Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Riktig.

Tja. De blindede radiologene er ikke eksperter på indikasjonen. De lokale radiologene er eksperter. Mesoteliom er svært vanskelig å vurdere på bildediagnostistikk. Styreleder og CMO har snakket en del rundt dette (kreftvevet er som små flate pannekaker som ligger langs lungeveggene). Grunnen til at data havnet under embargo er jo trolig at Helland og Co. ikke skjønte bæret og mener de har en sensasjonell studie.

3 Likes

…the central review was performed by a blinded, independent clinical research organization, whereas the investigator assessment was performed by specialized radiologists at the study hospitals…

The study hospital har mulighet til å sammenligne bilder / data, før og etter behandling

3 Likes

Kjøpte litt til i dag, stikk i strid med det jeg hadde bestemt meg for å gjøre for et halvår siden… grådighet i guess… Dette må da snu!

2 Likes

Vet vi hvem disse radiologene er? Hvilken organisasjon som befinner seg bak “independent clinical research organization”? Det høres jo vitterlig merksnodig ut at de blindene radiologene ikke skulle være eksperter (ikke at jeg vet noe særlig om hvordan slike studier gjøres da, bortsett fra at jeg skjønner jo at gitt det antallet lave antallet som får lungehinnekreft, så er det neppe noe den gjennomsnittlige radiolog får en voldsom erfaring med).

1 Like

Hva har central review har mulighet til da? Sånn til sammenligning?

1 Like

De er nok “eksperter” på noenlunde relevant område, altså. Men de er neppe like spesialiserte (som selskapet også signaliserer) som de som følger pasientene lokalt.

Da lukket for øvrig aksjen på sitt laveste siden høsten 2022. Makes sense gitt at INITIUM er utsatt med ett år og NIPU trolig kommer inn positiv om kort tid.

2 Likes

image

5 Likes

Det ble omsatt 57000 aksjer den dagen og shorten økte med 31000. De stod for godt over halvparten av ultimos dagsvolum gjennom ren shorting. That shit they’re smoking must be dynamite…

2 Likes

De er nok tilskrevet tirsdagen fra og med kursen knakk ned mot slutten av dagen (markert antall er cirka det samme som er meldt økt). De har garantert shortsolgt mer i går og i dag. Det vil (trolig) bli synlig i SSR i morgen/mandag.

1 Like


Du har rett, ja. Da stod de bare for 1/5 av omsetningen

Det er litt varierende hvor “flinke” de ulike er til å rapportere til rett tid, så man kan aldri være helt sikker. De har uansett stått for langt mer enn 1/5 ved tidligere anledninger (som trolig i går/ i dag).

1 Like

Mulig jeg spør litt dumt her nå, men; Er det noen pågående studier som retter seg inn på samme indikasjon som INTIUM, med samme inklusjonskriterier hvor data er nært forstående? Mine tanker er jo at skal det mot formodning ikke være effekten av UV1 som er årsaken til disse utsettelsene, så bør jo andre nye pågående studier indikere det samme?

1 Like

Indikere samme hva da?

Det er ikke alle handler som vises over børs. Man kan gjøre transaksjoner i Dark Pools som ikke fremkommer av loggen.

Oppfatter at du her sikter til innlegget fra @gado1
Her må indikasjon forstås som sykdom. Begrepet betyr vel mer presist “indikasjon for utredning” / mistenkt sykdom. Medisinerne blant oss får utfylle / korrigere.

Det du spør om er om vi kjenner til data fra andre studier hvor ipi og nivo er kontrollarm, hvor det er like inklusjonskriterier, og hvor data viser en MPFS som er lenger enn hva statistikerne våre har benyttet i regnestykkene?

Jeg har ikke sett noe særlig til det, med unntak av en real world-analyse, men da blir jo kriteriene annerledes og pasientene var stratifisert etter hjernesvulst/ikke osv.

1 Like

Takk for svar og presisering Fornybar, akkurat det jeg lurte på.

Fortsettelse av q&a om NIPU fra 22. aug 23:

Q #3: Why was PFS the primary endpoint for the phase II mesothelioma trial, given there aren’t multiple lines of therapy, and years [?] of survival to complicate measuring overall survival for this disease?

A (Jens Bjørheim): It is important to remember that in phase II you want to gather as much data as possible, so you can set up the most perfect phase III trial positive when you are really validating if your drug has a value – giving it to people as a standard of care. So PFS at the point where we started the trials with the UV1, it was recommended by the FDA and authorities to have PFS as primary endpoint, to understand how the association between PFS and overall survival was in that indication. So, at no time PFS has been seen as an endpoint that will lead to the decision if we want to move on to phase III or not. It will always be overall survival that is the go [goal?] / no go for phase III development, as such. What is important with PFS then, is that if there an association between PFS and overall survival, you can save time, you can save money, and get the drugs earlier to patients. Unfortunately, in the NIPU trial, since we have two conflicting results on the PFS, we do not know if there is an association between PFS and later positive overall survival. This is something that is seen in some indications, especially in those indications where the PFS is very short as in head and neck cancer and in mesothelioma.

8 Likes

Må arrestere meg selv her.
Det viser seg at det foreligger ingen beregninger av PE på site-nivå. Det er hele databasen som helhet som er vurdert.
Sites har ikke gjort egne beregninger av PE, og central har heller ikke gjort det pr lokasjon.

Formuleringen i meldingen viser til PFS outcome som ble målt og analysert lokalt, men denne målingen og analysen var kun for å fylle ut det enkelte pasientskjema. De har ikke gjort noen aggregert analyse lokalt.

Så da faller poenget mitt, og det ble litt mer åpent. Kan være close call, kan også være uenighet om mange.

4 Likes

Ja dette ble bekreftet av Jens på møte i Trondheim i kveld.