Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Nå vil jeg si det er offisielt:

Vi har nådd et tidspunkt hvor de eminente og robuste beregningene i fundamentaltråden blir en like stor «curse» som «gift».

Hundrevis av innlegg og ørten timer er nå brukt på om det er 1, 3, 5, 8 uker fra X events til selskapet kommuniserer data til markedet. Det er åpenbart at mange oppriktig tenker at det er hensiktsmessig å spekulere på små prosenter fra grafene, når langt på vei alt det egentlig dreier seg om er at vi omsider er i «hot zone» hvor det er sannsynlighetsovervekt for positive avlesninger. Vi er i perioden selskapet selv, på best-case basis, guider.

Ja, sannsynligheten for at det går galt minker aldri så sakte for hver dag som går. Når det er sagt, så må man være innforstått med at om man kjøper på 7x eller 8x prosentprognose, på bakgrunn av beste kvalifiserte forsøk på sannsynlighetsmatematikk, så har det lite til ingenting å si.

Hovedhensikten med simuleringene har vært å synliggjøre at man hadde en periode med «peak risk». Den er passert med god margin. Uten at kursen bærer preg av det whatsoever. Den er fortsatt langt under emisjonen i fjor høst. Forstå den som kan (og det er en annen diskusjon).

Biologien kan konsumere oss til lunsj i april. Selv om man da er på 9x prosent. Vi kunne likeledes fått AA-data i går!

Det var befriende med et litt hausete innlegg fra @Fornybar tidligere i dag. Som satt fokus på vaksine-spacet og alt som beveger seg. Det er store krefter i sving, og Ultimovacs er midt i orkanens øye med disse avlesningene. Man var til og innom hva avtaler eventuelt vil være verdt før det igjen.

Men, så endte man altså opp med fokus tilbake på X uker. Et grunnlag for eksponering som mister stadig mer av sin viktighet. Vi er der vi skal være i dag. Utover det er det kun å krysse fingrene som gjelder. Oddsen er på vår side.

18 Likes

Etter å ha lest flere loops av denne diskusjonen er jeg snart like spent på hva tiden fra ultimo får vite om 70 events til resultatet foreligger blir, som jeg er på selve resultatet.

4 Likes

Nå som vi er i “Hot Zone” savner jeg diskusjoner på spørsmålet
“Hva kan en universal kreft vaksine som øker effekten av CPI og patent tid være verdt??”

Men sikkert enda tidlig for den diskusjonen :man_shrugging: :smiley:

1 Like

Ahh, endelig lønningsdag og påfyll av friske råbillige aksjer!! :sunglasses:

1 Like

Jøss, det der ser ut som en del mere enn 3,7mrd NOK som U er verd pr nå :slight_smile:

  1. salg pr år av CPI på ca 500 milliarder som UV1 er tenkt kombinert med.
  2. Verdsettelse av Moderna sin vaksine til 140 milliarder. Moderna steg fra ca 600 til 740 milliarder, dvs ca 24% som selvsagt ikke er noe teknisk problem.
    Dvs at markedets sin verdsettelse av vaksinen IKKE ble hemmet av teknikaliteter
    Det vil være tilfelle hvis Ultimovacs er verdsatt til kun noen få milliarder den dagen en positiv melding om INITIUM tikker inn. Det vil mao ta tid før verdien av en positiv melding vil materalisere seg i aksjekursen til Ultimovacs. Tipper at det er dette tidsrommet de store gutta kommer til/har bestemt seg for å utnytte til å få en særdeles bra fortjeneste uten DATARISIKO.
    Det tror jeg er mye av årsaken til at aksjekursen virrer rundtomkring på lilleputt omsetning.

Hvis noen er i tvil, er min personlige mening at UV1 har et større potensiale enn Moderna sin persontilpassede vaksine.

2 Likes

Hvilken dose er brukt i INITIUM og dette ble vel valgt basert på funn i UV-103? Leste vel på et tidligere innlegg at de ikke gikk videre med høyeste dose, hva er årsaken til dette?
Det så vel ikke ut som responsen hadde noe type ‘bell curve’ ved tidligere dose testing?

En på Hegnar forum som fikk svar fra selskapet 20.12 "vi går noen spennende måneder i vente. "

Man kan tenke seg vi er spent. Men hva med de som har jobba med det i ti år. Alt skal avgjøres på noen uker. Fytti for ett spennende arbeid de må ha.

Noe annet å se frem til mens vi venter :Quarterly Report - Q4-2022
Thursday - February 16, 20232:00 pm

Nipu ferdig rekruttert er vel også om hjørnet.

1 Like

Gaudernack begynte med dette i 1973.

– It was a stepwise process. It all started in 1973 as a research fellow at the newly established Arctic University in Tromsø, Norway. My project was to vaccinate mice against a tumour called MOPC-315. We made two important observations: 1. antibodies generated against the vaccine were actually hitting their target in the mice; 2. vaccination also generated a T-cell response against the vaccine.

With the identification of the enzyme telomerase as the immortalising factor in virtually all forms of cancer, a new target, TERT (telomerase reverse transcriptase), emerged as a candidate for a universal cancer vaccine in humans. In collaboration with HYDRO AS, we synthesized and tested a large number of potential candidate peptides to identify the ones that were most frequently recognised by blood samples from a large number of cancer patients. These efforts led to the development of the first-generation telomerase vaccine, GV1001.

3 Likes

Hvis du tenker deg om, så skjønner du at dette er en selvmotsigelse.

Ja, det gjelder å prøve å gjøre seg noen tanker om når man skal ta avkastning ved framleggelse av gode data.
Ellers er det fort gjort å gi bort aksjene sine alt for billig fordi man blir blendet av avkastning på 300%.

Derfor er det fint med diskusjoner her inne om hva ulike data bør være verdt så man kan styre kursen til et mest mulig riktig nivå ved å avstå fra salg og ved ytterligere kjøp.

1 Like

Som nevnt tidligere, det nærmeste og mest relevante avtaleeksempelet i nyere tid - om man ser på asset og tenkt virkemåte i synergi med CPI - er Nektar sin BEMPEG-avtale. Her betalte BMS nærmere 20 milliarder kroner for en tredjedel av en asset tenkt å øke effekt av egne CPI basert på tidligfase data.

Ved gode randomiserte data, om ikke mcap blåser forbi 50 milliarder (kurs ~1500) på åpning, så akter i alle fall jeg å ikke selge en eneste aksje.

2 Likes

Finfin hauss :ok_hand:

Om et pharma selskap lykkes burde men stå løpet ut og ikke ta gevinst.

2 Likes

Jeg snakker ikke om hva som skjer med aksjekursen første dagen etter at en positiv melding foreligger, men de påfølgende dagene og ukene når Ultimovacs og potensielle partnere sikkert kommer til å ha intense samtaler om veien videre. Det er dette vinduet jeg tror de store aktørene sikter seg inn på. Reprisingen av Ultimovacs/verdsettelsen av UV1,
kan vel umulig være unnagjort på 1 dag.

Det kommet ikke til å lekke noe fra dette isåfall uansett. Kan legge på måneder også forøvrig.

Hvis det ikke skulle bli en reprising på dag 1, -hvorfor i all verden skal man være investert over avlesning da?!?!

2 Likes

Det er jo ikke sånn at kursen spretter opp til 1000,- på dag 1, og så er det ferdig.

Det er klart de institusjonelle venter på :white_check_mark:

Går som regel litt i rykk og napp, kan godt være overreaksjon på dag 1 og så fall noen dager/uker før den reelle prisingen kommer etter hvert. Kanskje det er høyere eller lavere enn dag 1. Ingen vet hva markedet mener at sånt er verdt før i ettertid, og spesielt avhengig av hva som skjer i ettertid. Om det blir klart at de sitter på gull, så må noen fortsatt kjøpe gullet på en måte og helst i konkurranse med noen andre for å oppnå veldig gode bud. Hvilken måte det blir og i hvilken grad det favoriserer sittende aksjonærer vil påvirke kurs i alle retninger.

5 Likes

Jeg sier ikke at det ikke blir en reprising på dag 1, selvsagt vil aksjekursen gå bananas, men jeg mener at kursen kommer til å gå mye høyere en sluttkurs dag 1. Jeg mener at forholdet mellom potensialet for UV1 og verdien av Ultimovacs kontra f.eks Moderna, der 600 ble til 740 milliarder på dag 1, er alt for skjevt at til at hele potensialettas ut på dag 1. Jeg mener at UV1 er mere verdt enn Moderna sin vaksine. Dvs at Ultimovacs verdt la oss si 5 milliarder må bli til 200 milliarder hvis UV1 skal verdsettes ala Moderna vaksine.
Er det teknisk gjennomførbart og 40 doble en aksje på 1 dag?
Jeg tviler på det, hvis det går ann, så bukker og takker jeg for det.
For å oppsummere, mener jeg ikke noe annet at verdien til UV1 den dagen en positiv melding foreligger er alt for stor antagelig i forhold til børsverdien til Ultimovacs, til at alt er unnagjort på en dag.

3 Likes