Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

De nyheter som har kommet fra Ultimo den siste tiden burde tiltrekke seg større kjøpere. Naturlig at mange kaster kortene men veldig dumt når kursen sakte men sikkert begynner å stige grunnet nye større investorer tar plass. Da blir man sittende å håpe at kursen skal ned igjen noe som trolig ikke skjer.

Nå kommer webcast 14.30 som helt sikkert blir spennende og så har vi TET som skal komme før året er slutt?

1 Like

Når støvet har lagt seg nå vil jeg gjerne dele min investeringsfilosofi som er veldig enkel:

Jeg kjøper en aksje basert på fundamentalanalyse og holder meg borte fra salgsknappen. Dersom noe vesentlig endres slik at fundamentalanalysen ikke lengre er gyldig selger jeg.

På samme måte bør Janus kjenne sin besøkelsestid. De satt shorten basert på at selskapets vaksine feilet og skulle fortsette å feile. Den teorien er nå fullstendig smadret, og de bør starte inndekningen.

6 Likes

Det er dette som er den virkelig store tragedien

(som gjør det vanskelig å “like” kommentaren din også)

6 Likes

Fundamentet her er som alltid: NIPU POC = Fase 3 og kanskje avtale med BMS eller oppkjøp. Ingen av de tingene påvirkes av kurs nødvendigvis. Spesielt ikke BMS, så om de slår til, så blir det en melding ut av det blå. De som håper på det eier aksjen. Men det er et long shot fortsatt. Fase 3 er ikke lenger et long shot, det er på grensen til forventet, men uansett kommer avklaring i dag 14:30 om det. :slight_smile:

Så er det teorien om bedre data jo lengre vi venter i NIPU. Data som kom på ESMO var de samme som i abstractet, og er allerede 6 uker eller mer utdatert.

Husk at det er denne medisinen vi investerer i:

7 Likes

Det var den sliden der jeg ønsket meg fra Helland på lørdag.

8 Likes

Det sa jeg etter at Nano og betalutin gikk at skogen også. Men her sitter jeg altså, men skattefradraget mitt langt inne i Ulti :smiley:

Skulle ønske jeg forstod logikken i dag :crazy_face:

Minner om at til syvende og sist er det ikke tradere som avgjør verdien av selskapet. Det er det derimot de endelige resultater som avgjør!

1 Like

Her var en veldig viktig ting jeg lurte på. Når var data cut off. Det var altså i august 2023.


Ultimovacs announces NIPU results presented at ESMO 2023 - Nordic Life Science – the leading Nordic life science news service

Om vi tar 31. august som utgangspunkt (Om noen vet mer, si gjerne ifra.) Så er det altså da 7,5 uker mer data i pipen her.

Når forventer vi at neste oppdatering kommer? 24 months median observation time?

Median observation time var 17,3 måneder i august.

Dette er ett spørsmål som burde stilles på web casten i dag

1 Like

“Når vil vi kunne forvente oppdaterte data fra NIPU?" Tror jeg er et spørsmål som selskapet vil ha forutsett, og svare på uten at alle sender det inn.

Om det er ASP som styrer showet fremover ,så kommer kursen til å gå tungt ned. Vi får krysse fingrene for at noen kjøper opp ULTI asap.

Må være fantastisk å kunne fungere som en levende selvoppfyllende profeti. Godt hjulpet av enkelte ivrige disipler. Problemet er nok ikke ASP, men at litt for mange har kjøpt blindt i troen på at den skulle til himmels.

6 Likes

Naken short er ikke lov og jeg tviler på at ASP er dum nok til å gjenta REC-strategien, der han handlet med seg selv for 5,2 mrd, noe som er enkelt å spore hvis han gjør det samme.

"Tilsynet legger også vekt på Pedersens «finansielle styrke.» Investoren hadde i 2021 en ligningsformue på 55 millioner kroner, men tilsynet påpeker at denne reelt sett er høyere, gitt formuesrabatten på aksjer.

«Det er likevel viktig å understreke at Finanstilsynet ikke har påvist at Pedersen har hatt vinning av sin egenhandel,» skriver tilsynet.

«Finanstilsynet legger for øvrig til grunn at denne type egenhandel (…) opphører. Finanstilsynet vil overvåke og eventuelt følge opp slik handel,» skriver tilsynet i vedtaket." Finanstilsynet gir investor rekordgebyr på fem millioner for markedsmanipulasjon | DN

1 Like

Vi burde vel ha tettet noen gap nå?
Ganske hefty ride siste 7 dager!!

Gi det noen uker, så skal vi se om ASP ikke er noe problem.

Janus får den hjelpen han trenger…

Selvoppfyllende? Jeg har ikke solgt noe. Med tid blir jo dette suksess, men han fyren der skulle jeg ønske holdt seg unna.

Den kriminelle bergenseren er en levende selvoppfyllende profeti dersom det er/var slik at hans blotte nærvær skaper nok frykt til at det blir panikk i gatene.

1 Like

Gidder faktisk ikke bruke energi på at jeg mener markedet suger balle på å verdsette POC på verdens første universelle kreftvaksine.
Burde man blitt belønnet høyere for å sitte over peak risk? Definitivt. Men det er det markedet som bestemmer, ikke selskapet.
At aksjekursen herjes med på kort sikt er bittert, men det endrer svært lite for min del.
Selskapet gjør (etter meg å bedømme) utmerket arbeid på alle fronter, og de har min fulle tillit. Jeg er trygg på at U m/ klinikere er mer kvalifiserte enn oss & markedet til å tolke dataen, og de gir klar og tydelig beskjed om hva dette betyr. Markedet er for evneveike til å ta denne infoen innover seg (som evt. kan skape edge for de som mener markedet tar feil), men jeg tror ikke BMS og andre BP er tilsvarende evneveike.
Nok en gang gratulerer til Helland & selskapet for et potensielt revolusjonerende funn, gleder meg til reisen videre.

27 Likes