Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Tror ikke det er mer komplisert enn et større salgsoppdrag. Spekulerer i Inven2, men vi får se fredag.

Ja kan godt være et større salgsoppdrag, men det var helt stille i ordreboka før jeg kjøpte laveste selger. Så skjønner ikke hvorfor denne større selgeren du nevner da plutselig skulle legge ut en masse aksjer til lavere kurs enn siste omsatte?

Ofte er det algo-marketmaking. Ikke lett å forstå seg på. Uansett bare støy slik @h3nk1 sier

1 Like

Er aksjen riktig priset ?

  • Ja - kursnivået er riktig, endelig har markedet begynt å bli mer edruelige i prisingen av bio-selskaper som kun har produkter under uttesting
  • Nei - for lavt, det må være noen større akstører som for tiden selger seg ut. Kursen vil stige mye bare disse har tømt seg.
  • Nei - for lavt, det lukter manipulasjon fra aktører som ønsker at kursen skal holde seg lav.
  • Nei - for lavt, grunnen må være at aksjen i stor grad ennå er uoppdaget eller at mange ikke forstår potensiale og risiko, f.eks. hva forsinkelsene på studiene betyr
  • Nei - for lavt, tipper det må være short-selskaper som ikke ser på det fundamentale men som shorter slike F&U-selskaper før studie-resultater offentliggjøres (og som hver for seg ligger usynlig under 0,5% av aksjevolumet)
  • Nei - for høyt, det er for altfor lett å bli overoptimistisk ut ifra tidlige fase-1 resultater.
  • Nei og ja - egentlig for lavt (f.eks. sml.lignet med ATH og siste emi) men grunnen er at aksjemarkedet generelt og bio-sektoren spesielt er nede i en bølgedal og da kan man ikke forvente mer

0 stemmegivere

Du kan krysse av for inntil 3 alternativer.

Det mangler et «NEI»: en rekke rævva makrohendelser over tre år, et historisk sektorkrakk og negativt sentiment, samt forlis i nær sagt samtlige peers i Norge har drept likviditet og interesse.

Noe som har resultert i en dels uforståelig god risk-reward (les: jeg stemte ikke på noen).

1 Like

Kan ikke det siste alternativet da til nød brukes ? Mener ikke du også litt ja og nei - dvs. at vi utifra de grunner du nevner dessverre p.t. ikke kan forvente mer ?

Jo, absolutt. Jeg leste for raskt i farten på nasjonaldagen. Stemte nå :+1:

Falnes sier det jo greit. Det er binært case enten eller, enorm oppside men altfor høy risiko for en stor del av porteføljen. I så måte er jeg ute på en kraftig bærtur. Og det har vist seg så mange ganger at lovende resultater feiler i fase 3 til og med. Det eksemplet du pleier å bruke nektar var det det vel, de feila vel totalt og big Pharma sløste en del milliarder på det. Så jeg sier tja. 4 milliarder før de har fått bevist noe er vel ikke noe mer enn hva vi kan forvente.

1 Like

Dette er robuste, randomiserte studier som kommer inn. Fasit. De er event-drevne og er langt på overtid vs. historisk kontroll. Det er dét som er tapt for et håpløst sentiment, skrall likviditet og apatiske analytikere.

5 Likes

Må bare passe på at de ikke bruker for lang tid på å få resultatene slik at konkurranse blir et problem :wink:

1 Like

Det er litt skrudd at gleden over forsinklelsen reduseres med skrekken av en annen studie som kanskje ikke er like opplagt…

1 Like

Bare gale alternativer!

Slett ikke uventet at noen mener det er flere alternativer. Men når du først påpeker det så hadde det jo vært hyggelig om du samtidig også delte med oss hvilke du anser som mer riktige.

4 Likes

Tenker på hva biotek ansvarlig hos DN Market sa da han gjestet Hegnar TV for ca et par uker siden.
I forhold til før investeringstørken innen biotek, venter de store profesjonelle investorene til data foreligger nesten uansett hvor derisket casen er. Slik var det ikke før, da ble det kjøpt en del aksjer før data forelå, les aksjekursen hadde vært et helt annet sted enn den er nå, men slik er det ikke lenger gjentok gjesten hos Hegnar TV.
Som jeg har ytret tidligere, handlen i Ultimovacs nå om dagen er bare småfisk som vaker i overflaten, mens gjedda fortsatt lurer i sivet.

5 Likes

Takk for utdyping👍 - det høres ut som et høyst relevant alternativ.
Siden nå over 100 allerede har stemt så tror jeg at jeg lar den avstemmingen igår likevel bare fade ut slik den ble…

3 Likes

Helt greit, det var egentlig litt flåsete av meg, men var ikke i langskrivemodus akkurat der og da.
De store aktørene vet vel at de kommer til å tjene gode penger selv om de må betale dagens kurs * x ganger etter at godmelding er et faktum.
Det blir ekstremt spennende å se hva som skjer den første dagen/dagene etter godmelding, og deretter in the long run.

4 Likes

Den følelsen når jeg finner mer fakta ut fra Hegnar forum enn på tekinvestor…

1 Like

Sikker på at det er fakta du finner?..

Kan være verdt å koste på seg insider, så hadde du sluppet å lese HO. En billig pris å betale mener nå jeg, spesielt når man er all in som du er

5 Likes

Enkelte har kanskje bedre av å først og fremst holde seg til HO og slik opprettholde mer av «den følelsen» :thinking:

1 Like