Valgets kvaler…
Ikke at det er de eneste utfallene, så klart.
Valgets kvaler…
Ikke at det er de eneste utfallene, så klart.
• INITIUM: 24 out of 154 patients enrolled (12 enrolled as of Q3 2020)
• NIPU: 18 out of 118 patients enrolled (6 enrolled as of Q3 2020)
12 stykker til i INITIUM altså, så da var jeg litt optimistisk med mine 20.
FPD i TENDU guides fortsatt til Q1 (noe vi jo også trodde, basert på oppdateringen @theroger fant på clinicaltrials)
Det aller viktigste!:
For de som fortsatt tror det kommende året blir kjedelig:
Den gjennomgangen av patenter og beskyttelsesstrategier kommer til å bli superinteressant. Den bør definitivt alle som er investert i biotek få med seg!
De leverer og leverer. Til tross for pandemi-peak og høytidskvartal. Og bedre skal det bli etter hvert som samfunnet åpner opp.
Edit:
FPD i DOVACC også en mulighet i Q1, eller er det noe jeg misforstår? Mente det var guidet Q2 (mulig jeg bare blander med FOCUS).
Ser også at kommer med forklaringer på patenter. Dette er viktig, så bra de prøver å forklare oss dette. Tror mange (bortsett fra @polygon ) sliter med å forstå dette.
Dagens nyheter på tv2 sier dessuten at smitte trenden er synkende og tilbake på Oktober nivå.
Det borger også for lettere rekruttering til studiene.
Flott rapport!
Jevnt underskudd.
Jøss, blir ikke mer bull enn dette om kvartalsrapporter i biotek i norsk finanspresse.
Jeg tror vel de har sagt H1 tidligere, noe som jo i norsk biotek vanligvis er ensbetydende med Q2. Så fortsatt mulig Q1 nå er nok en gang positivt i forhold til tidsskjema fra dette selskapet.
Edit: CFO sier i presentasjonen “most likely in the second quarter”…
Rekrutteringstakten må opp på sikt, men Ultimo virker å holde rekrutteringen mye bedre enn for eksempel NANO og PCIB.
Dette med 12 års markedseksklusivitet for biologiske legemidler i USA var også interessant og nytt for meg. Gjør regnestykket for biologiske legemidler enda bedre.
Stemmer det at de har 16 års beskyttelse fra BLA approval??
Jeg er så amatør at dette tillegger en del verdi på alle regnestykkene mine, i positiv forstand. Go figure.
Ellers så er jeg enig med @Boykie - innrulleringen må opp de neste kvartalene dersom de skal nå readout på skjema. Som @h3nk1 påpeker så har tidsrommet også vært peak pandemi + feriesesong, og det er kanskje ikke da man skal ha de største forventningene til innrullering i kliniske studier. 12 pasienter er kanskje et greit resultat, selv om jeg ikke er helt fornøyd. I tillegg så virker fremtidsutsiktene noe lysere ved at pandemien virker å lette noe i mange utsatte land. NIPU har økt takten veldig bra.
Alt i alt så er jeg fornøyd og har totalt sett enda mer conviction på caset i lys av ny kunnskap om patentbeskyttelse.
Ultimovacs er strålende flinke med å skaffe seg god omtale. Kjempebra!
Og, når du først har investert mange timer i å skaffe seg den omtalen, hvorfor ikke bruke 5 minutter på å spre det i sosiale medier?
Terningkast 6.
EDIT: Søren, ser jeg kunne spart 1 krone her
Hehe. Min kan leses av mennesker uten abb, mens din er for mennesker med privilegier.
Jeg vinner.
12 år slik jeg tolker figuren og medfølgende slides i presentasjonen.
Noen få “takes” etter at jeg nå omsider fikk sett og hørt presentasjonen:
CEO on TENDU og TET: “When the first patient is enrolled, we will have a press release where we will have more details”. Vi kan altså vente oss mer info om ambisjonene med denne plattformen straks.
CEO om patenter: “We are in the silent period for a number of patents”. Det er altså definitivt mer enn det ene de har vært klare på at det har sendt inn, nemlig et relatert til TET.
CMO om FOCUS: “PFS is also the endpoint in this trail, but it is a so called landmark endpoint, and the readout will be after six months”.
CFO om finansene: Legger veldig vekt på ordet “current” nå har leser “Based on current development plan and timeline, the existing funding is expected to last through the read-out of primary endpoints in the Phase II trials in 2022 and 2023“. Man kan tolke dette som at det kommer ytterligere studier. - men akkurat dette er selvfølgelig ganske “far fetched” spekulasjon
Takk til @h3nk1 og andre som stilte bra spørsmål! Men det faste innslaget hvor man spør om interim i fase II-studiene må vi bli ferdige med nå
Hva gjelder sprøyta di, så CMO kunne fortelle at vi kan legge til grunn at de vil benytte Boostrix for å sikre at immunforsvaret er ready to go hva gjelder TET, også i fremtidige studier.
Edit:
For øvrig er de fortsatt notert på Merkur.