Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Enig i at new studies kan være om FPDer…

Du har rimelig streng definisjon på innsideinformasjon, tror jeg. De har jo nettopp informert markedet om at de vil gjøre flere studier dersom det passer seg, og at de får mange henvendelser.

Er det ikke da åpenbart at diskusjoner er pågående, men at ingenting er signert per nå?

Ser ikke helt logikken med at det må være månedsvis unna når markedet har lik informasjon om hvordan de opererer per nå. :slightly_smiling_face:

Det handler ikke om å legge vekt på triggere, men å forstå hva selskapet prøver å gjøre og hvordan de vil gjøre det. Å presentere så mye og divers data som mulig for big pharma.

2 Likes

Vi er litt fra hverandre på dette, men ikke mye :blush:

2 Likes

Min umiddelbare tolkning av dette når jeg leste det var at coming with the new studies refererer til de to nylig annoserte studiene. Enkelt og greit men selvfølgelig mulig jeg tar feil :slight_smile:

9 Likes

Grunnen til at jeg tolket det annerledes er fordi konteksten var at han nettopp hadde holdt en lang avhandling om “kommer det enda flere studier?”

Da gir det ikke mening for meg å si det på den måten dersom det er snakk om FPD :slightly_smiling_face:

Men, samme det, det blir bevist innen noen måneder uansett.

1 Like

I morgen ville være umusikalsk, i overmorgen, not at all

1 Like

Apropos de små signaler: det var jeg som spurte spørsmålet “Will the fact that this study is maintenance therapy give stronger signals of the potential for UV1 as a prophylactic vaccine compared to your other phase II studies?” Jeg trodde jo ikke på noe definitivt svar akkurat, men at de skulle elaborere litt rundt det. Men se på smilene til de to når Jens svarer på 39:48. Det kan jo selvfølgelig være fordi de tenker at det var et dustete spørsmål, men jeg velger å tolke det som at de koser seg med tanken. :sweat_smile:

9 Likes

Det kunne være en god start på å forklare mye av markedets bevegelser, senile gullfisker hele bunten.
Så holder jeg med dere alle i tolkningen av innsideinfo. De kan godt være i uforpliktende samtaler, men ingenting er konkret, og det er da helt innafor å kjøpe når det allerede er guidet at de har “high” interest from multiple partners, small company need to prioritize gaps in our data

@polygon Den fikk jeg med meg, og CMO stopper opp litt og sier det kan han vel ikke svare på nåværende tidspunkt… det er kanskje litt far fetched men jeg fikk for meg at det har vært diskutert, men kanskje ikke så veldig konkret. Mulig det er en bonus info de ønsker å se på i studien.

3 Likes

Nettopp. Alt er kommunisert, og avtaler kan eller kan ikke komme når som helst. Sannsynligvis ikke allerede i morgen, for de som deler ut negatomler over her :smiley:

4 Likes

“I do not think that I can in this meeting discuss wether or not one of the indications will be more like a prophylactic setting or not. […] but a large proportion of these patients [in the DOVACC-trial] will have little cancer left”

8 Likes
5 Likes

Et lite innsidekjøp skulle ikke ødelegge for innstillingen til robotene som kjører kursen ned på lavt volum nei!
Når vi får kjempenyheter så må jo kursen ned under det den var før nyheten kom på bordet.

Dette er en skrulle børs, men ikke akkurat nytt under solen.

Går på blemmen hver gang.

1 Like

OSE er ikke det morsomste, nei. Det sagt så må man påregne at litt volum skal ut på ATH-nivåer, dessverre. Vi så tilsvarende salg av volum fra en større aktør i høst. Ser det samme nå (enten det er et fond som roterer, noen som tar litt gevinst, whatever) Det er kjedelig når det pågår, men gir (eventuelle) kjøpsanledninger inntil salget er ferdig og det snur opp igjen.

3 Likes

Kjøpte mine første Ultimo i november 19 med intensjon om å være inne til slutten av 22. Kursutviklingen underveis anser jeg som overflødig støy.

1 Like

Fantastisk kursutvikling for en som tok 30% gevinst :smiley:

Da har jeg økt igjen. Trinn 1 av 3.

3 Likes

Økte på 75. Bør vel raskt tilbake igjen til 80. Håper på flere innsidekjøp her nå.

“Now that the formal collaboration with NSGO-CTU/ENGOT and AstraZeneca is in place and preparations for the study are well underway, I am happy to provide further details on the DOVACC Phase II clinical trial which was first announced in May of 2020. A key benefit of UV1 is its safety profile, which enables a triple combination study with a PD-L1 inhibitor and now for the first time also with a PARP inhibitor, in an indication in desperate need of new treatment options. Ultimovacs has four Phase II trials evaluating UV1, including more than 500 patients in total, supporting its universal potential across many cancer indications and as part of various treatment combinations.

På dager som dette leser jeg den setningen på nytt (og forsøker å ikke øke enda mer).

3 Likes

Helt fersk Radium med CEO og styreleder i Ultimovacs:

https://soundcloud.app.goo.gl/MVVWyG41DfKaVz5u6

Mon tro om de kommenterer hvordan OSE belønner å levere på guiding, ekstra bonusstudier og innsidekjøp :slight_smile:

7 Likes

Kan det være at markedet tolket kommentaren om at de vil se seg om etter partnere etter avlesning fra fase II-studier som negativt i den forstand at det vil bety å be aksjonærene om penger en runde til før de skal ut og jakte?

Biotek-markedet på OSE er helt håpløst. Studier, samarbeid og kliniske data er “null” verdt så lenge det følger et fundingbehov med dette.

Trist å se utviklingen fra 90 kroner på intradag høy til 73, men det er prisen å betale når selskapet satser hardt for å lykkes. Men se på utviklingen fra nov 2020, fortsatt helt OK dette :+1:

2 Likes

Litt brannsalg er lov i blant. Det er jo tross alt biotek :grin:

@TheObserver ?? De kommer til å ha flere emisjoner… Men aksjonærene i Ultimovacs vet det. Og de vet at de enten får flere randomiserte fase 2-studier eller TETplattformen ut i fase 2 av det.

Ellers så er de finansiert til 2023 med de studiene som de har nå.

Dette er ikke et av de biotekselskapene i negativ emisjonsspiral og med dårlig gjennomføringsevne. Forrige emisjon ble gjort til markedspris, og kursen har ikke vært på 37.5 siden.

1 Like

Kan det være så enkelt som at FIL Limited - (1,570,906 aksjer / 4.91% av selskapet) fortsetter nedsalget og dumper ut uavhengig av nyheter og kurs!? -

Benyttet selv anledningen til å laste litt til og er fornøyd med det.