Kan være at noen tror det var DETTE vi ventet på fra ESMO kanskje?
Er vel ikke verre enn at vi nå er i et pittelite vakuum etter siste tids oppgang og at både mennesker, tradere, kurser og charts trenger et pusterom for å hente seg inn og bli enige om videre retning.
Risk til nedside tenker jeg ligger ved omtrent MA200 (100NOK ish). I et kortere (hourly) chart så ble gap til 113/114 lukket til morgenen idag og det kan være at vi nå stabiliserer oss over dette nivået.
Tror faktisk at dette er fortsettelsen av fredagens dumping av kursen. Det er vanskelig for de fleste å skjønne detaljene og hva det innebærer for Ultimo nattens oppdatering. Jeg leser den som en bekreftelse på at PET scan er en bedre metode til å følge utviklingen av en særdeles vanskelig diagnose enn kun tradisjonelle røntgenbilder.
Detaljert tolking av NIPU resultater er ikke mulig å gjøre basert på disse abstractene. Men det er klart at dette er en ekstrem vanskelig kreftform å behandle.
Meget raust at det drives en slik omfordeling av aksjer før OS-data skal presenteres. Her er det noen som selger fordi “kurs er høyere”, ikke fordi noe gresk i et abstrakt de ikke skjønner noe av uansett. Alle som vil skal få bli med og syne OS-data for en (altfor) billig penge. Man blir stadig imponert over markedets effisiens
Om det skulle være tvil er det en sammenligning mellom PET-CT scan og ordinær skanning med CT, god gammeldags røntgen er nok ikke særlig mye brukt her.
Om vi antar 44 i hver arm i Thunold abstraktet.
Lik fordeling.
Og vi antar 6,9 months mOS for 44 i ipi novo armen.
8 måneder total.
Ville det vel blitt 9,1 mOS for ipi+nivo+ uv-1?
Mye antagelser men hva tenker dere om det?
Litt for mange antakelser til å kunne konkludere med noe
Gitt antakelsene er det riktig men konfidensintervall for mos er stort.
Vet ikke om det er diskutert tidligere, men jeg stusser litt på at man ser på “prognostic value” for PET vs CT i en gruppe pasienter som mottar ulik behandling. Dersom man antar at inklusjon av UV1 medfører en signifikant forbedret progonse (som vi alle tror, Helland også) så blir datasettet helt ødelagt om man ikke differensierer.
Jeg tror derfor at man har gruppert 44+44, og sitter på mer data her som ikke fremkommer i abstraktet, men vil bli lagt på bordet i callen Ulti har sagt de skal arrangere etter OS-data fra LBAen er kjent i markedet. Man ønsker nok ikke gi indikasjoner på OS for deler av populasjonen og dermed ødelegge for LBAen.
Jeg tror vi får data på “prognostic value” av PET for pasienter hhv med og uten UV1 i behandlingsregimet, men jeg tror også at “prognostic value” for begge grupper er konsistente, relativt sett, dvs at man ved bruk av PET i UV1-gruppen også kunne anslå kort eller lang levetid, på samme måte som i kontrollgruppen, bare at UV1-gruppen hadde lenger levetid selv med større tumorbyrde (om det gir mening).
Mulig jeg er på jordet, men da pleier jeg å få høre det
Synes stemninga her brått ble litt annerledes iallefall. Kanskje grunnen til at noen velger å sitte utenfor over ESMO.
Kanskje er det en blåmandag for noen?
Kanskje de fleste av oss egentlig ikke har så mye nytt å komme med, og de viktige dataene kommer om drøye 2 døgn.
De kommer ikke noe fortere uansett hvor mange innlegg småprat produserer…
Det er nok sant, men det er ikke uvanlig at det kommer en 40-50 meldinger og 3.-4 memes etter ny info😀
Det var en smule antiklimaks at det var svært få hint å få ut av dagens melding?
Får håpe klimakset kommer i slutten av uka😀.
90 prosent av memes forlater aldri chatten.
Sterk close i dag gitt at et nepefjes dumpet nesten hele åpningstiden.
Var vel ingen av oss som fikk så mye nyttig info ut av abstraktet Shadowsbane. Gjorde du?
Jeg? Langt derifra. Jeg har særdeles lite kunnskap om faget. Blir bare litt forundret når det er stille som i graven, etter en melding:astonished:. Men om det ikke gav noe særlig så…
Når selskapet nettopp ikke meldte noe om dette abstractet, så kan vi nok gå ut i fra at det er fordi heller ikke de mener det sier så mye relevant for selskapet eller verdsettingen.
Som jeg mener er urettferdig. Selskapet melder investorpresentasjoner, priser til ansatte osv, og burde selvfølgelig børsmelde denne type info.
Her har man et abstrakt som går direkte på selskapets første data fra en randomisert studie, median OS og PFS på 75% av deltakerne i studien. Ikke oppdelt i de forskjellige armene,men likevel av interesse.
Når “alle” venter på NIPU-data som vil vise om/hvor godt UV1 virker tror jeg en melding uten den avklaringen nå tre dager før ville ført til unødvendig usikkerhet.