aksje som Ultimo. Men hun burde greie det i løpet av 4-5 uker uten å presse kursen ned.

1 Like

Mulig kursen dipper litt på hennes nedsalg, før partner info. Øke litt under 50.

Flott at så mange flere har fått lyst til å diskutere selskapet den siste uken. Det tyder på at flere har begynt å få øynene opp for mulighetene som ligger her på både kort og lengre sikt.

Hva tenker dere om kohort 2 i melanomstudien hvor de prøver UV1 og Pembrolizumab? Primærendepunktet der er jo safety på dobbelt så høy dose GM-CSF (150ug):

Vil de slippe top line-resultater på at immunrespons og sikkerhet er som forventet, eller kommer det på 1års-oppdateringen sept 21? I så fall burde det være klart nå snart.

Hun hadde solgt nye 16.754 aksjer på dagens oppdatering. I tillegg hadde Morgan Stanley solgt nesten like mye, 15.766 aksjer.

På onsdag ble det omsatt i underkant av 30 K aksjer. De 2 aktørene du nevner solgte i overkant av 24 K til sammen

EDIT Mente at de hadde solgt 24 K til sammen sist onsdag

Tror mange tenker at dette selskapet har så langt frem til mål at man har god tid med å foreta kjøp.
Det man da glemmer, er at det dette selskapet driver med er ikke et smalt og mindre attraktivt felt for BP.
En universell vaksine som fungerer mot ulike typer kreft er så til de grader attraktivt for BP! Det betyr i praksis at alt av resultater som peker mot målet, selv i tidlig stadium, kan trigge stor interesse og kursstigning selv om det er langt igjen til mål. I denne sammenheng er dermed Ultimovacs ganske unik blant våre farmaselskaper.
Som flere har påpekt, har dette selskapet for vane å levere på det de forespeiler og har vært relativt lite hemmet av den pågående pandemien. Nå gjenstår i første omgang å se om de også leverer på lovnaden om partner innen utløpet av Q4.
Det kan bli en megatrigger!

5 Likes

Anne-Marie har solgt totalt 68.887 aksjer siste måned.

Jepp, og i all den tid man kan undres (og bli utålmodig) over fraværet av kjøpsinteresse på OSE, så får man heller tenke at man er heldig som kan posisjonere seg på svært hyggelige kursnivåer.

Det er nok mange som har posisjonert seg på det man trodde var hyggelige kursnivåer i andre norske bioteks, for så å få en på trynet. Jeg forstår godt de som tenker at «det skal jeg i alle fall unngå å oppleve igjen». Dette kan jo være både lurt og ikke lurt. Gjentatte kjipe opplevelser kan i alle fall få folk til å la neste store mulighet gå forbi, fordi man ikke orker en runde til med halvering av posisjon. Dette gir en bias i investormassen som kanskje fører til at selv de beste case blir liggende urørt til man er helt sikker på at de lykkes på en eller annen måte :slight_smile: Så lov å håpe på raske skritt oppover hvis det kommer noen gode nyheter her :smiley:

1 Like

God og viktig observasjon. Har vært fascinerende å komme utenfra og se en så stor majoritet av investorer som har brent seg, og brent seg skikkelig.

Gjort samme evaluering av case for U som andre aksjer jeg har vært inne i, og deretter undret meg over at ikke flere søker mot et selskap som har run-way finansiert, solide eiere og leverer på guiding (vs. alternativene som nesten utelukkende er binære emisjonsmaskiner). Og da har jeg ikke begynt å snakke om data og potensial i pipeline.

Enn så lenge søker penga kortsiktighet og risiko. Der slaget står om Ultimovacs er jo om når BP skraper på døra med mer enn forskningssamarbeid. Jeg posisjonerer meg for at dette skjer i 2021, så får man se.

Om man tar feil, så slipper man om ikke annet at aksjene utvannes i mellomtiden.

4 Likes

Det blir bilde og hyllest i Hall of fame på deg dersom du får inn en fulltreffer på din første biotek-investering! En sjelden klubb kan jeg tenke meg😅 Måtte du lykkes🤞

Du kan være inne på noe her :crossed_fingers:

Veldig godt poeng. Cashrunway på 13-14 kvartaler (så om 2,5år må en begynne å bekymre seg, mtp 1års løpende drift krav på børs) iht mine (svært lineære) beregninger. Er vel bare Bergenbio som er i nærheten mtp eier og runway