Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Median progression-free survival was 9.9 months in the NIVO3+IPI1 group and 8.9 months in the NIVO1+IPI3 group. Median overall survival was not reached in either group. Fra cm 511.

I fase 1 hadde uv1 med keytruda 18,9 mnd mpfs.

Jeg vet Det blir spekulativt. Men om vi antar at ipi+nivo+ uv1 klarer det samme i initium. 18,9 mnd. Er det en homerun eller hvor lang tid trenger vi igjennomsnitt før det skal være nok til AA for eks? Mulig det blir gjentagende og umulig å relatere til initium men det er ihvertfall interesant mens vi venter.

Ja, det blir bra :+1:

1 Like

Hvis man replikerer forskjellen mellom Ultimovacs sin fase 1 UV-103 og den historiske kontrollen KEYNOTE-006, i INITIUM, så vil man få en lav og signifikant nok HR for å kunne søke AA ja. @boblegutten regnet ut at HR ble 0.54 mener jeg basert på det plottet som ble vist på den siste posteren. Men fordi n var så lav i UV-103, så var det selvfølgelig ikke signifikant i denne utregningen.

Noen synes (åpenbart) verdsettingen min av et signifiant resultat til kr. 1000,- per aksje som optimistisk. Men da må jeg minne om at Moderna sitt resultat med en persontilpasset vaksine som vedlikeholdsbehandling som ikke viste et signifikant resultat ble verdsatt til 140 milliarder kroner den første dagen. Og:

  • Det er betraktelig mer utfordrende å hindre progresjon i kreft med spredning enn i opererte og kreftfrie pasienter
  • En off-the shelf vaksine er mer verdt enn en persontilpasset vaksine dersom de fungerer like bra
  • Moderna sine resultater viste altså ikke statistisk signifikans (selv om de prøvde å gi inntrykk av det)

Kurs på kr 1000,- gir total MCAP på Ultimovacs på 34 milliarder, altså en femtedel av det Moderna økte i pris med den dagen.

…Men hvis man likevel mener kr. 1000,- er for mye (fordi man lever i den tro at norske småsparere er alene om å sette prisen i markedet også denne dagen), og heller mener at kr. 400,- er den realistiske kursen ved et signifikant resultat, så får man en fair prising i dag på kr. 316,- og kr. 295,- ved henholdsvis tro på tre og seks ukers datavask.

23 Likes

For gøyale tankeeksperiments skyld. Vi sier mcap 140mrd. (altså det Moderna økte med i pris den dagen) kr4100 pr aksje, Fairpris i dag kr2880 (6ukers vask og føn, ± datarisko og nedside på 30kr ved fail) :grin:

Jeg tror ikke oppriktig på at det er kursen om det blir en positiv avlesning. Men et mulig blue sky / bull scenario om alt klaffer. Om kursen “dobles” fra i dag på en positiv avlesning (HR 0,6 eller lavere) tror jeg mange blir veldig skuffet.

1 Like

Og BP kan starte budgivningen på loppemarked nivå.

1 Like

Sett i forhold til markedet for CPIer og utgående patenter er 1000kr neppe urealistisk, det fremstår kanskje slik for de som ikke følger selskapet og biotek generelt. Slik jeg ser det er 35mrd for en god avlesning konservativt og tenker at 50-100mrd er mer trolig. Selskapet prises helt hinsides latterlig med dagens mcap.

7 Likes

Jeg tror du har helt rett i dette, “aksjecaset ULTI” er ikke noe de store aktørene kan og har investeringsrammer for å gå inn fra dag 1. Men jeg skal nok klare å sitte på posisjonen både 1, 2 og 10 uker selv. Har jo sittet mer eller mindre stille siden 2020.

5 Likes

Kan godt tenkes at man ikke oppnår mer realistisk kursmål før en eventuell avtale kommer på banen heller. Eventuelt flere hus som kommer med kursmål. Vi kan vel være ganske sikre på om hadde U vært på børs i USA villa oppgangen mest sannsynlig blitt høyere hvis UV1 viser veldig gode resultater.

Man kan jo virkelig ikke være så navlebeskuende at man tror det er “haussing av Jonas på Radium” som skal bidra til riktig prising av Ultimovacs ved signifikante resultater. :joy: Hvis man er investert i Ultimovacs nå, så MÅ man jo tro at det er store bio-krefter som vil ta dette videre om resultatene er gode. Er det ikke så enkelt da?

3 Likes

Og jeg deler virkelig ikke din og andres tro på at oslo børs er en øy etter de resultatetene. ALLE vil få det med seg. BP, BP sine fond, spesialiserte biotekfond etc. Internasjonalt finnes det til og med egne fond og avdelinger i investeringsbanker som har som eneste oppgave å frontrunne oppkjøp og avtaler. Vi får en nogenlunde riktig prising (som i, ikke mer enn fire ganger for lav) umiddelbart tror jeg. Selv på Oslo børs.

Som jeg har skrevet før, så vil det være helt drepende for muligheten til å hente penger for andre radforskselskaper i fremtiden, dersom lærdommen fra Ultimovacs er at det lønner seg å vente på resultatene. Dette skjønnner styreleder i Ultimovacs bedre enn noen andre.

Jeg vet at selskapet har en grundig plan for å dele den pressemeldigen med så mange som mulig før handelen starter. De trenger ikke å sitte med F5 på repeat.

De småsparerne som er inne og ikke skjønner caset og dermed er fornøyde med 100% avkastning forsvinner ut i åpningsauksjonen. Fordi det i denne sammenhengen nesten ikke er NOEN aksjer som er på hender av sånne.

9 Likes

Satte bare Cola Zero’en i halsen når du tok den med i lista over hva vi trenger for å oppnå fair prising :wink: :rofl:

Og jeg tror jo også de tingene som du nevner kommer til å skje, men jeg tror ikke det er det som vil prise selskapet riktig. Jeg tror mye vil skje allerede første dagen, ref Carlos sine uttalelser om at potensielle partnere har uttalt at de er imponert over alle planer og jobben som er gjort, men de må bare vente på dataene. Hvis de blir signifikante, så tror jeg det er flere store som ønsker å komme tidlig inn. Og da snakker vi ikke nødvendigvis om BP’ene selv, men f.eks. større finansielle krefter innen bio/pharma.

Og la oss anta at vi ikke hører noe før i mai. Hva vil kursen være da? 200-250kr? I så fall er det 3-400% oppside til 1000kr. Er det fullstendig urealistisk å oppnå på første dag gitt signifikante resultater?

2 Likes

Time-will-show”, og jeg tar mer enn gjerne feil for 4-sifret kurs gir mine porteføljer 8-sifrete gevinster. :crossed_fingers:

EDIT: Vi mener vel mer eller mindre alle at aksjen er feilpriset i dag, og har vært det lenge, og denne feilprisingen tror jeg ikke forsvinner på verken dag 1 eller 2 etter at tall slippes. TTT

2 Likes

Godt å få dokumentert hvor lite tida som går med til datavask egentlig betyr - og ikke minst at etter som ukene går så blir dette en uvesentlighet.

For egen del anser jeg en aksjekurs på 1 000 kroner som et konservativt anslag, men her avhenger nok alt av om hvor “heite på grøten” Big Pharma vil være, og kanskje særlig om vi ender opp med lisensavtale (-r) eller bud.

Det utrolige med dagens verdisetting av selskapet er at den på ingen måte reflekterer hvor stor sannsynligheten for suksess allerede er.

La gå med at det store flertall av “TI-folket” trolig nøye har vurdert sin risikovillighet og mulig fallhøyde. Men er det så mange brente biotekfingre der ute at interessen / evnen til inngang nå har tørka helt ut?

2 Likes

På toppen var NYKD verdsatt til ca. 25 milliarder. Det ville vært ca. 700 kr per aksje i Ultimovacs. Uten sammenlikning for øvrig.

3 Likes

Definitivt ikke et binært chart på forrige slik biotek suksess, så veldig rart hvis det skal skje denne gangen. Det som er binært er i det et slikt selskap blir kjøpt opp. Enten eier du aksjer når det skjer, eller så gjør du det ikke. Det skjedde definitivt ikke dagen avlesningen ble offentliggjort.

The product received U.S. Food and Drug Administration (FDA) and European Medicines Agency (EMA)[7] approval in May 2013 [8] and November 2013

5 Likes

Hvis det skulle komme gode resultater. Vil en avtale ta ca 6-12mnd å forhandle frem med pluss/minus, selv om BP allerede har avtale forslaget klart. TingTarTid. Jeg har ikke hastverk.

2 Likes

Igjen så virker det som alle glemmer at POC verdens første (universelle) kreftvaksine ikke er som enhver annen VIP i bioteksammenheng. Det blir nyhetsflater og kaffe i halser over hele verden.

Det ER mange øyne på disse dataene også utenfor pharmakontorene.

Jeg vet hva jeg tror skjer allerede dag 1, andre får tro noe annet. Dette er en nyhet som med rette vil gå som en farsott i eteren.

7 Likes

Er det noen som har en formening om hvor kursen eller rettere sagt verdien av UV1 hadde vært hvis vi byttet ut Ultimovacs med Moderna?

Dagens gjettekonkurranse:

Basert på mindre lovende tidligfase data enn dette, hvor mye betalte BMS upfront for én tredjedel av de fremtidige inntektene til kandidat for å øke effekten av selskapets egne CPI?

  • Cirka 200 kroner
  • Cirka 2.000 kroner
  • Cirka 20.000 kroner
  • Cirka 200.000 kroner
  • Cirka 2.000.000 kroner
  • Cirka 20.000.000 kroner
  • Cirka 200.000.000 kroner
  • Cirka 2.000.000.000 kroner
  • Cirka 20.000.000.000 kroner

0 stemmegivere

1 Like

Ultimovacs har oppdatert selskapspresentasjonen i dag:

Noen utvalgte slides med ny og nyttig informasjon:




18 Likes