Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg TROR det kun er ved et bud at aksjen kan gå med mange hundre kroner første dag, Algeta hadde f.eks. noen superbullish meldinger som det helt klart var mulig å handle på. Risikoen vil jo være redusert etter den første avlesningen, og sånn sett kan det være riktig å kjøpe flere aksjer selv om kursen er 200-250,- kroner. Tror også markedet først etter studie avlesning nr 2 vil prise inn potensialet for en universell effekt.

Når det gjelder sammenligninger med Nykode, så mener jeg at det er et blindspor. Veldig ulike case og det er mulig at begge kan lykkes - og for biotek i Norge sin skyld la oss håpe det skjer. (Ta dere gjerne tid til å høre webcastet som ble holdt kl 11:00 i dag.)

5 Likes

Det jeg mente var at det hjelper ikke akkurat på kursen eller på å få nye aksjeeiere når styreformannen ordlegger seg på den måten.
Men er vel diplomatspråk,

Nja, ikke enig. En positiv avlesning i NIPU først (som nå er sannsynlig) vil være nok - det vil indirekte garantere god avlesning i alle fall Initium slik jeg ser det.

1 Like

Jeg skrev “tror”, så det kan nok ikke fakta sjekkes. Men vi kan gjerne agree-to-disagree !

Og om noen oppfatter meg negativ til aksjen så er jeg nok ikke mere bearish enn at jeg har et femsifret antall aksjer som jeg har sittet med i noen år (og også økt siste 5-6 månedene). Så lite vil glede meg mer enn at aksjen går til himmels på dag 1, men jeg ser altså ikke det som mitt hovedscenario :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Jeg har heller ingen tro på himmelen dag en uansett resultat - så der er vi enig :wink:
(Kommer litt an på hva “himmelen” er definert som selvsagt)

Men det fremstår nå i hvertfall fullstendig hodeløst å legge ut over 6000 aksjer til salgs nå.
Da er det for å holde igjen utvikling, for å kjøpe mer, ellers vet en ikke hva en eier!

I følge DNB-analytikeren var det jo noen som lurte på når avlesningen kom, slik at de kunne selge før denne :sweat_smile:

Med hensyn til videre kursutvikling er utfallsrommet fortsatt svært stort (slik @Timm illustrerte her om dagen).

Ett er jeg imidlertid svært sikker på; skulle minst én av avlesningene vise verdier som gjør at behandlingsløsningen aspirerer til Accelerated Approval, går det ikke lang tid før det enten kommer en framtung, feit lisensavtale eller et bud på selskapet.

Det tror jeg både styret og ledelsen er godt forberedt på, og det samme gjelder potensielle partnere / kjøpere, jf. de Sousa sine uttalelser om utstrakt kontakt med et antall farmaselskap.

Mitt drømmescenario er budkrig. Da blir prisen både høyest og riktigst - og så slipper man alle grublerier og kvaler når det gjelder riktig tidspunkt for salg.

8 Likes

Sousa nevnte jo at de var i samtaler med ett dusin selskaper også de uten cpi som han nevnte er the usual suspects😅

Budkrig må vi håpe på.

Ellers er overskriften til dn.no symptomatisk. Det medisinske skjønner vi ingenting av med 20% skjønner de.

1 Like

Anonym bruker (@Snabbacash) kjedet seg på chatten i dag:

17 Likes

Et sjeldent relevant innlegg fra Hegnar/FA-forum.

14 Likes

Man trenger intet MENSA-medlemskap for å merke seg at mønsteret er nytt.

2 Likes

Får håpe det ikke er så nytt, at den faller på høyere volum.

At den skulle falle pga TA «rett før» avgjørende data tviler jeg på…

1 Like

Det er åpenbart positivt og overmodent at mønsteret er brutt. Man er snart i årets 5. måned. Synd selskapet ikke har åpnet for litt nasjonal publisitet, da ville man hilst på ny ATH. Dog er det jo over all forventning for dem som eventuelt måtte ønske å øke/etablere eksponering.

Edit:

Hadde noen sagt til meg høsten 2021 når emisjonen ble satt på 125, at kursen i april/mai 2023 (uten avlesninger) ville være knappe 5 kroner høyere ville jeg bare stirret dumt på vedkommende.

7 Likes

Nå ønsker jeg rett og slett en GOD gammeldags FOMO i Ultimovac :sweat_smile::grin:

5 Likes

Fine diskusjoner på chatten…
Her er hva jeg tror…

Hvis eks 3 BP ønsker å sikre seg Ultimovac. Det er klart de IKKE sitter “på gjerde” for å se ann hva de andre gjør. Det enkle, er ofte det beste. “Første mann” vinner!!! Hvis data er veldig gode, er jeg helt enig med Roc, budet/samarbeid kommer fort og brutalt!

1 Like

Etter å ha sett hvordan kursen i Nykode har utviklet seg i dagene etter offentliggjøring av fase 2 resultatene i VB C-02 studien, kan en lure på om det er noe poeng å ta risikoen med å sitte med aksjer i Ultimovacs inntil resultatene av første fase 2 studiet er offentliggjort. Kurser som stiger betydelig synker ofte tilbake før den eventuelt stiger igjen - «fill the gap» er et fenomen som går igjen. Hva tenker dere om dette i et positivt studieresultat for Ultimovacs?

Da får vi en anelse hva det ca er verdt også… før det er det bare synsing

…en robust, randomisert fasit / proof of concept for verdens første universelle kreftvaksine bare kan ikke sammenlignes med eventuelle signaler fra et fåtall pasienter i en enkeltarm-studie. Det er liten float i aksjen. Min klare oppfatning er at den forsvinner i løpet av de første minuttenes handel og at kursen aldri seg tilbake. Det sitter mange store aktører og bare venter på data. Kombinert med overskrifter over hele planeten, så bør det ikke være etterspørselen det står på.

Edit:

I er scenario jeg har null tro på - der kursen ikke går helt bananas på gode data - så er det vel århundrets kjøpsanledning.

13 Likes