Men det kommer ikke noen konklusjoner på hvor gode resultatene var på mandag? Bare en beskrivelse av prosedyren?
Er det ikke ESMO det her skulle fremlegges, var ikke 1910 kl 00.05 som var tidspunktet for offentliggjøring av abstracts?
Dere vet det er flere abstrakter fra studien, ja?
Det ene går på å bruke pet scans til å vurdere pasienters progresjon, det andre på rene kliniske data.
Jeg forventer at vi får mye spennende info om sistnevnte i førstnevnte abstrakt. Selvfølgelig ikke alt…
Offentliggjøres noen abstracts før 1910 00.05?
Ja… Natt til mandag 0005
- Vanlige abstracts slippes på mandag (NIPU CT/PET poster)
- Late-breaking-abstracts slippes natt til torsdag (NIPU OS-data presentert av Helland)
Sorry, det har gått meg hus forbi.
Hun hadde nok data som hadde “implications for clinical practice” allerede da hun sendte inn en forberedende søknad om LBA på ESMO i mai. Dama har holdt på et kvart århundre med forskning på lungekreft, så hun hadde trolig ganske så god peil på hva hun så konturene av allerede da. Det har – som du påpeker – neppe forandra seg (og trolig bare styrka seg) siden da. Kan ikke se for meg et scenario hvor Helland ikke trekker LBA om dataene skulle ha blitt dårligere / uklare. Hun går ikke på scenen i Madrid uten noe konkret å vise til, det kan vi nok være omtrent helt sikre på.
Er det sannsynlig at det kommer noe info om mPFS her? Dette påvirker vel ikke Helland som har fokus på OS.
Vi får garantert hverken noe konkret eller noen hint om hva PFS ble vurdert til av hverken lokal eller sentral i NIPU i abstract søndag kveld. Men det vil sannsynligvis bekrefte det vi allerede har funnet flere kilder på: At PFS er et veldig dårlig mål på effekt av immunterapi i denne indikasjonen. Bakoversleikene i City vet det etter all sannsynlighet ikke nå, og de vil etter all sannsynlighet ikke vite det mandag morgen heller.
De som ikke eier aksjen, men som tror den skal falle, låner aksjer som de selger i håp om å kjøpe de billigere tilbake.
Hilsen politimester Bastian?
Jeg tror ikke finansverdenen skjønner hvor ødeleggende shorting er for biotek spesielt, hvor pengene for å finansiere pipelinen stort sett utelukkende kommer via emisjoner. At shorting bidrar til likviditet er bare en måte å prøve å snu det til noe positivt.
Du har slukt saken slik journalisten intenderte den tydeligvis.
At denne saken nå ble frontet av en som ikke helt fikk fram poengene, kombinert med en presse som hadde en vinkling som gjorde det umulig uansett, er bare veldig trist. Men nå er dette kjørt. Om noen i fremtiden nevner FTF sine utlån til shorting av norsk biotek, så kommer det umiddelbart til å bli latterliggjort som noe “gamle sportsutøvere og amatører på aksjeforum gnåler om”. Nå kan man bare glemme å gjøre dette til noe som politisk ledelse og FIN faktisk kunne ha instruert FTF om å endre sin praksis på.
Jeg er helt enig.
Shorting har intet at gøre i dette segment. Men det forstår journalister ikke.
De er desværre “dumt som en dør” som man siger i DK.
Jeg har aldrig, som i aldrig hørt et godt argument for shorting i denne sektor, og jeg har trods alt opereret her i mange år.
Det er desværre sådan at man ikke kan rope politikerne op omkring dette problem. Det eneste tidspunkt de forstod alvoren var i 2008 under finanskrisen. Da lukket de for shorting for bankerne.
Nei da. Det var journalistens idealiserte bilde av aksjemarkedet jeg hintet til. Han ser helt bort fra algoritmer, og at aktører dumper en dagsomsetning eller to på strategiske tidspunkter.
Det var journalisten jeg mente er politimester Bastian.
Det kan man ikke, heldigvis
Handler om å få riktige mennesker (ikke fossiler i finanspressen og sleiker) til å sette det i kontekst og utfordre FTF på en praksis som er like idiotisk/irrasjonell som den er forkastelig.
Synes Jansrud har svart godt for seg. Vinkling og inngang som er på trynet. Og da har man jo «tapt» allerede.
Men nå er temaet i eteren for første gang. It’s something
Ja, det er en fin bælærende og nedlatende tone artikkelforfatter legger seg på. Han ser ut til å tro at fordi Jansrud har vært alpinist så kan han ikke forstå aksjemarkedet fullt ut, og så prøver han å score noen billige poenger på det, med f.eks tittelen.
Saken er imidlertid den at Jansrud sikkert utmerket vet hvordan ei slalomløype (inkludert “aksjemarkedets”) må stikkes for at det i det store og hele skal være mulig å komme i mål uten å kjøre ut. Det virker det imidlertid ikke som artikkelforfatter helt forstår, men snarere lever i en slags liberalistisk dereguleringsfantasi hvor f.eks det at FTF låner ut en aksje er positivt, for da har de “ikke planer om å selge” og har “sterk tro på aksjen”. Får meg til å tenke på Korpelabevegelsen (en slags religiøs bevegelse i Nord-Sverige / Finland for. ca. 100 år siden) hvor medlemmene hadde så stor tro på sin egen moralske styrke at de kledde seg nakne for å friste hverandre og teste sin egen kyskhet.
Det gikk som det gikk.
Vipps, ny fase 3 med Merck - adjuvant lungekreft.
Told you.
Nå.
Hvor attraktiv assett kan UV1 være dersom den viser effekt?
Her har konkurrentene til Merck et forsprang å ta igjen.
Du er jaggu en mester i treffsikre lignelser!
Ikke enig med deg denne gangen polygon. Jansrud fikk satt saken på dagsordenen og lokket frem noen belærende dinosaurer. Nå vet hele finansNorge at FTF låner ut til en stor shorteaktør. Det var det ikke mange som visste. De fleste klarer da å tenke selv om de synes dette er OK eller ikke.
Hvis h3nk1 & co får frem en uttalelse fra ett av selskapene eller Radforsk blir det såpass mye støy at det blir ubekvemt for Folkefiendefondet.