Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Fritt sitert etter Arne Scheie:
Roc, får jeg kysse deg? :rofl:

Setter stor pris på infoen du gir selv om det ikke er to streker under svaret :blush:

4 Likes

image

21 Likes

Håper det er rett. Syntes at folk ble erklært døde av covid selv om de ikke døde av det, men med det. Må jo også få si at hele covid greia ikke burde ha blitt behandlet med de lite utprøvde vaksine, som har vist seg å ha mange bivirkninger. Gode antivirale medisiner kunne heller ha blitt brukt, men det er en annen diskusjon…

Siden dette er mitt første innlegg i denne tråden og kansksje det siste ettersom jeg har lite å bidra med, vil jeg benytte anledningen til å takke alle dere kunnskapsrike som deler deres kunnskap med oss :slightly_smiling_face:

6 Likes

I Radium episode 263 fra ca 35:30 sier Carlos de Sousa to ganger at de måler PFS som enten død eller progresjon.

Han sier det uten å differensiere, men død kan kanskje kompliseres ytterligere i denne sammenheng, siden dette var diskutert på chatten?

3 Likes

Randomisering på individnivå:

Placebo i kreftstudier (klinisk utprøving av nye legemidler mot juksemedisin) benyttes ikke, men sjøl randomisering kan være brutalt om du trekker det gale loddet.

Det oppsiktsvekkende i dette tilfellet er at lille Norge gjennomfører en randomisert studie hvor det i den eksperimentelle armen tilbys en behandlingsløsning som (i følge pasienten) i flere tiår har vært godkjent av FDA.

2 Likes

Hørte igjennom podcasten Aksjesnila. Jeg hører det samme som deg fra de Sousa. PFS måles som enten død eller progresjon (man kan jo lure litt på om han egentlig mener død som anses forårsaket av sykdommen som studeres eller ikke).

Jeg ble oppfordret til å sende spørsmål til Ultimavacs om det jeg spurte om i den første posten min her på småprat. Så det har jeg gjort :nerd_face: Deler selvfølgelig eventuelle oppklarende svar (dersom jeg får tillatelse av Ultimovacs).

6 Likes

Har forresten allerede fått svar. Spørsmålet legges til i Q&A på Q1 webcast 10. Mai 2023.

9 Likes

Altså. Det er to streker under svaret. Ingen vil ta resultatene til Ultimovacs seriøst om de skulle finne på å forsøke å trekke ut dødsfall forårsaket av covid-19 i sin primære analyse av studien så det er egentlig bare å glemme først som sist.

Man analyserer en ITT-populasjon, hvis man ikke vil begrave dårlige data på et eller annet vis :blush:

15 Likes

Flere her, inkl meg selv har tidligere snakket om viktigheten av å ha konkurrerende BP i data rommer som gjør due diligence.

Her ser man litt effekten av å ha gode data samtidig som en god due diligence prosess. Artikkel i Endpts fra i dag.

Er veldig likt boligsalg, men litt større verdier, litt større materiale og endel flere hjelpere.

14 Likes

Progression-Free Survival…

Når man er død er man liksom ikke en survivor lenger, dessverre.

Åslaug Helland er gjest i Nyhetskanalen rett over kl 7 i dag🤩

4 Likes

Så det var noen som skrev om median innrullering stod i initium.noen som vet denne i nipu?

Rundt 15. januar 2022. Men alene så sier denne datoen ikke så mye. Viktig også å huske at det er en betraktelig større andel pasienter som må bidra til eventer i NIPU enn INITIUM - 58% vs. 45%

Mai måned 2023. INITIUM guidet utsatt avlesning. NIPU ikke avlest. Kurs cirka emisjon 2021 :circus_tent: :clown_face: :earth_africa:

8 Likes

Men for å svare på det du kanskje egentlig lurer på: Dersom kontrollarmen fulgte Checkmate 743 100%, så ble mPFS på 6,8mnd oppnådd i fjor 6. oktober. Da var det 29,5 [teoretiske] eventer fra de 59 pasientene. I NIPU er det altså mulig mPFS er oppnådd i eksperimentell arm også på avlesningstidspunktet - selv med oppnådd primærendepunkt. Håpet (og det mest sannsynlige nå) er naturligvis at mPFS ikke er oppnådd ennå i eksperimentell arm.

4 Likes

En ting som er fint er jo at negativ/passiv kommunikasjon tilsier at de ikke har planlagt noen emisjon på lang tid framover. :slight_smile: Da hadde de mest sannsynlig pøst på litt ekstra i stedet for å være tilbakeholdne.

1 Like

Husk å ta med: Bank-krise, renten høy, dårlige utsikter mtp. rentens videre vei, sterkt økte yield-krav osv. Som alt trekker sterkt negativt for forskningsselskaper som pleide å ha “masse penger”, men som nå går mot å ha “et års forbruk”-penger.

Tatt det i betraktning er samme kurs nå som emi ikke så ille. I all den tid de enda ikke har bevist effekt.

Det var det jeg lurte på. Jeg så @hnrk1 posta noe om total mpfs på initium på Hegnar. Så da lurte jeg på hvor langt vi har kommet i nipu. At det kan være ett tegn i tilegg til grafene vi har.

Her tror jeg du tar feil.
For det første har ikke guttene i Ulti for vane å snakke opp kursen med noe som kan minne om hausing, nesten tvert i mot.
Dessuten tror jeg meget vel det kan komme en emisjon etter gode data fra NIPU.
Ulti er jo nå også snart et “ett års forbruk” selskap, så det er snart på tide å fylle opp kassen.

1 Like

Med mindre du refererte spesifikt til de Sousa og Bjørnheim her, så er det altså omtrent halvparten kvinner i ledelsen og resten av selskapet. …men ellers enig

4 Likes