Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Eneste man vet med sikkerhet er at en større aktør (dessverre) reduserer aggressivt. Litt synd, fordi det er interesse og kjøpere, men ikke nok til å ta unna. Slik tilfellet var med KLP sitt nedsalg i oktober, så genererer det om ikke annet kjøpsanledning(er) for dem som er litt oppmerksomme.

2 Likes

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

15 Likes

bilde

10 Likes

Vet ikke helt om rollene stemmer når kursfallet og volumet var så pass mot hans 1.000stk… Spent på morgondagens reaksjon :sweat_smile:

Jo, men når man må velge hvem som skal ikles rosa klovnedrakt, så blir ikke det Carlos :wink:

Edit:

Veldig interessant Radium. Én ganske artig ting er at ledelsen sier at de ikke kjenner til (på typ verdensbasis) et tilsvarende lite biotekfirma (mindre enn 25 ansatte) som kjører et så omfattende klinisk program med mer enn 500 pasienter i randomiserte fase 2-studier.

10 Likes

Hei! Ny på aksjemarkedet og i Ultimovacs. Etter det jeg har lest og vurdert har det vært og er mye positivt som foregår i selskapet. Da tolker jeg nedgangen de siste dagene som en generell korreksjon i markedet (mye rødt rundt omkring)…? Hva tenker de mer erfarne brukerne på forumet?

Hahaha, dem er rå. Symbolsk Innsidekjøp igjen i dag, og ja de er hot shits hele gjengen. Kunne vært morro å researche om det finnes noe tilsvarende selskap med 500pasienter+ og mindre enn 25 ansatte.

Jeg må si jeg LIKER veldig mye med Ultimovacst, så kursen kan gå dit den vil. Dette er jeg med på :slight_smile:

7 Likes

Se svaret mitt til @Fintech ovenfor.

1 Like

Støttes. Det ser ut for meg som om det også har begynt å synke inn hos flere de siste tre månedene. Det kommer garantert til å synke inn hos enda flere i løpet av 2021.

Jeg synes podcasten var veldig informativ, og jeg elsker selvtilliten de har rundt UV1. Det er helt tydelig at de har MYE interesse fra klinikere i hele verden.

Det er ikke alle som henslengt ville nevnt Merck som et eksempel på noen som vil lisensiere inn UV1 for å gjøre fase 3-studier.

En annen ting er at de virker å finne sin story nå. Kreftbehandlingen skal bygges rundt UV1. Og det gir mening. UV1 lager de rette t-cellene, og så legger man til annen behandling ut i fra indikasjon, som åpner opp tumor.

Dette blir så vanvittig bra dersom dataene er gode.

9 Likes

Interessant artikkel. Snakker en del om deals også

For one, the company is looking ahead to coformulations, combinations and other routes of administration for Keytruda that could lengthen the PD-1 king’s patent life, he noted.

14 Likes

Det er en SKRIKENDE kontrast mellom det selskapet CEO Carlos de Sousa og styreleder Jonas Einarsson presenterer i dagens Radium og det faktum at markedet verdsetter selskapet til like lite som før både før FOCUS og DOVACC ble meldt.

Et lite utdrag:

Elisabeth. “[…] when I look at the other companies in the portfolio, there are no others who have this many phase II studies going on that are sponsored by not the company”

Jonas: “I can’t comment anything about the interest, but the fact is that Ultimovacs is very special in this area. I think it really shows that the clinicians all over the world now, really see the rationale behind using UV1 together with other immune therapies or in combinations, because the immune system really needs this boost that UV1 gives in a universal manner. And I think that is the main “take home message” for me: That the clinicians all over the world they are looking into every kind of new science and new products emerging, and that so many are really interested - not only interested, but really are doing it, and putting up these kind of studies. And like this academic group that is running the DOVACC-study, they also have a lot of interest from a lot of new biotech companies and others competing for their attention. So that Carlos and the crew in Ultimovacs really has raised this attention from the key opinion leaders all around the world - really that is the main thing for me”

Det er et veldig basic poeng i denne bransjen som jeg mistenker at en del ikke har skjønt. Som Carlos formulerer det: “The value of the deal is much higher the further in development you are, because you have data and you derisk the opportunity. So the value of doing a deal after the phase II studies is much higher than doing a deal when you are in phase I or preclinical”. Dette har vært Ultimo sin uttalte strategi siden IPO, og de har nå to eller tre BP som er tydelig interesserte i dealer i 2022/23.

Omsetningen og kursen tilsier at her trengs det veldig noen nye større aksjonærer, men det er heldigvis de Sousa tydelig på at han vil jobbe for.

18 Likes

og så trenger vi bra analyser fra meglerhusa snart… :crossed_fingers:
(mulig analytikker, etablert seg selv først).

Hvem er det som følger Ultimovacs av meglerhusene og finnes det noen tidligere analyser som er tilgjengelige?

DNB og ABG. Jeg har lest begge sine. Men ikke ABG sin siste. Man blir ikke så veldig mye klokere av dem.

1 Like

DNB har kursmål 85kr (før avsløringen av partner i 3.studie og et helt nytt 4.studie), men hva slags kursmål har ABG?

1 Like

Analysene er så utdaterte at det ikke er noe vits engang.

20% LOA melanom
15% LOA mesoteliom
5% LOA lungekreft

Var det så?

På tide de oppdaterer snart da… :innocent: :stuck_out_tongue_winking_eye:

15% LOA i brystkreft kommer til å doble rNPV, så jeg skjønner at det tar tid.

1 Like

Blir interessant å se hva DNB og ABG gjør nå. Det ville vært på grensen til useriøst hvis de bare kaster inn et par nye studier, LOA og (vilkårlig) rNPV uten å justere eksisterende variabler. Et annet spørsmål er om de fortsatt kan hoppe bukk over det faktum at UV1 aldeles ikke er indikasjonsspesifikk.

2 Likes

Egentlig så kan de bare gi blaffen, klarer fint å ligge her til uti slutten av februar, også kan en omplassere litt penger hit om en er heldig.

Hvis en orker mer Bio sektor…

2 Likes