Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

På toppen av sinnsykt bra data i dag så er det altså litt av en newsflow som ligger foran oss i Q4.

• TET info
  • Melding om hvordan de ønsker å åpne opp Initium (I mangel på events fordi UV-1 er for bra)
  • Fast track i meso?
  • BTD i meso?

Her kan det også komme partneravtaler og bud relativt raskt. Vi snakker tross alt om en universell vaksine med nå BEVISELIG effekt. Og det i en indikasjon som i utgangspunktet er umulig. Det er på sin plass å minne om at dette skal fungere i 85-90% av alle kreftformer.

Så peker vel mye mot at INITIUM kommer en gang på nyåret.

Nei, dette blir altså så rått. Endelig lyktes vi med et norsk biotech!!

21 Likes

Med tanke på dagens resultat og at INITIUM tar mye lengre tid en ventet så burde man jo tenke at 1+1 er 2 denne gangen. Jeg sliter å se hvorfor større aktører ikke burde ta plass. Det er ikke sikkert INITIUM når sitt primære endepunkt, men denne studien er jo Ultimo sin egen så vi vil få vite OS til sammen med endepunkt data. Når NIPU viser så stor effekt i en så vanskelig kreftform er det jo svært nærliggende å tro at INITIUM kan gjøre det enda bedre.

Nedsiden vil derfor ikke være like stor om noe når data kommer for INITIUM. Burde ikke større aktører nå ta plass? Oddsen er vel veldig lav på elendig INITIUM data og ett stort børsfall.

Så spørsmålet er jo hvilket kursmål skal man ha fremover når ting har roet seg. Over 200kr mener jeg er ett bra sted å begynne

10 Likes

Fin melding i dag!
For å linke tilbake til tidligere simuleringer:
Tidligere har 35/27 blitt vurdert til å gi HR<0.65, så har brukt 34 for HR=0.73, så får vi se om vi får mer data senere:

image

32 Likes

Jo her er nok PFS både et godt mål på klinisk nytte og noe som oppnås med den den høyeste grad av statistisk signifikans.

7 Likes

Hva skal til for å få FA og E24 til å slå denne nyheten stort opp?

Synes egentlig mest synd på australske postmenn og kvinner. De fortjener en god pensjon.

16 Likes

MCAP på 6,9 milliarder NOK tilsvarer seks dagers salg av de viktigste sjekkpunkthemmerne (PD-1 og PD-L1) UV1 sannsynligvis redder fra konkurranse fra biosimilars.

9 Likes

Ikke for å være en party-pooper, men prostata kreft med spredning er nok en langt større indikasjon. Men samtidig hadde Bayer allerede gjort en avtale som ga dem 50 % av inntektene i USA så uten den dealen ville de måtte budt høyere. I tillegg har prisingen av medisiner skutt i været siden Bayer dealen, så ALT er mulig.

3 Likes

Nøkkelordet her er vel «Universal»

4 Likes

Bør komme en ny episode med radium i morgen! Nå vil jeg høre Einarson sin kommentar.

2 Likes

Tenk at jeg irriterte meg over å ha fylt på @ 134kr🤣

10 Likes

Jeg og på 127^^

4 Likes

Hva med Orphan Drug Designation da.

Mange av de mest innbringende legemidlene er Orphan Drugs, liten indikasjon med solid prising.

Mesotheliom -indikasjonen fikk nylig Orphan Drug Designation av FDA basert på dataene Hellan skal presentere på ESMO.

6 Likes

med spredning til skjelettet/beinmetastaser.
Det er altså denne spredningen i skjelettet xofigo blir brukt mot og det er kun et mindretall av dem med prostatakreft som får spredning til skjelettet.
På den annen side, så forventet man jo at xofigo også skulle kunne brukes i flere indikasjoner hvor spredningen førte til benmetastaser (bl.a brystkreft hvor studien desverre ikke gikk veien, antagelig pga en uheldig blanding av medisiner, uheldig inkl/ekskl.kriterier)

1 Like

Jeg kan den historien, men det var vel ikke nødvendig å gå i full detalj? Poenget er at det er stor forskjell mellom utbredelsen av de to indikasjonene. Det var vel 65 som døde av mesotheliom i Norge i 2021 mens 895 døde av prostatakreft, hvorav 9% har spredning allerede på diagnose tidspunktet, men mange flere får jo spredning senere.

Jeg har selv håp om at UV1 kan bli stort, men er forsiktig med å tro at NIPU studien vil gi nok oppmerksomhet og vil bli sittende i aksjen ennå ett år eller to. Men kjøper kanskje litt ekstra i morgen om aksjen ikke tar av fra start.

Prisingen vil nok etterhvert reflektere mer enn MPM. Går INITIUM inn som vi håper vil det universelle potensialet etterhvert prises inn. Da snakker vi store beløp.

3 Likes

Det tror jeg vil begynne så smått allerede nå.

Det går ikke an å tvile på INITUM lengre…

5 Likes

19 Likes

Den eneste grunnen til at jeg tror UNIVERSELL ikke prises inn på NIPU-resultater er rett og slett at jeg tror det kun er noen få investorer som henger her på TI som forstår dette og begynner å se tegninga.

De store aktørene som BP vil se det samme etter hvert, men det er ikke relevant før et evt bud ligger på bordet.

I det øyeblikket noen investorer utenfor TI begynner å få trua på UNIVERSELL, og gjør en DCF-analyse på all cancer hvor CPI er 1L, så ruller øynene på kalkulatøren og useriøse tall dukker opp.

13 Likes

Nei, men tidsperspektivet vil kunne bli vesentlig kortere om Ultimovacs’ ledelse - internt (først) og så med FDA, kommer til enighet om et primærendepunkt som korter ned tida fram til avlesning vesentlig.