Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er to forskjellige teknologier og dermed blir det vanskelig å hevde at prisen skal være lik uten å diskutere grunnlaget for utsagnet i litt større grad.

Regnestykket Ultimovacs står jo ganske fint på egne bein, helt uavhengig av hva Vaccibody er verdt. I tillegg lider Ultimovacs veldig av at mange kun ser på hva tidligere vaksiner har fått til, og ikke hva som med all sannsynlighet skjer dersom man legger til sjekkpunkthemmere.

1 Like

Sant nok.
Det er uansett 2 firmaer som ennå ikke har egne inntekter, men Vacc har jo en gigantavtale som skiller seg vesentlig fra ULTI som ikke har det ennå.

Men verdien av VACC var vel godt over 10MRD før de slapp nyheten om Genentech?

Jeg bare ser at det er forholdsvis trygt å ha en investering i ULTI og gleder meg til fremtidige, forhåpentligvis gode nyheter for pasienter og investorer.

Jeg mistet en onkel på 70 tallet til asbestose, som en av de første. Han fikk fjernet godt over 50% av lungene og fikk ikke tatt så store magadrag av sigaretten på slutten. Skal bli fint å få en fungerende medisin mot den kreftformen.

Det fundamentale klarer du Fornybar, Polygon og noen til,på en meget tilfredstillende måte og jeg er veldig glad for at dere gjør det :slight_smile:

3 Likes

Det stemmer jo, så for meg finnes det ett visst håp om at denne tre milliardersgrensen for norsk bioteks market cap blir sprengt de neste årene. Vaccibody viser jo at et klinisk selskap kan oppnå prising tilnærmet utlandet, så da må det være lov å håpe at det kan gjelde andre selskap og. De var dog i børsnotert da prisingen gikk i taket, så man kan ikke legge for mye i den prisingen.

Dette er jeg enig i av et par grunner. Ledelsen er gjennomseriøs, dataene er gode, de leverer som bare det på innrullering i studier og de har >2 års cashbeholdning. Med andre ord kan man forvente progresjon for pengene, noe som er mangelvare i flere andre selskaper.

Neste steg på veien for Ultimovacs hvor de kan “øke LOA” er oppdatering av PFS i melanomastudien med Keytruda, i 1H21. Det har jeg forventninger til.

3 Likes

Oslo, 10 February 2021: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”, ticker ULTI), a
pharmaceutical company developing novel immunotherapies against cancer, invites
to a webcast presentation of its fourth quarter 2020 results on Wednesday 17
February 2021.

The presentation can be followed as a live webcast (access through link
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210217_7) at 09:00
CET on Wednesday 17 November 2021. The webcast presentation will be available on
our website, and it will be possible to post questions during the presentation
through the webcast.

The report and presentation will be available on the company website from 08:00
CET the same day.

For further information, please visit www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com
Phone: +47 908 92507

Hans Vassgård Eid, CFO
Email: hans.eid@ultimovacs.com
Phone: +47 482 48632

Av interesse for meg på denne kvartalspresentasjonen:

  • Gjennomgang av patentsituasjonen
  • Oppdatering på innrulleringen til INITIUM-studien i førstelinje melanom. Her skal de ha 154 pasienter (?), og jeg forventer at pasientantallet har økt en god del fra 3Q20, hvor de presenterte totalt 12 pasienter. De er enda i en fase hvor de initierer sites, så at innrulleringstakten er på topp kan vi dog ikke forvente enda.

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insiders

6 Likes

God bedring til @Neladner sine slektninger! :neutral_face:

22 Likes

Den meldingen skulle vi helst vært foruten.

1 Like

Tidligere CEO Arnesen er ikke på insiderlisten lenger, og således ikke pliktig til å opplyse om noe som helst rundt sine transaksjoner. Veldig generøst av han å legge ved denne oppdateringen for å forhindre spekulasjoner. Håper alt går bra.

10 Likes

De gir ikke ved dørene disse gutta på toppen og kjøper disse aksjene på LOD som skal gå til sykdomsbehandling.
Jeg syns det er dårlig behandling av Arnesen som har gjort en fremragende jobb for selskapet og bidratt til, i meget sterk grad, å allerede mangedoble innsatsen deres.

Men det hadde rasert kursen om det skulle selges på det åpne marked med den omseting som er nå om dan.

Ingen vet vel alle detaljer her - han fikk vel bedre pris for aksjene på denne måten enn å dumpe ut med det kursbildet som gjelder nå om dagen?

Men ja -de fikk en pen slump aksjer til en veldig grei pris

1 Like
1 Like

Noen som har noen tanker rundt kvartalspresentasjonen? Det blir vel en non event, men interessant på grunn av informasjon om patenter?

Den er nå på onsdag den 17.

1 Like

Vi vil få en redegjørelse for at UV1 er (godt) beskyttet og hvordan. Ellers tror jeg det blir nok en bekreftelse på at selskapet er det eneste i økosystemet som holder rekrutteringen oppe. Det burde være en viktig verdidriver i seg selv.

Utover dét, så venter vi enda på oppdaterte analyser og kursmål. Det er forebilledliv fravær av FOMO i denne aksjen når man vet at kursmål skulle vært mer en todoblet i midten av januar.

3 Likes

Vi er vel enige om at det mer positivt dersom kursen går etter kvartalsrapporten, på positive nyheter om rekruttering, enn før?

Angående de analysene, så må jo meglerhusene skrive om hele analysen, hvor 5% LOA i lungekreft byttes ut med noe annet i ovariekreft og hode&nakke. Det kan jeg også skjønne tar litt tid, og når vi først har kommet så langt, så er det vel logisk at de venter til etter kvartalsrapporten.

1 Like

Mente bare at jeg synes kursen burde vært (mye) høyere gitt alt vi vet allerede i dag :wink:

1 Like

er todoblet dobbelt så mye som dobbelt? :sweat_smile:

2 Likes

Tror det er et begrep de bruker på Merkur Market :smiley:

1 Like

https://naob.no/ordbok/todoble

Todoblet er min fryd!

-Henrik Wergeland, Samlede Skrifter 1918

4 Likes

Jeg er halvveis overbevist om at rekrutteringstakt i INITIUM må være den siste linen som holder denne varmluftsballongen fast til landjorda. Dersom selskapet viser at de ser ut til å være on track der, så burde jo resten av året bli en parademarsj frem til innrulleringen er komplett.

Jeg vet jeg stiller høye krav nå, men jeg er investor først og heiagjeng etterpå, og på disse viktigste punktene må man forvente at varene blir levert. :partying_face:

1 Like

7 Likes