Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Om BP legger inn bud da bryter de lov om innsidehandel?

@sparkonge :point_up_2::point_up_2:

Jeg er ingen ekspert at all på dette. Men dette er hva jeg har blitt fortalt av folk med bransjeinnsikt at er slik det foregår. Så de må gjerne forklare/utbrodere hvis de får anledning.

Innsteget her er to-sidig p-verdi på <=0,05.

Resten, gjennom flere eksempler, er en helhetlig vurdering. Du kan selv gjøre deg opp en mening om hva signifikante resultater utover PE-met betyr. Ta gjerne f.eks @h3nk1 sine utsagn lenger oppe rundt dette som grunnlag.

Trodde jeg svarte her, men den havna i ensurge tråden gitt…

Det vi som eiere må finne ut av er om det er lovlig å legge inn bud ved HR<0.5 potensielt mens vi ikke vet mer enn HR<0.73

Det som er sprøtt å tenke på er at man allerede nå kan ha dobbeltsidig 0,05:

1 Like

Skuffende hvis vi ikke får vite HR i mars. Hvis HR er veldig lav, kanskje 0,5, så er det uetisk å ikke gå ut med resultatet med en gang.

2 Likes

Kanskje? Men Ulti har nå innsett at:

a) De ikke evner å drive PR og skaffe investorer. Ulti er dessverre en border(line) collie som får angst av sauer.

b) Retail-småfeet på Oslo børs ikke evner å prise selskapet i nærheten av potensialet.

c) Markedet for sauekjøtt er passe begredelig – over hele linja – for tiden.

Så da er det bare én mulighet igjen. Og det er å prøve å skape mest mulig Sheep O’hoy på ASCO. Kjipt for oss som allerede har aksjer og ikke får betalt for risikoen. Men som @Funcomi10kr sier, dette har nok selskapet vurdert som det mest hensiktsmessige.

8 Likes

Det er derfor det gjentatte ganger har skjedd at i det selskapet offentliggjør data ifm konferanse så presenteres et bud / salg i samme slengen.
Å ikke tro at de mest relevante BP’s ikke er under NDA rett etter data kommer tror jeg er naivt.

9 Likes

En ting jeg har vurdert å spørre selskapet om. Hvis det er uetisk å la studien fortsette til 70 events fordi det vil ta så lang tid, og dermed hindre syke pasienter å få UV1 så fort som mulig. Derfor åpne studien på 18mnd.

Hvor er det da ikke uetisk å presentere eventuelle gode/veldig gode resultater først 2-3 måneder etter de er klare? Bare for å kunne presentere de på ASCO.

For pasientene som kanskje bare har fått soc er den rett og slett kjip. Ref innlegg over her der tidligere CEO siteres.

6 Likes

De som signerer NDA settes på innsideliste og kan verken handle aksjer eller legge inn bud så lenge den situasjonen pågår. Så de må ut av NDA og deretter offentliggjøre alt og så kan det gis et bud. Med lisens vil det være noe helt annet. Det kan helt fint inngås en lisensavtale under NDA/handleforbud periode.

16 Likes

Så å vente utenfor aksjen ved konferansepresentasjon kan være skjebnesvangert OG det kan skje ting før det også ut av det blå.

2 Likes

Tryggeste for de som allerede sitter i båten er vel å fortsette med nettopp det - sitte i båten. Ok - så ble det litt lenger til land enn vi trodde men båten tar foreløpig ikke inn vann el.L. :sunglasses::metal: Så satser iaf jeg på at kapteinen(e) finner riktig sted å legge bi så vi kan velge om vi vil gå rimelig tørrskodd og relativt enkelt i land på trygg grunn - for de som vil selvsagt.

3 Likes

Det at de vil holde tilbake data og si minst mulig ved gode data burde ikke komme som en overraskelse. At det gjør det forundrer meg.

Det betyr også at ett «endpoint met» scenario kan bli starten på en lengre, men mindre vill, opptur frem mot en konferanse. (Selv om det de første timene/dagene kan bli stressende å følge med).

For vi tror vel ikke at BP skal slenge bud på bordet uten fullt datainnsyn og vel vitende at Ulti ikke vil la seg presse til noe før de har kjørt en emi og fyllt opp kassen selv før de går inn i noe forhandlingsrom.

Så kan vi spørre oss om hva som er beste måten å få verdiøkning på: langsomt (relativt) og solid eller raskt og volatilt.

16 Likes

Hvis et selskap legger inn et bud basert på informasjon de har fått under en NDA må denne informasjonen også gis til aksjonærene, hvis ikke kan man jo ikke selv kunne vurdere om det er en fair pris som bys for aksjene.

Jeg har ikke funnet frem sitater på dette, men jeg og flere andre, mener bestemt at de har sagt at de i denne studien som de «eier» selv ville legge frem mer enn det de gjorde ved NIPU studien. At vi da forventer at de faktisk vil holde sitt løfte, kan da ikke være noe å være forundret over.

Blir leting i gamle innlegg, rapporter, podcaster og presentasjoner i dagene som kommer.

7 Likes

Blir alle skuffet om man får PE-met óg opplyst at OS er statistisk signifikant også? :wink:

Mvh. fundamentaltråden

2 Likes

2 Likes

12 Likes

Akkurat dèt er fordi de kan jobbe parallelt med fase 3-studien og vente på å få presentere dataene på konferanse. De mister ikke noe tid på det.

Dette handler om hva de har lovet oss/kraftig insinuert at de ville gjøre og hva de faktisk viser seg å gjøre når de får sjansen.

6 Likes

I stedet for å komme med halvmorsomme kommentarer, hadde det vært interessant å høre din mening om dagens nye beskjed om PE :+1: eller :-1: er OK.

Det vil jo også om vi er ute etter at Janus & Co virkelig skal få lide så hadde jo en melding med LITT mer info gitt større grunn til å reprise aksjen kraftig før GF i april. Er data gode og har potensiale til å skape en ny SOC så får man nok tale tid på ASCO om man gir LITT mer slik Polygon har vist at Moderna fikk.

5 Likes