Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

wet ink

image

6 Likes

ULTI er i hvert fall priset som en hest i dag, det folk (markedet) ikke vet at du får mange enhjørninger for prisen av hest i dag :crossed_fingers:

2 Likes

Litt dårlig oppløsning, men fra min vinkel ser det ut om en laborant som er litt lang i maska etter noe som har overgått forventningene.

Ikke skrevet av Gade. Men jeg tok drosje i Sandefjord for over 20 år siden, og han som satt fremme med fin uniform var tidligere privatfører for Jahre. God å fortelle historier i over 1 time, morro !

Bud bes gå kjøkkeningangen, sto det på husveggen

1 Like

Slik er det - man skal ikke se bort fra tilfeldigheter ut på her så det er fint med avklaringer

Et interessant intervju fra feb-21 med CBO Ton Berkien, som har litt av en CV. Artikkelen er nesten nøyaktig ett år gammel, men interessant å lese den igjen nå mens vi venter på neste «fase». Og siden det var en pluss-sak, så deler jeg den til glede for gamle og nye følgere. :wink:

@h3nk1, du har jo nevnt at en opsjonsavtale kunne dukke opp (og det kan det jo selvsagt fortsatt), men i artikkelen så uttrykker Berkien skepsis til slike avtaler dersom man ikke ha pengene en forskuddsbetaling gir. Og det må ikke Ultimovacs. De går for maximum value. Tror vi har fått oss en glimrende forhandler på laget her. :muscle:

26 Likes

Snart februar dere:) fra nå og februar mot en melding tror jeg vi skal opp mot 150 kr. Så kommer vel meldinga og man får 100%. da har man ca 200% fra idag ca. Jeg vet det strides og mange mener den skal gå høyere samme dag. Men Oslo børs har alltid levd sitt eget liv. Men så kommer det nytt fra tet platformen og nipu. Så der har man oppgang til 5-600. Så tipper jeg vi får en avtale etter det og da er vi på 1000-1500. Håper jeg tar grundig feil og at jeg må gå til Oslo.

2 Likes

Berkien er et scoop og en solid fjær i hatten for Ultimovacs - betydningen kan ikke overvurderes.

6 Likes

Så når bør et lite bioteknologiselskap begynne å se seg om etter en partner å gjøre seg lekker for?

– Rent finansielt, og om man ser på statistikk over transaksjoner de siste fem årene innen onkologi, så er det best enten i preklinisk fase, eller rett før det er ventet attraktive data fra fase 2-studier, sier Berkien.

:eyes:

Det vil si det.

4 Likes

Det er litt kluss i artikkelen. Stusset på det selv når jeg leste det. For det gir lite mening.

Det står videre :

“Derfor mener Berkien det er mer logisk å inngå avtaler i klinisk fase 2, når man har gode resultater fra studiene i denne fasen.

Så det menes nok etter fase 2 resultatene foreligger.

8 Likes

Nemling, det er endel tall der ute på akkurat dette - deal post fase 2 POC. Følgende er kun ett eksempel. Er også tallmateriale som viser at US biotek får høyere priser ved M&A enn EU bioteks etc

4 Likes

deny-a-dream-old-man

1 Like

1 Like

Ikke gitt det er kluss (avhengig av om man snakker generelt eller selskapsspesifikt). Det er jo en kjensgjerning at INITIUM er eventdrevet. Det kan umulig være slik at det kun er i fundamentaltråden på TekInvestor at det knuses tall.

1 Like

Tror enkelte misforstår sitatet her.

Berkien mener at man bør begynne å gjøre seg lekker for BP rett før Fase2-data kommer.

Fordi da er man klar når/hvis dataene kommer ut positivt.

Selve avtalen kan jeg ikke se noe sted at Berkien mener skal inngås før Fase2-data.

10 Likes

Vi ønsker budkrig. Skal ikke se helt bort ifra at noen har ønsket å kjøpe før fase 2 readout, (bare spekulerer her), men det er i selskapets beste interesse nå å vente med å avslutte studien og få budkrig

5 Likes

Absolutt, jeg har liten/ingen tro på noen signerte avtaler før data er offentlig. Selskapet har finanser og store nok nøtter til å vente på det. Noe som vil komme aksjonærene til gode til slutt.

2 Likes

Jeg kan ikke skjønne at man skal inngå en avtale nå før man vet akkurat hvor gode dataene blir. Det vil jo være sterkt avgjørende for prisen og fremtidig verdi.

1 Like

Derfor det aldri i verden kommer til å skje.

Det eneste scenarioet jeg kan se for meg er at Fase2-data drøyer såååå lenge at det bare bety at den kommer ut positivt, og noen ønsker å kjøpe hele selskapet. Men dette tror jeg også vil ta såpass lang tid at det er litt far fetched å tenke at noen rekker det før dataene evt har kommet.