Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det stemmer. Jeg husker også at det er blitt sagt, men husker heller ikke hvor, -mulig det var redeye.

Dette fikk jeg av Helland

14 Likes

Brudd opp og nytt bull run? :innocent:

Jonas har bla bekreftet det på en sending…:slightly_smiling_face:

2 Likes

Stemmer, står presisert i en (evt. flere) av artiklene i etterkant også.

1 Like

“Outcome notifications of accepted full LBAs are expected to be made available to first authors and submitters by end September.”

Det er tre muligheter:

1. NIPU presenteres ikke på ESMO.

2. Helland sendte inn ordinært abstrakt, men uten dataene, og har fått beskjed nå.

3. Helland går for late breaking og får beskjed først i september.

1 Like

Fasit være 3 om de skal få inn mest mulig komplette/oppdaterte OS-data.

1 Like

Ikke egentlig, for alle får lov å oppdatere posterne rett før konferansen.

2 Likes

Åh, det var jeg ikke klar over. Det sagt er jeg sikker på at Helland går for en LBA. Henger høyest, og NIPU kvalifiserer åpenbart.

1 Like

Synlig short økt, +31k

Se der ja. Da skal det bli morro den dagen INITIUM kommer ut med HR 0,5 :slight_smile:
Short inn på ca kr 70,- og ut på ca kr 1500,-? Og vi ønsker lykke til :slight_smile:

3 Likes

Rasstappene har ikke fått mye bang for the buck med siste økningene.

Gjennom mange 10-år har jeg nesten til gode å se at shorts taper penger. Og meget sjeldent skjer det noe positivt med kursen når de går ut av short-posisjonene sine.

Folk har til alle tider hylt og skreket at shortene vil blø men det skjer så godt som aldri.

1 Like

Det har du nok rett i faktisk. Men denne gangen blir det en endring :joy:
Nei, det er nok noen som vil ut før avlesning så de slipper å ha for mye penger på bok og shorten får sitt.

1 Like

Ja håper det blir annerledes her i Ulti, og at det blir unntaket som bekrefter regelen, men tror det ikke før jeg ser det.

1 Like

Finnes masse eksempler på at de taper i shortposisjoner…

5 Likes

Det har du generelt ret i, men husker der var noget omkring Tesla, som vist kom til at gøre ret så ondt på shortere.

Anden branche men vis nogen i bio kan gøre det, er jeg ret overbevist om at det kan være Ultimovacs der kan det. ( selvsagt ikke i samme beløbsstørrelse)

I bioteknologi har de nok en bedre sjanse, men at shorts ikke taper? De tre siste årene har vært et mareritt for mange shortere.

2 Likes

Økt short posisjon 20.07? Kan salg ha vært et forsøk på “hindre” kursoppgangen de siste dagene?

Det var mandag til torsdag 20 juli kursen begynte å røre seg oppover. 20 juli gikk den over 76. Short skal meldes til Finanstilsynet ved børsslutt den dagen den settes.

1 Like