Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Håper Ulti har planlagt godt og maksimerer sin reach i forkant av LBAen, som antakelig forteller verden at de besitter et legemiddel som gir klinisk nytte i en av de aller verste kreftindikasjonene.

Håper på oppslag i store aviser, TV, fagtidsskrift, intervjuer med Sausen og Jonas osv.

Mulig jeg er kravstor, men kan man vise til f eks HR < 0,7 i MPM på OS så er vel hele verden enige i at det er helt rått. “Alle” sier at immunterapi (les: CPI) er så sykt rått, og det er det jo, men her har vi noe som gir en signifikant forbedring av CPI, og har et universalt og kanskje profylaktisk potensiale.

Markedsføringsløpet bør være lagt fra nå og til readout INITIUM . I verste fall får man bruke momentet man skaper til å sette en emi for fase 3, men det ser jeg på som en nødløsning.

6 Likes

Er nok tvilsomt at det kommer noe helt nytt og revolusjonerende på ESMO med tanke på at det ville være et brudd på loven om informasjonsplikt § 5-2.

Selskapet skal uoppfordret og umiddelbart gi børsen opplysninger, herunder om endringer i forhold som tidligere er meddelt børsen, som må antas å være av ikke uvesentlig betydning for kursen på selskapets aksjer.”.

“Det mest vesentlige/nyhetsverdige” må jo trygt kunne klassifiseres som “av ikke uvesentlig betydning for kursen på selskapets aksjer”, og skulle dermed vært børsmeldt først. Tenker derfor at det er mer sannsynlig at hun vil presentere det som selskapet børsmeldte i forrige uke.

Studiet er OUS eiendom, så U har vel ingen forpliktelser her

1 Like

Men selskapet er jo børsnotert, og må vel følge de reglene uansett.

Det er ikke så komplisert, kommer det noe data på torsdag fra NIPU, så kommer det en børsmelding også :+1:

Dette er feil. :+1:

3 Likes

Sorry, her er du helt på bærtur. Selskapet kan holde igjen sensitive data hvis det er essensielt for selskapet.

6 Likes

Oi, skal Helland presentare overlevelsesdata fra melanomstudien UV1-103?

Spøk til side. I biotek er det slik at viktige data gjerne presenteres på konferanser. Slik tilfellet er her. Data er under embargo til konferansen finner sted / publiserer de godkjente bidragene.

For forskerne / akademikerne er det ingenting som henger høyere enn å kunne presentere data på de største konferansene, og aller helst “late-breaking”, som studieleder for NIPU altså skal gjøre.

2 Likes

Så har jo Ultimovacs selv sagt klart og tydelig at resultatene vil bli presentert på konferansen. De har informert alle aksjonærene via børsmeldingen. Du la jo selv inn denne:

1 Like

Du får lese §5-3 også OTE:

§ 5-3. Utsatt offentliggjøring mv.

Selskapet kan utsette offentliggjøring av opplysninger som nevnt i § 5-2 første ledd for ikke å skade sine legitime interesser, forutsatt at allmennheten ikke villedes av utsettelsen og opplysningene behandles konfidensielt, jf. verdipapirhandelloven § 2-4.

Legitime interesser som nevnt i første ledd kan typisk relatere seg til:

a) Pågående forhandlinger og tilhørende omstendigheter hvor resultat eller normal gjennomføring må forventes å bli påvirket av offentliggjøring."

I dette tilfellet vil offentliggjøring før ESMO føre til at de ikke får lov å presentere der.

Prosedyren med å varsle at data vil bli presentert på en kommende konferanse for så å holde tilbake data til selve konferansen har vært benyttet hundrevis av ganger forøvrig.

9 Likes

Du har rett, jeg blandet her med UV1-103 .

Poenget og intensjonen min var uansett bare å minne om lovverket, mest for at man skulle være forberedt på at det kunne bli en sell the news (noe som verken betyr at jeg ønsker eller tror det). Jeg er ingen ekspert på biotek.

1 Like

Og lovverket består av mer enn en paragraf, så Ultimovacs gjør alt rett her, uavhengig av hvor gode dataene er.

1 Like

Men i dette tilfellet er altså greia omtrent slik:

Det kommer et abstract torsdag kl 00:05 spansk tid (dvs. 00:05 til 08:59 norsk tid). Det er skrevet av Åslaug Helland, som altså ikke har noe med Ultimovacs å gjøre, bortsett fra at hun kjørte en studie i lungehinnekreft med UV1, Ultimovacs vaksinekandidat, som vi her inne stort sett håper virker (godt).

I dette tilfellet så eier akademikerne (inkl. Dr. Helland) dataene fra studien og de gjør akkurat som de vil med dem (noen i Ultimovacs glemte å få med en klausul om tilgang kan det virke som? Idk, idc).

Så abstractet kommer. Natt til torsdag. Og så har Ultimovacs noen timer på å skrive en lett botched pressemelding (hvilket det nær garantert vil bli) basert på hva Åslaug Helland har offentliggjort i abstractet. Hvis det er vanskelig å se for seg: Tenk deg Åslaug Helland går på tur med Ultimovacs, som for henne er omtrent som en hund. Det er Åslaug som er in charge.

Pressemeldinga kommer sikkert før børsåpning. Men du kan være helt sikker på at om den ikke gjør det, så kommer ikke Ultimovacs til ringe til børsen for å få stoppa handelen. Selv om de burde.

Sånn ca.

Edit: Ser at PK-nivået og sakligheten er passe lav her. Lar det stå foreløpig, siden det for det meste er ESMO og U som får gjennomgå.

7 Likes

Alternativt så roter ESMO det til og slipper LBA99 NÅ. Sjekk fundamental folkens.

5 Likes

Er det nå spesialistinvestorene kommer på banen og ikke bryr seg om kursen er 200 eller 300,- NOK?

6 Likes

IMG_8834

1 Like

Og med dette har Helland og Ultimovacs reddet norsk biotek.

Et eneste stort jævla gratulerer til alle sammen som har holdt fortet gjennom mye motbakke.

image

48 Likes

Vil tippe mange venter på INITIUM, men skal ikke uttale meg på vegne av andre. Dog konge nyheter! Mine 60k aksjer liker dette.

7 Likes

7yq98p

6 Likes

Sliter litt med logikken som er å vente på INITIUM som er ekstremt på overtid når vaksinen nettopp ga randomisert POC i andrelinje mesoteliom. Uansett er dette en fantastisk dag. Grattis.

Alle øyne på pingvinen til venstre fremover.

19 Likes

Tipper Janus øker shorten imorgen :joy::joy::joy:

5 Likes