Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Du mener mannen som for en måned siden klarte å si:

“Jeg opplever vel at interessen for NIPU-dataene var vel kanskje enda større før den avlesningen, men for mer spesielt interesserte så er det klart veldig spennende den ESMO. Men det er klart, det er litt forskjeller der - nå vet vi mer hva det der kommer til å dreie seg om. Vi vet jo PFS lokal-sentral. Vi forventer vel at OS-dataene skal være ganske bra. Eh, så jeg tror jo at det er mere et nedside-potensiale på den presentasjonen som evt. måtte komme der. Og så er det kanskje et litt mindre oppside i og med at man har litt kontroll på hva som skal komme. Selv om det mye man ikke vet også selvfølgelig også da."

For min egen del har jeg fullstendig avskrevet muligheten for at han hverken kommer med interessante analyser eller bidrar med noe positivt for selskapet.

25 Likes

Har han uttalt det ja? Men det er jo bare å vri tommelen opp og ned noen ganger til den ender en vei. Han har ikke hypet ESMO da i hvert fall.

1 Like

Hans kommentar idag :

Significant survival improvement
Ultimovacs announced that its vaccine (UV1) combined with ipilimumab and nivolumab reduced the risk of death by 27% in the second-line treatment of patients with malignant mesothelioma. While no p-value was presented in the releasen late-breaking abstract, we expect (based on the wording of the result) a one-sided p-value below 0.1 (two-sided below 0.2) to be presented at ESMO on 21 October, thus showing significant results.

Significant survival data. The released late-breaking abstract showed that UV1 plus
ipilimumab and nivolumab improved overall survival (OS), reducing the risk of death by 27%
(HR=0.73 [80% CI, 0.53–1.00]). While no p-value was presented in the abstract, we expect
(based on the wording of the result) a one-sided p-value below 0.1 (two-sided below 0.2) to be presented at ESMO on 21 October, thus showing significant results. We also note that while the confidence interval includes 1, based on the wording of the result, we believe the exactly number presented will be below 1. The median OS was 15.4 months (95% CI, 11.1–22.6) for UV1 plus ipilimumab and nivolumab versus 11.1 months (95% CI, 8.8–18.1) for ipilimumab and nivolumab alone, with a median observation time of 17.3 months.

NIPU turned out to be a success and warrants further investigation of UV1 in a large-scale
clinical trial of patients with malignant mesothelioma (Ultimovacs will most likely pursue further investigation in a first-line setting, due to the current treatment landscape). As we expected, the NIPU trial provided convincing survival data – the ‘gold standard’ efficiency measure, as it shows how long a patient lives. We also note that this adds to the evolving literature question ingen PFS as an appropriate surrogate endpoint for overall survival in immunotherapy. The NIPU trial is a randomised, open-label, multi-centre phase II trial with 118 patients conducted in Australia, Denmark, Norway, Spain, and Sweden. The first patient was enrolled in June 2020, and the last patient was enrolled in January 2023.

Adds confidence for Ultimovacs’s investment case. While the transferability of the
technology’s success in one study to another patient population should be seen with caution,
we believe these results are very positive for the UV1 vaccine in general, especially because
UV1 is demonstrating significant survival improvement in such a hard-to-treat indication as malignant mesothelioma.

4 Likes

Holom er kjøpt og betalt… Det ble vel bekreftet nå med den elendige analysen hans

Får gjenta, så får vi kose oss med at det blir skikkelig
image

1 Like

Han forstår jo faen meg ikke statistikk! Når det står HR=0.73 [80% CI, 0.53–1.00] så betyr det nettopp one-sided p-value <0.1

15 Likes

Betyr ikke det at 80 % CI slutter på 1.0 at 2-sidig p er 0,2?

Edit: Ser polygon kom meg i forkjøpet. Da er vi enige i at Holum tar feil

7 Likes

Er det på X han har publisert denne meldingen?
Han bør korrigeres da.

Eller bare holde kjeft til vi har fått tatt de man ønsker under 200,-
OSE sover garantert!

6 Likes

Meglere i konkurrerende meglerhus kaller ham «fastlegen i DNB»

6 Likes

Kan bli gode prisnivåer å øke shorten på for Janus

Tror de kan øke den på det høyeste nivået til nå

Det er imidlertid interessant Holum sier det opplagte, en fase 3 i Mesotheliom kommer mest sannsynlig i første linje (1L), og siden en terapeutisk vaksine trenger bitte litt tid for å få «jobbet seg inn» er jeg overbevist om at vi vil se bedre forskjell i overlevelse enn de 4,3 månedene (15,8 mnd for UV1 vs 11,3 mnd for kontroll). Iom pasienten får vaksine tidligere.

Synes Mesotheliom ser bortimot ferdig scora ut i 1L.
Må da være noen big pharma som har lyst å prøve å sette ballen i mål fra 11 meters merket når det ikke er keeper PM man bare kan trille den i mål.

Hva tenker folket om veien videre?

Eller er det faktisk en mulighet for noen godkjennelser i 2L på disse dataene når det får modnet seg skikkelig??

11 Likes

Dette er rått!:grinning: Passer dårlig å sitte på fly nå, ….og vente på take-off i dobbel forstand​:wink:

3 Likes

Er det en relevant treatment option i dag, nei. har U fått seg en ODD i indkasjonen. ja.
Godkjennelse mulig (tja, tror faktisk FDA kan se blidt på det i slike tilfeller)

4 Likes

Har MIDELFART solg 80 k Aksjer rett før nyheten her nå?

ULTI MIDELFART CAPITAL AS -80.000 65.000 0,2

Det at det er veldig god safety profil også på UV1 teller jo for

3 Likes

Kan være utlån. Husk at det er fra fredagens handler.

Det er vel en mulighet at vi får enda bedre nyheter i morgen? Data vi har fått nå er vel fra august så vi snakker 2 mnd til med overlevelse.

Jeg tror det Helland presenterer på lørdag er det samme som står i abstract og ikke nyere.

4 Likes