Hvis man replikerer forskjellen mellom Ultimovacs sin fase 1 UV-103 og den historiske kontrollen KEYNOTE-006, i INITIUM, så vil man få en lav og signifikant nok HR for å kunne søke AA ja. @boblegutten regnet ut at HR ble 0.54 mener jeg basert på det plottet som ble vist på den siste posteren. Men fordi n var så lav i UV-103, så var det selvfølgelig ikke signifikant i denne utregningen.
Noen synes (åpenbart) verdsettingen min av et signifiant resultat til kr. 1000,- per aksje som optimistisk. Men da må jeg minne om at Moderna sitt resultat med en persontilpasset vaksine som vedlikeholdsbehandling som ikke viste et signifikant resultat ble verdsatt til 140 milliarder kroner den første dagen. Og:
- Det er betraktelig mer utfordrende å hindre progresjon i kreft med spredning enn i opererte og kreftfrie pasienter
- En off-the shelf vaksine er mer verdt enn en persontilpasset vaksine dersom de fungerer like bra
- Moderna sine resultater viste altså ikke statistisk signifikans (selv om de prøvde å gi inntrykk av det)
Kurs på kr 1000,- gir total MCAP på Ultimovacs på 34 milliarder, altså en femtedel av det Moderna økte i pris med den dagen.
…Men hvis man likevel mener kr. 1000,- er for mye (fordi man lever i den tro at norske småsparere er alene om å sette prisen i markedet også denne dagen), og heller mener at kr. 400,- er den realistiske kursen ved et signifikant resultat, så får man en fair prising i dag på kr. 316,- og kr. 295,- ved henholdsvis tro på tre og seks ukers datavask.