Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Får bare ikke håpe dollaren fortsetter å falle, da må vi plutselig opp i 50 nye studier bare for å holde 87.

1 Like

Dette er et seriøst tilfelle av venstrehåndsarbeide og “null corporate oppdrag til oss”. En ting er å ikke regne en verdi i TET, en annen ting er å ikke nevne at denne plattformen er i klinikk med et eneste ord. I stedet har man Zen-aktige setninger som “The end-Q4 cash position was higher than we forecast, but the same goes for the cash position; when activities and costs increase, the cash position shrinks.”

5 Likes

(ikke les side 2)

Jeg har forøvrig sluttet å la meg overraske, og legger mer vekt på egen research enn meglerhus. Rett og slett fordi ingen følger selskapet tettere enn vi gjør her på forumet.

7 Likes

Two new trials to start in 2021e: DOVACC and FOCUS. Both these trials are being conducted in partnership with large pharma companies and in collaboration with established research organisations.

Jøss, to store randomiserte f2 studier i nye indikasjoner + i klinikk med plattformteknologien er verdt 2 kroner?

De hadde TP 54 for halvannet år siden i én indikasjon (melanoma). Nå, tre indikasjoner senere og med mer data, så ender Ling opp her.

Å nå, ord blir fattige.

Det får bli opp til andre mer kompetente å kommentere dissonansen utover dét, jeg klarer ikke hisse meg opp en gang

Som altså er 32 millioner kroner pr. studie. Eller kr. 240.000,- pr. pasient om man vil.

Nei, det mest fornuftige er nok bare å legge ned selskapet!

1 Like

Tja. Hva skal man si om siste tids utvikling her da?..

Hva er første nærliggende trigger som kan få oss ut av «hengemyren»?

Jeg trodde jo oppdaterte kursmål skulle sette vind i seilene, men der dukket det plutselig opp noen valutaeffekter. Men vi er jo vandt til at valutaeffekter spiller en stor rolle i prekommersielle bioteks. Not.

3 Likes

Ja, her blir overbevisende data, progresjon i de kliniske studiene og dobling av antall fase II, indikasjoner og BP-samarbeid sekundært - det er en sterkere dollar vi er avhengige av!

Det er fint at profesjonelle analytikere kan få oss ned på jorda.

7 Likes

Tenkte egentlig å lage snurt meme, men hver gang jeg gjør det så krakker kursen ytterligere. I tillegg så oppsummerer @polygon det fint.

Om man stikker én eller flere fingre i jorden, så er dette selskapet gjenstand for rammevilkår man ikke rår over - uansett hvor mange ganger man argumenterer caset generelt og/eller egen conviction spesielt.

Hvis det er slik at interesse for- og prising av Ultimovacs faktisk er på viddene, så får man heller plante flagget på haugen man er villig til å forsvare.

Og, dersom det muliggjør å bygge en attråverdig eksponering, i et lengre tidsrom enn man kanskje håpet og trodde, so be it. Det gjør bare oppsiden større på sikt.

4 Likes

Bare å følge ordene til Mark Cuban. Har ikke noe endret seg? Ok. Hold, og kjøp på rabatt.

Må bare ha litt til i Nano, så skifter fokuset seg til påfyll av Ulti for min del.

Det tror jeg er symptomatisk for kursen til U. “Skal bare ha litt Nano, så tilbake til U”. :slight_smile:

Så er det nå man bør kjøpe U? Jeg tror ikke det er så dumt. :slight_smile:

(Noen hevder sågar at det aldri er feil å kjøpe U :smiley: )

Stemte ganske så bra dette. Ser at de nå også har oppdatert Tendu til "Recruiting "

Så har de også vært inne og oppdatert fase 1 studien med pembrolizumab, hvor Estimated Study Completion Date er satt til October 2022.

5 Likes

Chartet for aksjen begynner å bli pent og avkjølt.

1 Like

Selv har jeg nå flyttet pengene mine fra nano til U. Så håper U fortsetter å være billig en måned til. Slik at jeg kan kjøpe enda mer på neste lønning.

2 Likes

Er ikke bare her på TI @Neladner driver med litt opplæring :clap:

–Det er veldig viktig å ha solide patenter, det er fundamentet for en legemiddelbiotek, sier Kongstun Arnesen.

Han stresset også betydningen av å lage gode investorpresentasjoner basert på hva de potensielle investorene trenger av informasjon.

–I starten hadde vi flaks for en av Norges rikeste menn, Bjørn Rune Gjelsten, investerte tidlig i selskapet og engasjerte seg også i driften. Bakgrunnen var at faren hans fikk prostatakreft og han ønsket å bidra inn med noe mer enn en donasjon til Radiumhospitalet, sier Kongstun Arnesen.

Han forteller videre at å ha med Gjelsten på laget var viktig også neste gang de måtte ut å hente penger.

–Gjelsten kontaktet sitt nettverk og vi fikk med oss store eiere som Canica ledet av Stein-Erik Hagen og andre. Så igjen gikk det greit på en måte vi ikke hadde ventet, sier Kongstun Arnesen.

Så måtte selskapet ut i finansmarkedet og hente penger. Finansmarkedet består av bedrifter som lever av å tjene penger på å investere. Det eneste de har til felles er at bedriftene er ulike og investerer ulikt.

–Her er det snakk om å hente såkalt venture kapital og gå til “family offices”, det vil si familieeide selskaper som investerer for å forvalte enkelte familiers formuer best mulig, sier Kongstun Arnesen.

I neste runde igjen skulle Ultimovacs hente 130 millioner kroner.

–Da må man ute til store og tunge aktører, for eksempel ulike former for pensjonsfond, banker og andre type fond, sier Kongstun Arnesen.

Til sist kom det tyngste løftet. Selskapet skulle hente 450 millioner kroner.

–For å hente et så stort beløp må du noterer deg på børs. Alle kan investere her og det krever mye å gå på børs og hente pengene. Men vi fikk det til, og ved den milepælen så hadde vi midlene vi trengte for å kunne vise at vaksinen virket, så da var det på tide for meg å gi meg som leder, sier Kongstun Arnesen.

20 Likes

Takk for hyggelig kommentar!

21 Likes
6 Likes

RIP Ultimovacs

1 Like

Men nå må vi kanskje slutte å gjøre narr av Ling sin “makroøkonomisk funderte” analyse av Ultimovacs og komme oss videre.

2 Likes

Var så lenge siden noen hadde skrevet at jeg tenkte det var best å komme med noe fornuftig :sweat_smile:

1 Like

ABG med nytt kursmål som er litt mer endreulig enn DNB:

“Underappreciated late stage pipeline moving forward Significant strides in 2020 Estimate changes with new TP up to NOK 115 (60)”

27 Likes