Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Read up da. Lite nipu ift initium

Tror NIPU blir superhot i slutten av oktober, og så tror jeg på noe fra Initium før året er omme, Skal prøve å gjengi min samtale med Carlos her på forumet i løpet av august. Vil stille meget sensitive og kritiske spørsmål så får vi se hva han kan svare på?

Ellers så vil hele markedet falle brutalt i september som det pleier å gjøre. Så nå gjelder “sell in august and buy late september.” Tror selv jeg skattemotivert selger alt jeg har av aksjer med tap da (ikke så mye pr. i dag.),
Ellers er det et godt tips at markedet alltid pleier å stige når det er presidentvalg i USA. Så 2024 ligger godt an til bli et år man bør man være inne i aksjemarkedet generelt og kanskje Ulti spesielt forutsatt gode data også fra Initium, Nipu, og ikke minst Focus,

3 Likes

Kanskje LBA på ESMO i Q4 for OS på NIPU kommer før PFS på INITIUM eller AA fra FDA? TBD

3 Likes

Kjipern om man selger i august, med tanke på å kjøpe “late september” om vi får INITIUM i mellom der da? Er vel ganske sannsynlig?

Det kommer vel an på hva utfallet av Initium til syvende og sist viser?

Hadde markedet hatt stor tillit til at endpoint blir møtt hadde ikke aksjekursen vært 73 NOK pr aksje.

Man kan si hva man vil om NIPU, både det som er servert hittil og det som skal komme i Q4, men at aksjonærene fikk en selvtillitsknekk etter meldingen er det liten tvil om, undertegnede inkludert.

4 Likes

Kommer an på hvilke aksjonærer du spør? Min tro på gode INITIUM data økte med positive signaler fra NIPU. Det er ingen endringer verdt å nevne blant topp 50. Det er lav float, marginalaksjer og short som har gitt kursen etter NIPU. For ikke å glemme en (svært) dårlig IR-håndtering som endte med brannslukking etter skaden var skjedd.

12 Likes

Bakgrunnen er jo at man har aksjer. Har man aksjer er vel INITIUM trolig en vesentlig årsak?

1 Like

Om du ønsker å gjøre noe skattemotivert og ikke være ute av aksjen så er det (forutsatt at du har cash og risikovilje) bedre å kjøpe mer og så selge dagen etter. Det er jo FIFO prinsippet som gjelder og skattemyndighetene kan ikke argumentere med at man ikke har en reell eksponering om posisjonen holdes over natten.

3 Likes

Skjønner, og et godt tips Boms!
Men jeg går ikke glipp av mye eksponering ved å selge mine få tapsaksjer i U; dessuten er meningen å kjøpe tilbake flere aksjer (kanskje 3-dobble) ved et eventuelt betydelig aksjekursfall innen slutten av september.
Tror ikke på data fra Initium allerede i september, men skulle gode resultater komme er det andre aksjer som har falt mye som man kan kjøpe på billigsalg; da min hypotese er at det blir en skikkelig september-dipp internasjonalt før man begynner å se mot 2024, og som alle presidentvalgår i US blir det et gullår i aksjemarkedet.

Anonym bruker på chatten stiller seg skeptisk til selg-i-august-fordi-mulig-humpete-september-makro strategien:

IMG_0549

Kan nevnes at man allerede også i august kan få vite mer om planene selskapet har for TET-plattformen. TENDU er «kun en liten del av» av disse kunne CEO fortelle ved forrige korsvei.

12 Likes

Så nå sier du @Truls2 , etter å ha tidligere forhåndsvarslet når Initium og NIPU skal komme, at det i alle fall ikke kommer før etter september og aksjene du har sittet på siden notering skal selges fordi du tror på et markedsfall begrenset til en periode på to måneder?

Skal vi ikke lengre forvente signifikante resultater og hvorfor i all verden kan ikke data komme i løpet av august eller september? Fordi det ikke kom i løpet av mai eller juni?

Jeg skjønner veldig lite av de som prøver å forutse hvilke måneder ting kommer. Vi vet vel cirka niks og nada om det, foruten det selskapet selv guider? (H2 for Initium, Q4 23 for Nipu)

Opplys meg gjerne de som mener at man med god sannsynlighet kan beregne seg frem til dataavlesning. Jeg mener det er 100 % meningsløs gjetning.

9 Likes

Suksess rate for biotek selskaper på OB er små. Man burde som Truls2 kanskje tenke litt på at Ultimo også kan få en enda mer negativ utvikling når høsten kommer. Skråsikkerhet på gode resultater før de kommer bør man være skeptisk til da det viser seg at de fleste biotek selskaper har trynet til slutt.

Kan du vise til noen på denne tråden som er skråsikre? Det kan ikke jeg.

2 Likes

Det er jo sant. Men etter den teorien bør man holde seg helt unna biotech. Noe jeg kommer til p gjøre etter dette.

Pøhh. Dersom U leverer som vi tror og du realiserer 15 mill eller no, så kommer du til å legge en mill eller 2, som du ikke er avhengig av for å leve et godt liv, i noe som du tror har livets rett uten at du sitter her å glor hele dan :slight_smile:

1 Like

Helt enig, bare utbytteaksjer er kjedelig… Når en kun har hatt div risikoaksjer siste 10++ åra, så klarer mann ikke å kutte ut tvert om en lykkes med "storeslem":grin::sweat_smile:

1 Like

Solide volumer ved oppgang og lavere volum på dager med nedgang er et bra teknisk tegn her inntil videre hvor lite skjer om dagen …

Ja, der var den, men ikke noe om hvor, når eller hvordan? Jeg lurer på timingen i den shorten som ble satt like før bunnen falt ut av aksjen? Den kom så tett før at det tyder på at noen har fått informasjon om hva resultatet i NIPU ville bli? Innsidehandel?
Hvem har tilgang til hva som skjer i denne understudien?

Ble den ikke satt da nipu data kom?

Men en del vil tolke at resultatene i NIPU, studie i en kreftform med elendig diagnose, egentlig kom med ganske gode, i alle fall interessante resultater, kanskje?

De ble bare kommunisert på en svært beklagelig måte?

1 Like