Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

bilde

1 Like

Flott nyord! “Endruelig” = endelig edruelig

12 Likes

Det representerer en tilnærmet dobling av tidligere kursmål (eller endreulig, som @polygon skriver), og det var vel det vi så for oss fra DNB og, etter et voldsomt suksessfullt 2020 for Ultimovacs.

At det spriker så mye selv mellom etablerte analytikere i én enkelt aksje forteller kanskje mye om hvor vanskelig det er å analysere aksjer, og kanskje særlig dersom du er profesjonell analytiker (?) :ok_hand:

2 Likes

Det vil alltid være mye usikkerhet i tidlig biotech før avtaler med cash kommer. Det viktige er nok å se flere analyser fra samme person av samme selskap i sammenheng med hverandre. Og da er det interessant om hvor mye kursmålet øker/minker i prosent og ikke hva det absolutte tallet er. Og begrunnelsen for endringen.

Ja, det er nettopp det jeg har gjort over her, og derfor jeg kommer frem til min konklusjon

Noen som har lest eller har tilgang på ABG-analysen?

Ny presentasjon for mars:

3 Likes

Regner med det er denne de skal bruke på presentasjonen på Sachs neste uke.

De fikk også inn ett nytt fjes i starten av 2021

bilde

Research experience in cancer biology and immunology. Preclinical research experience in cancer drug development. Has also worked at EIT Health Scandinavia (Accelerator) - EU supported organization, where innovators, startups & SMEs with transformative products and services in health care, were provided support for commercializing their innovations. Holds a PhD in medical science.

2 Likes

Alle som tror oppstartstiden er forbi:

Interessant:


TET

4 Likes

Ellers så er oså FOCUS First patient first visit forventet i H1 2021

Q4:

Mars:

Andre forandringer:

Var >40 på Q4 rapporten

1 Like

Ja, da er det 18 kroner opp til nivået der tidligere CEO mente det var en glede å kunne kjøpe flere aksjer i Ultimovacs, til en pris som var uforståelig lav, uansett hvordan man regnet eller sammenlignet.

Nå er vi straks på på kursnivået man så før fjorårets gode data og nye studier. Presterer OSE og aksjonærene å sende denne under 60, så ryker tilnærmet alt annet til fordel for Ultimovacs (på samme vis som da KLP skjendet aksjen i fjor høst).

Edit:

Jeg er ikke overrasket over en seig periode for aksjekursen som sådan. Men, på et tidspunkt så blir dissonansen såpass kraftig at man får ta konsekvensen av det og gripe muligheten (hvis man ser det slik).

6 Likes

Ultimovacs ASA: Share capital increase related to exercise of options

1 Like

Kursen er nå altså 15-16kr lavere enn da CEO Carlos kjøpte aksjer i midten av januar, og ca 10-11kr lavere enn da styremedlem Ketil Fjerdingen kjøpte aksjer, rundt samme tidspunkt.

Fraværet av innsidekjøp på nåværende nivåer, kan såklart ha mange forklaringer.

Men jeg klarer hvertfall ikke å la være å se en mulig sammenheng mellom fravær av innsidekjøp, og at selskapet ikke har vært fremmed for at det kan startes opp nye studier.

Kanskje @Fornybar endelig får NSCLC-studien sin?

2 Likes

De er klare på at de undersøker muligheter som passer kriteriene deres, så jeg ville ikke sett bort fra at det kommer flere studier dersom de rekker readout i 23. Jeg har vel tidligere antatt at 1Q- midt 2Q er en teoretisk frist for å rekke det, og det står jeg enda ved. Kommer det noe mer, så kommer det snart.

I tillegg har jeg tidligere redegjort for hvorfor jeg mener de har lagt opp til et fase 2-løp med 7-800 pasienter, så personlig holder jeg det for å være en sannsynlig utvikling.

Vi får se. Denne aksjen hausser seg selv så jeg bare holder meg i ro og kjøper mer på disse lave kursene. Snart er det oppdatering på PFS i melanomastudien, og det kan også bli sprengstoff.

2 Likes

Når kan det forventes oppdatering på PFS i melanomastudiet?

4-8 juni

Forfatterne får dog beskjed i april mener jeg å huske.

1 Like
8 Likes

Ultimovacs skal presentere INITIUM på AACR, Annual Meeting of the American Association for Cancer Research:

https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/9325/presentation/4840

14 Likes

Betyr det oppdaterte data allerede i april?

Nei, er nok bare en poster med trial design og endpoints o.l :slight_smile:

2 Likes