Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Neste uke kommer vel trygda? :see_no_evil:

2 Likes

Jepp.
image

10 Likes

image

Skulle nesten tro at jeg visste noe i går, godt de rakk å gjøre noe med det før U-avlesing!

7 Likes

100% sikkert at han sitter på innsideinformasjon og vet aksjen vil gå til himmels. Da blir det dyrt å være ham så forstår at han stikker av med pengene før INITIUM resultatet publiseres

Han leste analysen med 1500 kr aksjen og skjønte han måtte ta grep asap​:joy::joy:

1 Like

Tok en posisjon her i dag, for første gang siden en gang i 2020.
Normalt kjøper jeg ikke aksjer som har steget så mye på så kort tid som dette.
Men det var etter å ha tygget litt på påstander i denne tråden om at “risk / reward” forholdet på dagens kurser faktisk er bedre enn da den i høst lå på rundt 60 at jeg innså at denne muligheten vil jeg kunne komme til å angre på om jeg ikke benytter meg av den.

12 Likes

image

6 Likes

23 Likes

77hw8q

14 Likes

Det er blitt foreslått at 43/27 i INITIUM kan være godt nok til å oppnå AA. I de statistiske beregningene til @ketilaaj så om kontrollarmen følger CM511 så er det nå ca50% sannsynlighet for at det er 45events i denne gruppen, noe som maksimalt vil gi 45/25 ved avlesning. Om vi antar det er 45events i kontrollgruppen nå og om komboen med UV1 fungerer vanvittig bra som vi alle håper på og det kun er eks15 events i denne eksperimentelle gruppen nå, vil det på noe tidspunkt være aktuelt å stoppe studiet INITIUM for å søke AA for å få det ut så det kan hjelpe andre med sykdommen? Blir vel sikkert ikke en aktuell problemstilling, men vi er jo egentlig der idag at dette ikke er et totalt usannsynlig scenario.

2 Likes

Må trekke fra 2 mnd datavask og rapportskriving.

Og er egentlig disse utregningene til å stole på?

Markedet har ikke trua, men kanskje BP kan lures på kroken sjøl med 38-32? Blir nok helst emisjon for å dra det videre sjøl da.

1 Like

Jeg modifiserte tidsangivelsen på «datavask» hvis du bruker tall fra meg, og jeg har selvfølgelig ikke fasiten heller.

Resultatene kommuniseres først, selve rapporten kommer etterpå så man får vite resultater før rapporten ferdigstilles.

1 Like
  1. Big Pharma lar seg ikke lure!

  2. Når mener du denne emisjonen kommer?

  3. Har du planer om å kjøpe flere aksjer?

1 Like
  1. Med dårlige data (HR +0,7) kommer nok emisjonen etter data er framlagt.

  2. Jeg fortsetter å putte penger inn her for hver måned det er tysst.

  3. Skal vi planlegge en samling på det sentrale østland for å feire når kursen passerer 300?

1 Like

Ved oppnådd primærendepunkt (tilsv. 41/29) vil kurs 300 passeres som en el-mast sett fra et lyntog.

Men ved utflating på kurs over 1 000 blir jeg gjerne med på et treff på Operakällaren. Da får vi et svensk publikum på kjøpet :blush:

3 Likes

Modernas CEO mente altså at en HR på 0.8 i deres 150 pasienters fase 2 i opererbar kreft ville vært en home run, mens vi skal kalle det dårlige resultater dersom UV1 gir samme/bedre HR i kreft med spredning?

Det er mulig vi blir fraløpt av markedet om vi er så unyanserte.

8 Likes

Enig, HR 0.7 på en potensiell «universell» cancervaksine er definitivt ikke dårlig. Vil tro, gitt positivt resultat, at selskapet vil kjøre en extension av studien for å se hvordan det får med pasientene over enda lengre tid. Hvis du kjenner historien til CTLA-4 hemmerne så var faktisk Pfizer først ute med klinisk studie, men man så ingen effekt på tidspunktet man hadde predefinert. BMS fulgte pasientene lengre med studien deres som kommer etter Pfizer sin. Resten er historie.

Generelt, ingen av oss som vet hvordan dette går. Personlig ser jeg dette som binært, enten så er det signal godt nok for partnerskap eller ikke. Mulig naivt, men jeg tror emisjonenes tid i Ulti er forbi :crossed_fingers:

7 Likes

Et resultat i sonen 0.8 - 06 kan gi muligens gi en historisk kjøpsmulighet.

1 Like

Det skjer uansett

“All patients will be followed up until death or until the end of the study”

Og end of study er June 15, 2025

På dette tidspunktet vil overlevelse sannsynligvis være et mer valid mål på vaksinens effekt enn surrogatendepunktet PFS.

8 Likes

Om vi får et resultat som er litt meh (bare litt under 0.80), så tror jeg selskapet vil vurdere å slippe litt mer data med en gang - f.eks. PD-L1 status, da dette potensielt er make or break for å tiltrekke seg en partner til attraktive betingelser. Selskaper som skriver under en NDA vil selvfølgelig uansett få vite slikt, men markedet vil også trenge det for sette riktig pris på resultatene med en gang.

8 Likes