Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Enig om at det er gledens dag for oss ulti-eiere, men at tiden er inne for å gjøre seg tanker om andre bio-investeringer er jeg helt uenig i. Selv med 170% i gevinst.

1 Like

Han sa jo ikke at du skulle selge i morgen. Men på et eller annet tidspunkt så blir det realisert gevinst på Ultmovacs-aksjene (frivillig eller ufrivillig), dersom alt går veien.

Med sånne resultater som er publisert i dag, så kan det vel også være mulig å få Fast Track Designation eller Break Through Therapy Designation. Spesielt når dette er en slik vanskelig kreftform hvor det ikke finnes en SOC behandling. FDA kjente vel ikke til disse resultatene når de gav Orphan Drug Designation går jeg ut fra.

Ifølge ChatGPT bør NIPU-resultatene virkelig måtte kunne vurderes for BTD:

" The Breakthrough Therapy Designation is a special designation granted by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) to expedite the development and review of certain drugs that show promise in treating serious or life-threatening conditions. To receive a Breakthrough Therapy Designation, a drug must meet certain criteria, including:

1. Serious or Life-Threatening Condition: The drug must be intended to treat a serious or life-threatening condition. Serious conditions are those that have a substantial impact on a patient’s quality of life, and life-threatening conditions are those that can lead to death if left untreated.
  2. Preliminary Clinical Evidence: There must be preliminary clinical evidence indicating that the drug may demonstrate substantial improvement over existing treatments for the condition. This evidence can come from early-phase clinical trials or other types of data.
  3. Available Therapies: The drug must address an unmet medical need, which means there are no other available therapies or the existing treatments are not sufficient to address the condition effectively.
  4. Demonstrated Potential for Substantial Improvement: The drug must have the potential to provide substantial improvement over existing therapies, as assessed by the FDA. This can be based on factors such as the drug’s mechanism of action, clinical data, or other relevant information.
  5. Sponsor Commitment to Expedited Development: The drug’s sponsor (the pharmaceutical company or organization developing the drug) must be committed to working closely with the FDA to expedite the drug’s development and review. This may include designing efficient clinical trials and providing necessary data promptly.
  6. Regulatory Benefits: A Breakthrough Therapy Designation provides certain regulatory benefits, such as increased FDA guidance and more frequent communication between the FDA and the drug’s sponsor to help streamline the drug’s development and review process.

It’s important to note that receiving a Breakthrough Therapy Designation does not guarantee that the drug will ultimately receive FDA approval. However, it does provide an accelerated development and review pathway, which can help bring promising new treatments to patients more quickly.

The specific criteria and requirements for Breakthrough Therapy Designation may evolve over time, so it’s essential to consult the FDA’s official guidance and regulations for the most up-to-date information."

1 Like

Jeg tenker heller på litt sikt. Kursmessig har Ultimovacs en lang reise oppover. Absolutt ingen grunn til å cashe inn i nærmeste fremtid nei. Denne må bare gå ese ut.

4 Likes

Angående Orphan Drug, viktigste er prisingen.
En Orphan Drug koster i snitt 151 000$ pa, mens en non-Orphan 34 000$ pa. Tall fra US per september 2023.

Klart muligheten Mesotheliom indikasjonen til Ultimovacs kan bli innbringende nå som de nylig fikk Orphan Drug Designation.

3 Likes

Skal vurdere salg når de pågående studiene, ikke minst TET, er avlest. Nå har jeg nok med å stagge datteren som mener at nytt bad har høyere prioritet enn å eie ultimoaksjer.

3 Likes

Dette er sinnsykt bra! Jeg tar gjerne et ballespark for min noe negative syning av hvordan markedet kan reagere på NIPU. Det er verdt prisen.
1 selskapsaksje porteføljen min kommer til å rocke i morgen!

Skål!

1 Like

Haha, hadde nettopp en heftig diskusjon med en annen i husholdningen også som ville selge sine aksjer. Men her ble det siktet enda lavere (ny sofa og plassbygd skap i gangen) :sweat_smile: :man_shrugging:

1 Like

Hvor mye opp i morgen? 20-30%?

I så fall er det grov grovesen markedssvikt. Men hey, da takker og bukker man.

5 Likes

Vet ikke om det har vært nok fokus på det, men disse datene vil sannsynligvis modnes til enda bedre data. Healthtalk fokuserer på at dette er innenfor konfidensintervall på bare 80 prosent, men jeg finner det sannsynlig disse dataene kan modnes til å gjelde innenfor 95 prosent konfidensinterval ogsål. Bl.a fordi ORR er veldig bra. Jeg tror - om dataene modnes til enda bedre - at det er en mulighet for BTD. Uansett er dette bare starten. Fire Ph II studier til hvor sannsynligheten for positiv avlesning nå har økt betraktelig.

17 Likes

Og hvem skjønner dette? I alle fall BMS (som for øvrig har CPI’ene sine i sving også i INITIUM).

6 Likes

Nordlands Guld modellen sier at kursen i morgen vil ligge rundt det antall hjerter jeg har fått.
Til å begynne med.

3 Likes

BMS skjønner ja. Om Healthtalk skjønner er jeg litt usikker på.

Fin vurdering her:

3 Likes

Da INITIUM første gang ble utsatt ble den solgt kraftig ned rundt 140, mest sannsynlig fordi markedet begynte å skjønne at NIPU derfor kom til å lese av først. Siden det er en en megavanskelig indikasjon fryktet markedet mageplask, noe som dessverre skjedde.

Den bør åpne godt over det. Tipper det blir utsatt åpning til 09.15ish og åpningskurs på 166. Helt sprøtt hvis det går an å komme inn på den kursen egentlig.

2 Likes

Er det HR på 0,73?

50%+ opp ja, det blir gøy i så fall
Skal prøve å utnytte gevinstsikring og øke litt

Ca 80 NOK.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

2 Likes