Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Tja, får vel muligens også oppdaterte tall på antall innrullert to date. Uansett bygger det awareness rundt studien og UV1

2 Likes

Ultimovacs ASA: New share capital registered

4 Likes

Kan se ut som Ultimovacs er i ferd med å finne bunn. Handler på lavt 60-tall langs samme lest som i fjor høst, da den ble brukket ned på 50-tallet av KLP. Smått utrolig at man kan handle til slike kurser gitt alt som har skjedd siden.

2 Likes

Siden det er så stille rundt selskapet for tiden, tenkte jeg at det må være en god grunn til å kjøre en liten recap og en oppsummering av mine forventninger i 2021.

Jeg betrakter alle momentene som velfundert synsing, og de kan og kan ikke skje. Personlig er det dette jeg ser for meg i 2021. Nedsider er som alltids at selskapet ikke leverer varene, at makro krakker, at kliniske data ikke blir som vi tror eller at andre kjipe ting skjer. Det er risiko man må ta når man vil øke formuen raskt.

Kursmål siden sist:

  • ABG 115kr - opp fra 60
  • DNB 87kr - opp fra 85

*Patentsituasjonen er forklart på Q4-presentasjonen, og jeg fant det veldig overbevisende. 12 års markedseksklusivitet fra godkjennelse er nok til at jeg anser UV1 for å være på Big Pharma-radaren allerede, og ikke som før - etter nye patenter blir tildelt.

Patenter på TET-teknologien er også av stor viktighet for selskapet og den profylaktiske vaksinebiten, og nå som plattformen er i klinikk blir det mer og mer verdifullt. Siden dette er en tech som kan utlisensieres etter fase 1-studien ser jeg på patenttildelinger her som noe som vil øke kursen til aksjen.

Randomiserte fase 2-studier i kombinasjon med enda flere immunterapier. Kan Ultimovacs bevise at UV1 øker effekten av en annen terapi? Er det i en annen indikasjon enn de studiene de har gående nå? Kan de få andre til å betale for det?
Selskapet har vist i hele 2020 at de leverer sterkt på disse punktene. Big pharma og klinikere vil jobbe med de, og jeg forventer av den grunn at det kan komme enda flere RP2’er de neste månedene. Hvorfor de neste månedene? : Fordi readout må komme i tidsrommet hvor dataene skal brukes til å sette big pharma-selskapene som kan bli interesserte opp mot hverandre. Ren logikk, og også noe ledelsen har bekreftet som sunn fornuft.

Data, data, data - I første halvdel av 2021 får vi oppdaterte data på melanomastudien med Keytruda, hvor mPFS ikke ble nådd etter 12mnd, og 85% av pasientene levde etter ett år. Utviklingen her er viktig, da PD1-hemmer er en av produktene de kombinerer med i selskapets hovedstudie INITIUM. I andre halvdel av 2021 kommmer det 1 og 2års-data på samme studie. 1 årsdata på kohorten med 75ug GM-CSF (N=10), og 2års data på kohort 1 med 32.5ug GM-CSF (N=20)

Kvartalspresentasjoner med FREMGANG på innrullering. Selskapet har levert i 2020, men innrulleringstakten i INITIUM og NIPU må øke i 2021 etter planen, slik at readout nås i tide. Det er min spådom at 2021 vil bli det store året hvor Ultimovacs oppdages og skal eies av alle. Men det betinger at de fortsetter å levere på det de sier. Vi som tok plass i 2020 kan ha gjort noe veldig lurt når vi ser tilbake på året, men når man øker nå på 60 - det trenger ikke være så langt unna.
(edit: dette punktet er mer et kontrollpunkt for nedside enn oppside, forstås. Det er rett og slett så viktig at de rekrutterer godt og leverer på innrulleringen ihht guiding. At ting kan skli ut litt pga corona er jo selvsagt siden vi ser andre norske selskap som ikke rekrutterer noen i det hele tatt, men her er det greit å følge med som aksjonærer)

At et eller annet big pharma ønsker å lisensiere inn UV1 etter melanoma-dataene i 1H21 - Dette kan jeg ikke si IKKE skjer, men jeg ser ikke på det som veldig sannsynlig heller. Dog - dersom mPFS ikke nås i studien hvor de kombinerer med Keytruda på 21 måneders readout i juni i 2021, da kan det tenke seg at det trigger et eller annet siden de nå er involvert med tre forskjellige big pharma sine sjekkpunkthemmere.

Dette var alt jeg kom på nå i farten, men det er triggere og hendelser jeg mener burde føre til at kursen går langt over 100% yoy i 2021 også, etter et veldig godt år i 2020. Relativt lavt volum vitner om få selgere, og det gir meg håp om at flere ser det jeg ser og har tatt langsiktige posisjoner i et selskap med

  • definerte value inflection points på kort og lengre sikt
  • særdeles liten emisjonsfare
  • robust eierstruktur
  • seriøs ledelse
  • gode data på lead compound og fire randomiserte fase 2-studier, kanskje flere?
23 Likes

Er ikke mPFS oppnådd?!?
Kritisk FA-artikkel kommer nok most soon

2 Likes
4 Likes

Chief Scientific Officer Gustav Gaudernack øker antall aksjer i Ultimovacs

2 Likes

Rart at dette ikke er børsmeldt? Kanskje Gaudernack ikke har innsideinfo i selskapet?

1 Like

Er det ikke en nedre grense for hva man må rapportere? Mener jeg leste det gjør en stund siden

Kari Anne Fevang fikk melanom (føflekkreft) 2014, og fikk først vite at det ikke var håp, og at eneste tilbud var «å få litt cellegift på slutten». Men så fikk hun bli med i en klinisk studie ved Radiumhospitalet, som inkluderte UV1-vaksine og immunterapi (ipilimumab)

– Jeg var den første pasienten i fase 1-studien, og tenkte at jeg ikke hadde noe reelt valg om å delta. Det var et valg mellom å leve eller ikke, sa Fevang.

13 Likes

Du linker jo kun til our-team siden deres. Hvor står “meldingen”?

https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/ulti_ol

prieta as

1 Like

“Meldeplikten inntrer når det totale transaksjonsbeløpet i løpet av et kalenderår utgjør 5000 euro.”

Da må dette være en glipp i meldeplikten eller så er han ikke på insiderlisten (har ikke sjekket)

Er det ikke sånn at man har 3 dager på seg til å melde det, fra da man kjøpte? Så hvis de melder det idag så er det innenfor regelverket?

Han er ikke oppført som primærinnsider

https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010851603-XOSL/primary-insiders

4 Likes

Her er jeg på tynn is. Har selskapet noen fase2 studier i gang

1 Like

Du gikk faktisk gjennom isen ;p

1 Like

Såpass :grin: har du link til studien?