Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg tror ikke BMS som sponser NIPU og leverer CPI til INITIUM (utsatt to ganger) kan/vil sitte på henda. Og jeg tror et randomisert POC i 2L meso av alle indikasjoner er mer enn nok til å aktivere ikke bare pharma men «spesialistinvestorene» DNB og CEO har omtalt som mange og svært interesserte.

Det blir uansett lett å holde på aksjene. Spennende blir det :crossed_fingers:

3 Likes

kan man se for deg aksjen fyke uten nyheter?

jeg drømmer litt om at den går uten grunn for å være ærlig. uten grunn er ikk euten grunn seff :stuck_out_tongue: no news but moving…

Om noen synes det er betimelig å øke substansielt volum og/eller våre shortvenner dekker inn går det lukt opp igjen. Hvordvidt det skjer eller ei på kort sikt? Hvem vet.

1 Like

Har ikke BMS allerede fått se dataene fra NIPU? Er det fordi de er begrenset av innsideinformasjon at de sitter på henda nå om dataene er overbevisende?

1 Like

De har som sponsor fått se topplinje (sammen med utvalgte i ledelsen i Ulti). Og de kan muligens se mer under NDA. De kjenner PI / Helland godt og ønsket i utgangspunktet en høyere N i NIPU. De leverer også CPI til INITIUM.

Akademikerne eier studien og ønsket data som sådan under embargo (etter den åpenbart store uenigheten med BIRC). Man kan bare spekulere utover dette. Gitt situasjonen i vaksinespacet, så synes jeg det er vanskelig å anta annet enn at BMS vil agere dersom det kommer en storeslem på ESMO.

Et blue-sky scenario tilsier at de gjør det «når som helst». Det er ikke bare fagfolkene her inne som kan modellere sannsynligheter. Sentimentet er dog så grusomt for tiden at denne slags (valide) spekulasjoner ikke anerkjennes.

6 Likes

CEO avsluttet jo presentasjonen med å si noe relevant om dette:

“We look at each indication per se, so with NIPU positive data we will be discussing with the authorities the possibility of orphan drug designation, breakthrough designation, the potential for accelerated approval, discuss the next stage of development and use that as supportive data for the other indications. […] INITIUM and FOCUS are not that far away, but our approach is that each indication has a value per se, and each positive data strengthens the profile of UV1 as a treatment that can be used in multiple cancer types and in combination with different treatments. There is always going to be a tradeoff between when the data is available and the initiatives, but what I can tell everybody is that we are not going to be waiting for the results from all three studies before we initiate activities. […] As soon as we have the data there are a series of initiatives that are triggered immediately”

26 Likes

Var dette jeg siktet til som en mulig begrensende faktor i BMS sitt handlingsrom. Mulig at det er for tidlig også, har vel blitt nevnt her flere ganger at BP betaler gjerne -mye- mer for derisket case. Imo. har de vel lite å tape på å vente på at det brede fase 2 programmet til Ulti er mer eller mindre konkludert. Så fort det kommer et bud så vil de jo bli informert og ha muligheten til å legge inn et høyere bud. Alternativt prøver de å “kuppe” UV1 før alle andre etter at dataene de har sett er publisert og dermed offentliggjort, men er ikke helt overbevist om at noen vil gjøre det allerede på NIPU data. Blir spennende. Det gjelder vel at jo lavere risiko, jo høyere premium; Så bedre for oss aksjonærer at Initium blir en home-run og deretter salg/partner-avtale?

3 Likes

Dette sitatet fra CEO er beskrivende for situasjonen. Om NIPU om få uker presenteres med et robust POC for UV1 (i en «umulig» indikasjon) så er det dels helt naivt å anta at ikke selskapet og vaksinen er i spill lenge før man får data fra melanom (og de andre studiene).

Greit at sentiment, kurs og whatnot er katastrofe. Men faktum er nå en gang at business-caset for CPI skriker etter en asset som UV1.

For ikke snakke om potensialet som ligger i TET / neoadjuvant setting / profylakse.

18 Likes

Investeringen og økningen min tilsier at jeg håper på det samme som deg!

Etter q presentasjonen er jeg hakket mer tilbøyelig til å tro på dette.

Jeg tror at grunnen til at vi ikke har fått data er at independent HR er et godt stykke over 0,73 pga mange stang-ut fra independent, der local sier stang-inn.

Poenget er at alle sitene har PE met, mens independent har det ikke på totalen. Det er altså ikke bare 1-2 pasienter de er uenige om. Det er systematisk dårligere resultat fra independent-vurderingen. Avviket mellom locals og independent må nødvendigvis være stort. Det kan godt være 5-15 pasienter med ulik vurdering.

2 Likes

Det mest positive man nå kan håpe på er at Helland kan fremlegge overbevisende data fra Nipu-studien som viser at UV1 har en signifikant effekt. I så fall vil det være nærmest helt usannsynlig at UV1 ikke vil ha en signifikant effekt i Initium som har en langt enklere kreftindikasjon (m. melanoma) å behandle med sjekkpunkthemmere enn mesothelioma i Nipu-studien. Så gode resultater i Nipu-studien i slutten av oktober vil både styrke troen på meget gode resultater for Initium (når data her måtte komme), samt UV1 som en universell kreftvaksine.

2 Likes

Nei. Sitene har gjort sine vurderinger som er sendt inn, og så er det totalen som er vurdert her også.

2 Likes

Upresist fra meg, Locals har ikke vurdert PE.

Men denne formuleringen:
“While the primary Progression Free Survival (PFS) endpoint was not met in the independent central review, a significant positive PFS outcome was measured in the on-site analyses at all five study centers”
tolker jeg → Hvis PE hadde blitt vurdert for sitene individuelt, så ville alle kommet ut positivt hver for seg. Det var det jeg mente, så poenget med at avviket må være stort står. Ble det kommentert i q&a?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230822_2

Q & A om NIPU begynner 38. minutt ut

1 Like

As part of Ultimovacs’ Q223 results, management recapped recent clinical activities. This included the topline readout for NIPU (metastatic pleural mesothelioma), completion of patient enrolment for FOCUS (head and neck cancer) and updated positive data from the UV1-103 Phase I trial (malignant melanoma). We believe the upcoming readouts from the Phase II trials represent major catalysts for the company, and the immunotherapy field in general. Particular focus should be paid to the full NIPU data set (especially OS data) expected in Q423. Additionally, INITIUM (malignant melanoma) topline results are now expected in H124. Net cash as of Q2 of NOK344.1m is anticipated to fund operations into H224 and through key readouts for three (of the five ongoing clinical trials) UV1 Phase II trials. We value Ultimovacs at NOK7.5bn or NOK219 per share.

8 Likes

Interessant. Og sjøl om NIPU bare er verdsatt til en tier per aksje, lander Edison på et kursmål tre ganger kursen I skrivende stund. Absurd.

3 Likes

Du vet det er et seigt marked og har utøy i papiret når det niselges på 72-73 etter den ytterligere deriskingen man fikk med Q2-oppdateringen. Dels ufattelig hvor lite effisient markedet er/har blitt.

5 Likes

Hva er forsinkelsen mellom at det shortes mer fra Janus til det blir registrert i short registeret?

Det har gått “stockmaur” i denne aksjen for tiden. Uten en effektiv skadedyrkontroll kan det bli noen utfordrende måneder for tålmodigheten.

Jeg tror bunnen er på denne siden av 70 så vi nærmer oss den fort.