Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Valgets kvaler…

Ikke at det er de eneste utfallene, så klart. :smiley:

1 Like
1 Like
3 Likes

Ultimovacs ASA: Fourth quarter 2020 result presentation

2 Likes

• INITIUM: 24 out of 154 patients enrolled (12 enrolled as of Q3 2020)
• NIPU: 18 out of 118 patients enrolled (6 enrolled as of Q3 2020)

12 stykker til i INITIUM altså, så da var jeg litt optimistisk med mine 20.

FPD i TENDU guides fortsatt til Q1 (noe vi jo også trodde, basert på oppdateringen @theroger fant på clinicaltrials)

Det aller viktigste!:

  • Based on current development plan and timeline, the existing funding is expected to last through the read-out of primary endpoints in the Phase II trials in 2022 and 2023

For de som fortsatt tror det kommende året blir kjedelig:

Den gjennomgangen av patenter og beskyttelsesstrategier kommer til å bli superinteressant. Den bør definitivt alle som er investert i biotek få med seg!

13 Likes

De leverer og leverer. Til tross for pandemi-peak og høytidskvartal. Og bedre skal det bli etter hvert som samfunnet åpner opp.

Edit:

FPD i DOVACC også en mulighet i Q1, eller er det noe jeg misforstår? Mente det var guidet Q2 (mulig jeg bare blander med FOCUS).

1 Like

Ser også at kommer med forklaringer på patenter. Dette er viktig, så bra de prøver å forklare oss dette. Tror mange (bortsett fra @polygon ) sliter med å forstå dette.

Dagens nyheter på tv2 sier dessuten at smitte trenden er synkende og tilbake på Oktober nivå.
Det borger også for lettere rekruttering til studiene.

Flott rapport!

1 Like

Jevnt underskudd.

Jøss, blir ikke mer bull enn dette om kvartalsrapporter i biotek i norsk finanspresse.

5 Likes

Jeg tror vel de har sagt H1 tidligere, noe som jo i norsk biotek vanligvis er ensbetydende med Q2. Så fortsatt mulig Q1 nå er nok en gang positivt i forhold til tidsskjema fra dette selskapet.

Edit: CFO sier i presentasjonen “most likely in the second quarter”…

1 Like

Rekrutteringstakten må opp på sikt, men Ultimo virker å holde rekrutteringen mye bedre enn for eksempel NANO og PCIB.

Dette med 12 års markedseksklusivitet for biologiske legemidler i USA var også interessant og nytt for meg. Gjør regnestykket for biologiske legemidler enda bedre.

8 Likes

Stemmer det at de har 16 års beskyttelse fra BLA approval??

Jeg er så amatør at dette tillegger en del verdi på alle regnestykkene mine, i positiv forstand. Go figure.

Ellers så er jeg enig med @Boykie - innrulleringen må opp de neste kvartalene dersom de skal nå readout på skjema. Som @h3nk1 påpeker så har tidsrommet også vært peak pandemi + feriesesong, og det er kanskje ikke da man skal ha de største forventningene til innrullering i kliniske studier. 12 pasienter er kanskje et greit resultat, selv om jeg ikke er helt fornøyd. I tillegg så virker fremtidsutsiktene noe lysere ved at pandemien virker å lette noe i mange utsatte land. NIPU har økt takten veldig bra.

Alt i alt så er jeg fornøyd og har totalt sett enda mer conviction på caset i lys av ny kunnskap om patentbeskyttelse.

2 Likes
5 Likes

Ultimovacs er strålende flinke med å skaffe seg god omtale. Kjempebra!

Og, når du først har investert mange timer i å skaffe seg den omtalen, hvorfor ikke bruke 5 minutter på å spre det i sosiale medier?

Terningkast 6.

8 Likes

EDIT: Søren, ser jeg kunne spart 1 krone her :sweat_smile:

1 Like

Hehe. Min kan leses av mennesker uten abb, mens din er for mennesker med privilegier.

Jeg vinner.

12 år slik jeg tolker figuren og medfølgende slides i presentasjonen.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-163

kommentarer Ultimovacs fra 03:25

2 Likes

Noen få “takes” etter at jeg nå omsider fikk sett og hørt presentasjonen:

CEO on TENDU og TET: “When the first patient is enrolled, we will have a press release where we will have more details”. Vi kan altså vente oss mer info om ambisjonene med denne plattformen straks.

CEO om patenter: “We are in the silent period for a number of patents”. Det er altså definitivt mer enn det ene de har vært klare på at det har sendt inn, nemlig et relatert til TET.

CMO om FOCUS: “PFS is also the endpoint in this trail, but it is a so called landmark endpoint, and the readout will be after six months”.

CFO om finansene: Legger veldig vekt på ordet “current” nå har leser “Based on current development plan and timeline, the existing funding is expected to last through the read-out of primary endpoints in the Phase II trials in 2022 and 2023“. Man kan tolke dette som at det kommer ytterligere studier. - men akkurat dette er selvfølgelig ganske “far fetched” spekulasjon :wink:

Takk til @h3nk1 og andre som stilte bra spørsmål! Men det faste innslaget hvor man spør om interim i fase II-studiene må vi bli ferdige med nå :sweat_smile:

6 Likes

Hva gjelder sprøyta di, så CMO kunne fortelle at vi kan legge til grunn at de vil benytte Boostrix for å sikre at immunforsvaret er ready to go hva gjelder TET, også i fremtidige studier.

Edit:

For øvrig er de fortsatt notert på Merkur.

3 Likes