Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Da må Gjelsten flytte ut av landet for å ha råd til å betale formueskatten uten å begynne å selge unna.

image

5 Likes

Jeezez jeg får dårlige vibber av slike tall. Jeg har 12000,- aksjen i en annen failure friskt i minne :wink:

He he, kanskje han savner Røkke , RGI var jo litt av et team en gang i tiden

Så lenge ingen selger og noen er villig til å kjøpe på 40x så er det gjennomførbart. Hvis noen er fornøyd med 20x (og ingen lavere), så åpner den 20x så lenge noen vil betale 20x. Poenget mitt er: prisen vil alltid reflektere tilbud og etterspørsel, pris isolert sett betyr nada. Alt handler om supply / demand :slightly_smiling_face:

2 Likes

Samt CB. Det blir vel ratt CB hele dan

1 Like

Skal ikke være partypooper, men husk også at dette er i fantasiverden. En norsk aksje opplever ikke sånt på vår teite børs. Kanskje 2-2,5x ved perfekte resultater, ikke 20x-40x. Men da har dere som er sikre på caset en mulighet. :slight_smile: Er bare ikke nok som kommer til å være så sikre, selv om resultatene skulle være perfekte.

3 Likes

Kanskje kanskje ikke. Som du sier, så er det en enorm, latterlig mulighet om den for eksempel “bare” åpner 200-300 prosent opp på (svært) gode data.

Grunnen til at jeg ikke er sikker på at den åpner så nøkternt, er at det er amerikanere og svensker som skal handle på dataene. Nordmenn har lite penger, interesse og forståelse for hva det innebærer. POC verdens første universelle kreftvaksine er mye større enn OSE.

Kanskje det blir en eneste lang CB og stopp i handelen - Gud vet.

Langt mer interessant enn om resultatene kommer i neste uke eller i mai er det å diskutere hva man skal gjøre ved ulike HR-verdier. Resultatene kommer når de kommer uansett diskusjon her på TI.

Ved høyere verdier enn 0,8 er det vel bare å selge og glemme hele greia, mens ved 0,6 eller lavere( og dermed sannsynlighet for AA) er det bare å kjøpe.

Men hvordan vil kursen reagere, og hva bør man gjøre, om resultatet kommer inn i intervallet 0.6-0.8?
Vil aksjekursen smelle ned eller opp, og hvor kraftig reaksjon kan det bli den ene eller andre veien? Slik jeg ser det er det i dette intervallet at usikkerheten ligger, og det er langt fra usannsynlig at resultatet havner nettopp her.

Uansett hvor gode resultatene blir vil ikke dette bli priset inn umiddelbart, og trolig ikke før det inngås en avtale mange måneder etter publisering av resultatene fra Initium. Som de sier selv så tar det normalt 6 til 12 måneder å fremforhandle en partneravtale.

7 Likes

Gidder du å forklare oss uvitende om hva 0,8 og 0,6 osv betyr og hvordan vi kan se det når det kommer?

HR-ratio indikerer avstanden mellom eksperimentell-arm og kontroll-arm, og viser hvor god eksperientell gruppe med UV1 er i forhold til kontrollgruppen uten UV1.
Er resultatet bedre enn HR-0.6 er sannsynligheten økende for at man kan få AA, og dermed midlertidig markedsføring mot at man gjør en mer eller mindre “proforma” fase 3 i ettertid.

Se på Ulti- fundamentaltråd og du vil forstå!

Som vi alle vet, investorene som handler Moderna er i stor grad andre enn de som handler og kjenner Ulti. Å forvente at Ulti skal prises til 200millarder over børs dagen etter resultater som tilsier home run tror jeg er veldig optimistisk. Ikke fordi en slik pris er urealistisk, men fordi OSE og investorene er ikke i stand til å fintune pris på samme måte som en potensiell BP kjøper. Merk at Moderna steg kun omlag 20% ved nyheten og er nå 12% over enn før nyheten. Riktig stor numerisk verdiøkning, men det er fordi Moderna nå liksom har blitt et vaskeekte farmaselskap pga covidvakisnen sin.

7 Likes

Å sammenligne med Moderna blir totalt feil, enten man bruker tallstørrelser eller prosenter.

Noen få prosenter i Moderna blir gigantiske beløp, og det vi kaller store beløp for Ultimovacs blir lommerusk i Moderna.

Jeg tenker i første omgang at veldig gode tall i Initium bør reprise U til 20-30 milliarder. Om det tar ett sekund eller to uker er likegyldig for meg. Da er vi i tilfelle på en kurs i intervallet 600-900. Hva som eventuelt skjer videre er avhengig av mange faktorer.

7 Likes

Om ultimovacs går til 1500 kr på åpningsdagen etter gode resultater skal jeg gå fra kr sand til Oslo for å overvære neste kvartals presentasjon:)

7 Likes

Det tror jeg du slipper.

3 Likes

Veldig gode data i initium vil være en verdenssensasjon.

Sannsynligheten er da høy for at dette vil fungere i veldig mange andre indikasjoner.

UV2 er også på trappene.

20-30 milliarder for en slik sensasjon håper jeg ikke Carlos er happy med.

I så fall flyr jeg ned og går sammen med deg :sweat_smile:

5 Likes

Hvis du leser innlegget mitt handler det om hva jeg tror vil skje de første dagene ved gode tall.

1 Like

Det hadde jeg satt veldig pris på:sweat_smile::sweat_smile:

bilde

1 Like

Man skal ikke se bort i fra at dagens stigning skyldes at oss helsearbeidere fikk lønn i dag.

5 Likes