Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Skjønner ikke at dette er noe å sippe over. Dette er det beste som kan skje i dag, akkurat ingenting.

Alternativet, at de da lekker informasjon fra studien før den skal presenteres, enten i en børsmelding og / eller i disse abstraktene hadde vært litt av en blemme.

Det er en liten flik av tilleggsinformasjon så har IR både aksjonærnerder, aksjonæridioter og esmo på nakken. Best å holde kjeft tenker jeg.

7 Likes

Følte ingen behov for en aperitiff med ubestemmelig smak i dag. Det er champagnen jeg ser fram til.

8 Likes

Hvordan tenker du den børsmeldingen skulle ha vært formulert egentlig?

“Ultimovacs announces an abstract containing data from the NIPU trial has been published on the ESMO website. The data in the abstract is a pooled analysis of 88 patients from select sites, and shows a median overall survival of 8,5 months and a median progression free survival of 4,5 months for the entire cohort of patients. The abstract title is blablabla and can be found blablabla”

Carlos De Sousa commented “We are happy that the data shows that using FDG-PET scanning on mesothelioma patients has prognostic value and look forward to seeing the first randomized survival data on UV1 at ESMO.” ’

For eksempel

4 Likes

De meldte dette 9 oktober så de har vel varslet objektivt det de skal?

• The orphan drug designation was granted based on data from the randomized Phase II clinical trial NIPU
  • The results from the NIPU study will be presented at the ESMO Congress being held October 20-24, 2023 in Madrid

The results from the study will be shared at the ESMO Congress in Madrid, held October 20-24, in an oral presentation by the Principal Investigator, Åslaug Helland, MD, Ph.D., Professor at Oslo University Hospital. The presentation title is “LBA99 – First survival data from the NIPU trial; A randomized, open-label, phase II study evaluating nivolumab and ipilimumab combined with UV1 vaccination as second-line treatment in patients with malignant mesothelioma”.

En totalt intetsigende børsmelding, jeg er enig i avgjørelsen deres om å ikke børsmelde det greiene der. Men du får nok et plaster på såret til torsdag :pray:t2:

1 Like

Nettopp, en som sikret på en nøytral måte at ikke bare vi på Tekinvestor og de som følger meg på Twitter vet om abstraktet, men alle aksjonærene i selskapet.

Uansett, drit i diskusjon om børsmelding. Det er ikke SÅ uendelig viktig. Alle har rett til sin mening og jeg har ikke mer rett enn andre.

Det som er viktig er hva som kommer om et par dager.

• Vi har en studie som er både positiv og negativ på PFS - hvor den positive varianten har blitt bedømt av leger som har hatt tilgang på PET-CT-bilder - noe som kan introdusere en bias i hvordan de bedømmer PFS i vanskelige tilfeller - og sånn sett vippe dataene.
  • Vi har også det andre abstraktet som konkluderer med at PET-CT er overlegent til å bedømme progresjon i mesoteliom - men de dataene var små og umodne, så det skal vi ikke legge for mye vekt på.

Uansett så sitter jeg igjen med at de lokale legene har bedømt PFS til å være veldig signifikant i favør UV1-armen, og at de tidlig så en positiv trend på OS. Etter det fikk Helland mini oral på grunn av dataenes kvalitet.

Jeg synes det hele ser positivt ut, og er spent på hva de første randomiserte survivaldataene fra UV1 viser.

@polygon jeg endret innlegget litt og fjernet det utsagnet da det ikke er så nøye.

11 Likes

Nei, dette har vel kommet ganske klart frem at ikke er tilfellet. Det som er tilfellet er vel at de har hatt nøyaktig de samme bildene å vurdere ut i fra. Men det er uansett vann under broen - nå er det OS som gjelder.

6 Likes

Med tanke på uttalelser fra Ultimo og Helland er det nærliggende å tro at UV1 har effekt.
Det er også nærliggende å tro at effekten er så tydelig at det er verdt å nevne på ESMO.

Når det er sagt så er kreftformen en av de vanskeligste å behandle og derfor må vi være mer nøktern når det gjelder OS resultatet.
I mine øyne er det svart på hvit. Er resultatet veldig bra er det en sensasjon. Er resultatet bra er det fantastisk. Viser Uv1 liten effekt er det skuffende men forventet med tanke på kreftformen.

Om vi ikke har noen effektiv behandling i 2023 er det dumt å tro at UV1 skal ha noen effekt. Alt annet vil være fantastisk - sensasjon

3 Likes

Det som er supert med NIPU, og nå Hellands presentasjon er at det kliniske forsøket er utført etter gullstandard for klinisk forsøk: randomisert, etter randomisering gullstandard som er 1:1, og med gullstandard endepunktsdata som er OS - overall survival.

Så eneste som betyr noe, og står seg uavhengig av ekstern støy og tilfeldigheter er forskjellen mellom kontroll og intervensjon (UV+kontroll).

24 Likes
7 Likes

hva slags data får vi vite 19 oktober?

Abstraktet til Åslaug Hellands presentasjon som kommer på lørdag. Overlevelsesresultater fra NIPU-studien, hvor Åslaug Helland er studieleder.

4 Likes

Får vi HR for OS natt til torsdag? Hvis ikke, har det noen betydning?

Det kan være at vi får alt av tall. Og det kan være at det mest vesentlige / nyhetsverdige holdes tilbake til det øyeblikket Helland går opp på podiet. Vi får bare se.

3 Likes

Det som er bra eller fantastisk for oss, er ikke nødvendigvis det samme for markedet.
Tror vi skal ta høyde for akkurat det. Vi kan få et nytt dropp i kursen på det som (igjen) egentlig er gode nyheter.
Uten at det bekymrer meg i særlig grad.

Man kan si mye rart om OSE og “markedet”, men om abstractet som slippes natt til torsdag indikerer lovende OS-data, så faller ikke kursen - da vil den stige.

2 Likes

Det som kommer på torsdag er vesentlig annerledes enn alt annet som selskapet har meldt til nå.

3 Likes

Enig @SoriaMoria. Eller i hvert fall, det som kommer på torsdag+lørdag er vesentlig annerledes enn alt annet som selskapet har meldt til nå. :ok_hand:

3 Likes

Hvis det som kommer er bra, vil aktører, med mye penger, som til nå har holdt seg unna kunne kjøpe seg inn. Og det er også veldig mange småaksjonærer som vil høre om selskapet for første gang. Og vurdere en inngang for å bli med på det som vil bli Norges største biotekeventyr på Oslo børs noen sinne.

4 Likes