Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ikke eliteserien, rykker opp fra OBOS ligaen til Champions League

2 Likes

Se her ja, fotballteorien begynner å få fotfeste :relaxed::soccer:

Noen som vet noe om shortposisjonen og hvem som har den? Ser det er janus henderson, men vet vi hvilket fond det er? Alle gutta i “Horizon Biotechnology Fund”(et fond jeg TROR er styrt av Janus Henderson) sitter med Ph.D-er innenfor medisin, en av de har Ph.D innen immunology fra stanford.

Horizon Biotechnology Fund: https://www.janushenderson.com/en-gb/investor/product/janus-henderson-horizon-biotechnology-fund/
Short: Details - Short Sale Register

Det vil man aldri få svar på. Det kan fint være en ren hedge eller kvantbasert short. Man trenger for øvrig ikke doktorgrad for å skjønne at man ikke har oddsen på sin side ved å syne INITIUM som short (om så blir tilfelle).

1 Like

Det er ikke gitt at det er akkurat de som har shorten, men det er verdt å merke seg. Nå er jeg sikkert naiv, men man inngår ikke shorts med andre sine penger i slike selskap hvis man ikke er helt sikker. Har selv aksjer i ULTI og har ingen planer å selge.

Tilnærmet samtlige biotekselskaper med en viss mcap og likviditet i Norden (og andre steder) er shortet (dels) tungt av hedgefond. Det ligger i navnet: hedge. Sånn sett var det egentlig bare et spørsmål om tid før man så det samme i Ultimovacs. Det har vært en del shorting i aksjen oppigjennom, dog første gang en ble synlig over 0,5 prosent.

4 Likes

De aller fleste forskerne som leder program i stallen til BP har også relevante PhD fra gode univesiteter…dette til tross, det godkjennes kun 30-50 max nye medisiner hvert år. Så at den eller annen PhD ikke har troa, eller har troa, betyr veldig lite. Alle er så å si like lost, bulls som bears.

10 Likes

Småprat tråden trengte en løfting, da den var i ferd med å drukne!

Vi er i H2 dere, ikke at vi har de store forventningene til data i morgen, men vi er i det forjettede halvåret!
Så får susp være susp :slight_smile:

14 Likes

@Roc vi vet jo at vaskeriet er slaver som jobber uansett, men selv slaver har vel sommerferie?
Ny vasketid på 10 uker nå?

hilarious-troll-face-ic6r7xlsyhumilkv

Slavene har nok sommerferie i august, men vil tro de har en plan hvor de erstatter slavene som er på ferie med slaver som kan jobbe. Good old fashion capitalism. Money talks, bullshit walks.

3 Likes

Tror vi får resultatene veldig snart som sagt. Håper på at det tar lang tid, grunnet god effekt, men er fornøyd nå med tiden det har tatt. :slight_smile: Så når som helst er greit, men stresser ikke. Bare følger med på nyhetene fra selskapet. Har vært mye annet fint de har sluppet nettopp, så skal ikke klage på news flow etter NIPU-nedgangen. Selv om den i seg selv var kjip.

1 Like

Tar lang tid. Hadde det kommet resultater nå kjapt hadde jeg undret en del på børsmeldingen som kom. Må være grei margin for at de kunne gå ut med at resultatet ikke kom i H1

2 Likes

Vi har diskutert dette lenge, den antakelsen hviler på at de ikke tror vask tar 10 uker og at de visste antallet events da. Hvis vask tar 10 uker kunne de konkludert med at resultatene ikke ville komme før i H2 uansett, siden vask ville endt i H2. Hvis de visste antall events var relativt langt unna 70 kunne de sagt H2 basert på en lavere antakelse om vasketid. Jeg antar events var rett ved 70, basert på statistikken, men at de kunne konkludere med H2 basert på antakelse om at vasketiden uansett ville gitt resultater i H2.

Det er ikke godt å si hvor presist de kunne forutsi event-framgangen. Blir det veldig sent i H2 blir jeg overrasket over at de ikke meldte ifra tidligere ved kvartalspresentasjonene.

2 Likes

I forbindelse meldingen 25 april om utsettelse av Initium til H2 opplyste de klart at 70 events ikke var oppnådd da.

Den 19 juni kom det ny melding ang UV1 - 103. I meldingen sto også følgende setning:

“The top-line results will be disclosed after cancer progression has been verified in 70 patients, which was anticipated in the first half of 2023.”

70 events kan således ikke ha blitt oppnådd i H1 for det refereres konkret til verifikasjon av denne omstendighet og ikke noe annet.

Statistisk tar det vel nå mer en en måned mellom hver event i denne studien så det kan fortsatt ta tid før 70 inntreffer.

Kanskje det blir levert en godbit fra TET i mellomtiden?

7 Likes

Det er ikke vasketid som medførte at de utsatte guiding! Selskapet ble informert om at antall events var så langt fra 70 at man med sikkerhet (i den grad noe kan være sikkert) ikke ville få en avlesning i 1H.

Når vi samtidig vet at tiden mellom events på dette stadiet begynner å bli (svært) lang, så er det ikke usannsynlig at vi fortsatt må vente lenge. Kan hende studien må vurderes avlest på X tid og ikke events om UV1-armen gjør det veldig godt.

2 Likes

Ja, nei, jeg tror ikke de visste antallet events. ChatGPT er enig :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

Ingen vet hvor godt UV1 fungerer bortsett fra @Martins

2 Likes

De sier at ChatGPT er venstrevridd så den kan du ikke stole på.

Forresten var det ikke nødvendig for U å vite antall events, det var nok at de viste at 70 ikke var oppnådd, eller i april å vite at 70 var så langt unna at det ikke kunne bli oppnådd i H1. Akkurat den statusen vil jeg vel tro U blir holdt orientert om selv om de har sagt at de ikke vil melde 70 events når de får info om denne milepælen.

Antakelsen er basert på:
image

Virker UV1 så bra at vi får 25-26-27-28 eventer i den armen er det flott.

Har kritisert statistikken mye, men rart dere skulle være så usikre på den nå? Har dere ikke sagt utallige ganger at dette ser bra ut basert på statistikken? At det viser at UV1 sannsynligvis presterer her?

Vi kan godt droppe statistikken for min del, men da sitter vi på bar bakke igjen. Er plottet over korrekt for kontrollarmen i INITIUM, så bør resultatene komme snart, med mindre UV1 er helt hinsides effektiv og utsetter progresjonen såpass at 42-43-44-45 eventer i kontrollarmen må skje før 28-27-26-25 eventer skjer i UV1-armen.

Tenker dere nå at INITIUM mest sannsynlig har lengre overlevelse i kontrollarmen enn CM067 hadde?

Poenget med modellen er å si hvor sannsynlig forskjellige resultater er på tidspunkter vi ennå ikke har fått en melding. Den kan naturligvis ikke forutse når vi får en melding. Det er det bare du som tror at du kan.

5 Likes