Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

“Outcome notifications of accepted full LBAs are expected to be made available to first authors and submitters by end September.”

Det er tre muligheter:

  1. NIPU presenteres ikke på ESMO.

  2. Helland sendte inn ordinært abstrakt, men uten dataene, og har fått beskjed nå.

  3. Helland går for late breaking og får beskjed først i september.

1 Like

Fasit være 3 om de skal få inn mest mulig komplette/oppdaterte OS-data.

1 Like

Ikke egentlig, for alle får lov å oppdatere posterne rett før konferansen.

2 Likes

Åh, det var jeg ikke klar over. Det sagt er jeg sikker på at Helland går for en LBA. Henger høyest, og NIPU kvalifiserer åpenbart.

1 Like

Synlig short økt, +31k

Se der ja. Da skal det bli morro den dagen INITIUM kommer ut med HR 0,5 :slight_smile:
Short inn på ca kr 70,- og ut på ca kr 1500,-? Og vi ønsker lykke til :slight_smile:

3 Likes

Rasstappene har ikke fått mye bang for the buck med siste økningene.

Gjennom mange 10-år har jeg nesten til gode å se at shorts taper penger. Og meget sjeldent skjer det noe positivt med kursen når de går ut av short-posisjonene sine.

Folk har til alle tider hylt og skreket at shortene vil blø men det skjer så godt som aldri.

1 Like

Det har du nok rett i faktisk. Men denne gangen blir det en endring :joy:
Nei, det er nok noen som vil ut før avlesning så de slipper å ha for mye penger på bok og shorten får sitt.

1 Like

Ja håper det blir annerledes her i Ulti, og at det blir unntaket som bekrefter regelen, men tror det ikke før jeg ser det.

1 Like

Finnes masse eksempler på at de taper i shortposisjoner…

5 Likes

Det har du generelt ret i, men husker der var noget omkring Tesla, som vist kom til at gøre ret så ondt på shortere.

Anden branche men vis nogen i bio kan gøre det, er jeg ret overbevist om at det kan være Ultimovacs der kan det. ( selvsagt ikke i samme beløbsstørrelse)

I bioteknologi har de nok en bedre sjanse, men at shorts ikke taper? De tre siste årene har vært et mareritt for mange shortere.

2 Likes

Økt short posisjon 20.07? Kan salg ha vært et forsøk på “hindre” kursoppgangen de siste dagene?

Det var mandag til torsdag 20 juli kursen begynte å røre seg oppover. 20 juli gikk den over 76. Short skal meldes til Finanstilsynet ved børsslutt den dagen den settes.

1 Like

Da jeg leste presentasjonen fra selskapet, så sto det en liten kommentar under INITIUM (mener jeg det var) at det foregår en parallell studie med 20 pasienter.
Noen som har noe info på denne?

Du kan lese mer om studiene på hjemmesiden her:

Om det du spør om :

With the INITIUM enrollment completed, Ultimovacs is running a supplementary study to the INITIUM trial with 20 patients in a single-arm study. Patient enrollment in the supplementary study started in September 2022. The objective of the study is to provide further characterization of the manner in which an immune response specific to the UV1 vaccine translates into anti-tumor activity and clinical benefit for patients. All patients will receive experimental treatment, i.e. the triple combination of UV1, ipilimumab and nivolumab. Data collected from the supplementary study will not be part of the primary and secondary endpoint analyses of INITIUM and will not affect the timeline for topline read-out.

Har lest gjennom en del gamle innlegg her og tenker vi ville ha vært sjokkert om vi hadde trodd at det kom til å stå august i kalenderen før vi får data fra INITIUM.

Vi var ikke spesielt interesserte i NIPU fordi det var en knallhard kreftform.

Eneste som holder meg tilbake fra å øke er egentlig mangel på kjøp fra topp10. Insidere er nok uaktuelle med dagens info de besitter.

Etter å ha tatt kniven i targovax og nano så har jeg lært mitt om datarisiko😂

4 Likes

Yeah right :lying_face: