Enig, det er noe jeg virkelig ikke skjønner
Jeg er ikke spesielt overrasket. Det var en del forventninger til ESMO-presentasjonen før helgen, men det eneste nye som kom der var en kryssende graf og et par skeptiske Twitter-meldinger. Det ble et antiklimaks, og det er ikke overraskende med et fall.
Så tipper jeg det vil justere seg oppover igjen både i ettermiddag og utover uka. Uten nye nyheter kan vi fort være både nær og forbi fredagens sluttkurs igjen ved slutten av uka.
Det er sikkert en del trading på aksjen. Det er jo forståelig når man ser hvor mye den svinger.
Husk det er INITIUM som betyr noe. Det er det store gullegget. Greit med positive NIPU studier og håpet markedet ville ta det bedre. Men har snakket med en del i helgen og de fleste jeg snakket med mener NIPU tallene ikke er gode nok for phase III før de evt har modnet mer.
Men jeg forventet ikke fallet i dag, så ærlig skal jeg være, og trodde vi skulle fortsette økningen fra de siste dagene i forrige uke.
Men men, bare å smøre seg med tålmodighet, dette blir bra tilslutt.
Kun repetisjon selvfølgeling men måtte bare minne meg på dette en gang til. Oppsummering av dagens melding.
Sentimentet er slik at man bare kan ikke vinne.
- POC oppnådd iht. ph2 design og power? Ja, MEN det er ENDA bedre med ph3 signifikans (som man kun kan få med ph3)
- Er KM-plottet for OS det råeste verden har sett? Nei, men det vil med all sannsynlighet bli bedre med mer MODNE data (cut-off var august)
- To stykker, TO twitrer noe ræl på twitter (han ene snakket om BICR PFS, den andre misrepresenterte det den oppnevnte opponenten / discussant sa)
20 prosent ned på POC for verdens første universelle kreftvaksine og et signal som er 90 prosent sikkert. Kursen er LAVERE enn pre POC / HR 0.73 og OS-data fra UV1-103.
Data er åpenbart gode nok for å motivere en ph3 i førstelinje.
Kan du utdype litt mer, Excession?
Ulti sier selv det er godt nok for å gå videre med fase 3, slik jeg leser siste presentasjon. Hvilke innvendinger hadde de du snakket med?
For øvrig enig i at dataene må modnes, og gitt dbl ORR i intervensjonsarmen så er det gode grunner til å forvente at tiden jobber FOR oss.
Hva er det økonomiske potensiale i den krefttypen som NIPU studerer. De investorene jeg snakket med hvor en av dem er stor i Ulti allerede mener at usikkerheten i NIPU data ikke kan forsvare kostnaden av en stor fase 3 studie i en kreftindikasjon som har såpass få pasienter.
Her gjentar jeg bare hva jeg ble forklart av andre og jeg har ikke nok kunnskap på dette selv. Uansett så kan det forklare noe av det sentimentet vi ser i aksjen i dag.
On point. Det er fortsatt INITIUM som er målet.
Personlig så kjøpte jeg meg inn her (første gang 9. juni) basert på en antagelse om at NIPU enten var en dud, eller –at best – noe som kunne gi et slags signal om at INITIUM ville lese av positivt.
Rask recap: NIPU er få pas. (med ganske generøs inkludering), i en håpløs indikasjon, i andre linje. Og nå viser det seg også at UV1 armen altså har fått CPIs litt senere enn kontrollarm.
PoC med statistisk signifikans mens det fortsatt er ca. 1/3 av pasienter igjen i studien er egentlig langt over hva man kunne forvente seg av NIPU. Milevis over.
Jeg tror vi alle glemmer det. Og en del der ute skjønner det nok ikke, engang.
Og jeg skal være glad når denne uka er over og vi bare kan legge NIPU bak oss.
For alt NIPU egentlig bør være (for oss) er enkelt og greit en svært plausibel (typ med 90% sjanse) forklaring på hvorfor INITIUM drøyer så innmari: Fordi UV1 virker.
Jaja. Tilbake der man starter for min del.
100% enig med dette. Investerte selv første gang juni’2021 mtp potensialet i INITIUM. Og NIPU har til de grader økt forventningene mine til INITIUM.
Det er nok ikke så interessant for den vanlige investoren i gata, men for BP derimot er det en stjerneindikasjon med mye fokus over dammen pga 9/11.
Edit: angående NIPU er det viktigste for meg PoC på at rasjonalet “Universell kreftvaksine” i aller høyeste grad er intakt og bevist.
Tilbake til start. Vi overlevde nipu uten kurs økning😵💫😵💫😵💫
Er det noen som har tanker om hvordan finansiering av fase 3 og Initium vil utspille seg? Er det sannsynlig at det vil komme en emisjon snart?
Alle disse dagene som kom og gikk som Ultimovacs og Photocure aksjonær, ikke visste jeg at Thor Medical var den virkelige investeringen.
INITIUM er finansiert og er guidet lest av til H1 2024. Vi får trolig vite hvordan den vil lese av i løpet av de nærmeste ukene (den har vært utsatt et par ganger, og det er bra, gitt studiedesignet, vi venter på at 70 pasienter skal få progresjon i sykdommen, og det skjer bare aldri, så selskapet må finne en alternativ måte å lese studien av på)
Dersom INITIUM leser av bra, så trenger vi ikke tenke på emisjon. Da blir det partneravtale, eller oppkjøp.
Og om den leser av dårlig, så er dette såpass binært at du heller ikke trenger tenke på det, da har du nok tapt mesteparten av pengene dine.
Det kan være interessant å se hva Edison valuerte Targovax til i gamle dager, med både melanoma og mesothelioma i pipen:
Jeg forstår ikke helt ressonnementet til dine samtalepartnere, Excession. Det er definitivt nok revenue der framme hvis man får 1L meso.
Så kan man regne på LOA selv for UV1, bare å fylle inn et tall.
Hadde NIPU vært det eneste trikset Ulti hadde for UV1 så kunne vi sagt “90 % sannsynlighet for POC”.
Men husk at vi har alle de andre signalene også:
- 4 fase-1-studier med til sammen over 80 innrullerte pasienter med gode resultater
- INITIUM som fortsatt ikke har nådd 70 eventer
- 4 kliniker-initierte fase-2 studier
- Ordlyden i meldingene og den økende positive holdningen hos selskapet
++
Beregn sannsynligheten på de 2 første punktene, og slå sammen med 90 % sannsynlighet for POC i NIPU
Tilsammen kan jeg ikke skjønne annet enn at eneste risikoen er Oslo børs og uvitenheten rundt caset, kortsiktig trading, enkeltaktører som har egeninteresse (shorts og bussjåfører) og 4 900 andre aksjonærer.
På tide med noen saftige innsidekjøp
En ph3 med BMS ville videre vært enkel å finansiere via topp 10 / nye eiere. Finansieringen er det minste problemet.