Vær advart!
Jeg kjenner ikke denne Helland, men hun er jo en anerkjent forsker og hvis hun er som anerkjente forskere flest så er det litt rart hvis hun vil stå på scenen på ESMO og presentere tall som motbeviser påstander hun har kommet med om studien tidligere.
Påstanden har vel vært at man så signifikant bedring i overlevelsesraten? Tviler på at hun skal til ESMO med tall som viser noe annet.
Ja, ellers ville jo også garantert ESMO underkjent abstrakter om det ikke kvalifiserte til LBA
Ja, om ikke ESMO bare vurderte på Juni data da. Søknaden ble vel sendt inn i den tiden.
Påstanden var vel at man så en signifikant pfs og en trend i OS.
Hadde innrettet meg på at det ikke kom noe nytt før natt til torsdag i neste uke nå. Når ble dette meldt og hva handler det om mer spesifikt? Kan dette virke kursdrivende i noen retning? Eller er det bare en nøytral teknisk beskrivelse av en prosedyre brukt?
Jeg vil tro det kan gi mye info om forskjellen mellom local assessment og BICR på PFS.
Dette er et annet abstrakt og kommer søndag natt du finner det på fundamentaltråden.
Ja, men det er vel sagt om Juni data. Spørsmålet er om vi er trygge på at det og gjelder august/september dataene. Jeg tror jo det, ut fra det jeg skrev over. Men lurer på hva andre tenker om det.
Vi vet vel ikke hvor gode OS-dataene er. Det er det som er det spennende. Vi antar at de er gode.
Men det kommer ikke noen konklusjoner på hvor gode resultatene var på mandag? Bare en beskrivelse av prosedyren?
Er det ikke ESMO det her skulle fremlegges, var ikke 1910 kl 00.05 som var tidspunktet for offentliggjøring av abstracts?
Dere vet det er flere abstrakter fra studien, ja?
Det ene går på å bruke pet scans til å vurdere pasienters progresjon, det andre på rene kliniske data.
Jeg forventer at vi får mye spennende info om sistnevnte i førstnevnte abstrakt. Selvfølgelig ikke alt…
Offentliggjøres noen abstracts før 1910 00.05?
Ja… Natt til mandag 0005
- Vanlige abstracts slippes på mandag (NIPU CT/PET poster)
- Late-breaking-abstracts slippes natt til torsdag (NIPU OS-data presentert av Helland)
Sorry, det har gått meg hus forbi.
Hun hadde nok data som hadde “implications for clinical practice” allerede da hun sendte inn en forberedende søknad om LBA på ESMO i mai. Dama har holdt på et kvart århundre med forskning på lungekreft, så hun hadde trolig ganske så god peil på hva hun så konturene av allerede da. Det har – som du påpeker – neppe forandra seg (og trolig bare styrka seg) siden da. Kan ikke se for meg et scenario hvor Helland ikke trekker LBA om dataene skulle ha blitt dårligere / uklare. Hun går ikke på scenen i Madrid uten noe konkret å vise til, det kan vi nok være omtrent helt sikre på.
Er det sannsynlig at det kommer noe info om mPFS her? Dette påvirker vel ikke Helland som har fokus på OS.
Vi får garantert hverken noe konkret eller noen hint om hva PFS ble vurdert til av hverken lokal eller sentral i NIPU i abstract søndag kveld. Men det vil sannsynligvis bekrefte det vi allerede har funnet flere kilder på: At PFS er et veldig dårlig mål på effekt av immunterapi i denne indikasjonen. Bakoversleikene i City vet det etter all sannsynlighet ikke nå, og de vil etter all sannsynlighet ikke vite det mandag morgen heller.
De som ikke eier aksjen, men som tror den skal falle, låner aksjer som de selger i håp om å kjøpe de billigere tilbake.
Hilsen politimester Bastian?