Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Takker for svar dere :slightly_smiling_face: Har virkelig sansen for Einarsson og syns han virker veldig engasjert i det han driver med ! Det er gull at han deltar i Radium og er så dyktig på å få frem gode elementer ved ting ikke alle forstår, som med Nipu dataene hvor helland forklarer og Einarsson gjentar dette med hvor gode dataene virkelig er :slightly_smiling_face: Takk for de mange gode svar folkens :relaxed: . Et flott forum her på Ulti trådene :pray:

16 Likes

På oppfordring, hvor tror du kursen ligger i slutten av april (dvs etter Initium-data)

  • Under 100
  • 100-150
  • 150-200
  • 200-250
  • 250-300
  • Over 300

0 stemmegivere

4 Likes

Kanskje bedre å spørre hvor mange % opp den går hvis Initium er positivt. Nå tipper alle utifra dagens kurs, mye kan skje med den innen April.

2 Likes

Ikke uenig i det, driver forventningene kursen mot 200 og vi får knall resultater har vi en annen skala å forholde oss til.

2 Likes

Det blir vel å legge til en null før kommaet, bli’kke så vanskelig det? :wink:

3 Likes

Våre mindre begavede venner i Folketrygdfondet kaller tilbake alle utlånte aksjer forut for ordinære generalforsamlinger:

Det betyr at våre enda mindre begavede venner i Janus Henderson må kjøpe tilbake 875.000 aksjer innen april neste år. Det betyr videre at de har cirka 80 børsdager å gjøre dette på. Noe som igjen betyr, hvis de starter i dag, at de må kjøpe tilbake 11.000 aksjer hver eneste dag for å komme i mål.

Vi ønsker lykke til og god jul.

61 Likes

Fin oppsumering.

Men dette kan da neppe være nyheter for nepene i Janus?

Om de låner fra FTF uten en garanti for hvordan de skal slippe å forholde seg til tilbakekalling av aksjene de har lånt, virker det som en drøy kortsiktig short. Den burde da (om den er satt mot Initium) bli dekket ASAP når selskapet guider avlesning i april? Alternativet, om den ble satt på NIPU så burde den blitt dekket etter ESMO?

På papiret ser det jo vitterlig slik ut som du skriver - kanskje vi skal spørre FTF direkte?

Utover det, lukter det jo en eller annen avtale i bakhånd som Janus kan strekke seg etter - men hva, hvor, hvordan klarer jeg ikke se for meg.

9 Likes

Jeg har tenkt litt på det samme - at de har en avtale med FTF, eller en annen stor aksjonær (Inven2, jeg ser på deg). Men på en annen side, hvem kan være så nedsnødd at de før Initium-data går med på en deal hvor Janus får dekket inn på 150, eller 200kr for den del.

Vetta søren. Her finnes det nok folk med mer peil på hvordan slikt fungerer.

4 Likes

Kan ikke se av finanskalenderen at dato for generalforsamlingen er fastsatt, men den har de siste årene blitt avholdt mellom 15. og 23. april.

Høyst sannsynlig vil resultatet fra INITIUM foreligge før GF (CEO må tolkes slik at dette kommer mellom 10. mars og 20. april).

-… og mye mulig har også Åslaug Helland presentert nye, mer modne NIPU- data før GF.

Så det er slett ikke bare FTFs tilbakeleveringsfrist som legger press på Janus Henderson, det gjør virkelig også venta (knallsterke) kliniske data.

9 Likes

Og når markedet oppdager at Janus begynner å dekke inn, så blir de ikke Janus alene om å prøve å kapre de få aksjene som kommer for salg!

2 Likes

Finner det dels helt usannsynlig at JHI har en eller annen form for “sikring” for tilgang på aksjer. At FTF kaller tilbake alt er sikkert, det skriver de svart på hvitt (og slike aktører gjør nøyaktig slik det står skrevet).

I en normal tidslinje bør JHI begynne å dekke inn før heller enn siden gitt den store sannsynligheten for mer positive randomiserte data fra NIPU og INITIUM. Videre skal man passe seg for å tillegge store aktører rasjonalitet. Her er den åpenbart ute av vinduet for lengst: posisjonen er idiotstor vs. omsetning og float, på toppen av nevnte sannsynlighet for at veddemålet i seg selv er ditto idiot.

11 Likes

I det øyeblikket jeg værer at Janus har begynt å dekke inn kjøper jeg så mange aksjer som kontoene tåler :pray::ok_hand:

Tipper jeg ikke er alene om å ha den innstillingen :moneybag:

8 Likes

Hvorfor ikke kjøpe nå til lavere kurs?

Fordi det ikke er så hot hvis Janus øker shorten uten nyheter?

1 Like

Jeg hadde ikke benektet det hvis noen anklaget meg for å være overvektet Ultimovacs nå før TET-data og DNB Healthcare.

1 Like

Du er overvektet, helt sikkert, i U nå før TET avlesning! Tør du å nekte for det Fornybar?

Men, hva skjer når Ulti blir en utbytte-aksje? :open_mouth:

1 Like

Da vil du motta utbytte

3 Likes

Neinei, er bare et stikk til olje, fisk og utbytte-aksje-børsen Oslo Børs, som ikke vil prissette noe optimisme før det er et regnskap med inntekter man kan regne ut ifra. Bortsett fra flyselskaper da.

I de 10 årene som har gått etter Algeta-oppkjøpet, kan man vanskelig påstå noe annet enn at investorenes manglende appetitt på norsk biotek har vært relativt fornuftig. I alle fall vurdert ut fra lønnsomhet.

Uten noen ultrarike idealister og oss andre risikoperverse hadde Radforsk klappet sammen.
Nå er det opp til blant andre Ultimovacs å vise ny vei i vellinga.

2 Likes