Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Man skal være veldig forsiktig med magefølelse. Magen lurer oss oftere enn vi tror!
Jeg tror ikke de vet fordeligen i armene. Men jeg begynner også å tro mer på at de vekter sannsynligheten for positivt svar som større enn før.

4 Likes

Hvorfor alt fokus på å ikke ødelegge data før asco og masse snakk om cnn og Champions League. og all dette plutselig nøyaktig når datavask er ferdig (sånn ca) de har minimum sett Antall events… det er litt ulogisk. De har tidligere vært veldig tilbakeholdne.

Jeg tror de har fått vite mer nettop. Men det blir bare spekulasjoner.

En slik selvtillit kommer ikke ut av løse luften.

Må bare tolke kroppspråket deres i Mars da :slight_smile:

Ser dette. Logger inn på Nordnet. Kjøper aksjer til 136 kr.

Lenge siden jeg har opplevd så alvorlig kognitiv dissonans.

12 Likes

Ja der ligger nok avsløringen - kanskje de ikke sier noe i det hele tatt - bare viser kroppsspråket og sparer resten av info til ASCO

1 Like

4 Likes

8 Likes

Jeg har nå også hørt Radiumen. Synes Einarsson undervurderer sitt publikum veldig med disse uttalelsene. Alle forstår problemstillingen, men der han fremstiller det som et binært valg så er det i virkeligheten en balansegang. Tilfellet Moderna (og vi kan helt sikkert finne mange andre) viser at det er ikke er regler skrevet i stein som forhindrer Ultimovacs i å dele toplinjedata og så delta på verdens mest prestisjefylte konferanse og dele alle øvrige data der. Når Ultimovacs velger å ikke dele toplinje nå i mars, så er det fordi man mener det er litt mindre sikkert å få innpass. Jeg innser selvfølgelig at folk i selskapet er flinkere til å vurdere dette enn meg, men det vil overraske meg veldig om ASCO skal være mindre villige til å gi U en pristisjefylt slot på konferansen dersom man allerede har kommunsiert et sensansjonelt tall for HR for PFS. Klinikerne og forskerne konferansen skal tiltrekke seg vil jo bare bli enda mer interesserte i komme og høre alt! Uansett så er poenget at dette er en balansegang hvor de nå har vippet fullstendig i en retning.

Med dette valget har styret og ledelsen i Ultimovacs cappet oppsiden ved å sitte over toplinje til kanskje 50%, mens nedsiden forblir 80%. Og man får nå nødvendigvis helt vanvittig dårlig betalt i forhold til den risikoen man har tatt ved å sitte som aksjonær fra IPO til over avlesning av INITIUM. Ingen virkelig store aksjonærer vil hverken få høre om Ultimovacs eller tørre å kjøpe på ord i en melding i mars. Og dermed vil den store reprisingen først skje i juni. Dette betyr igjen at små og mellomstore investorer som tilfeldigvis får høre om dette i de fire månedene (kanskje først og fremst pga. den IR-jobben vi på TI gjør :exploding_head:), kan kjøpe et derisket case til en vanvittig rabatt. Når man ikke får betalt for å ta risiko, så vil heller ingen være med fra start i fremtidig norske biotek. Jeg synes styreleder som CEO i Radforsk skyter seg selv i foten her.

57 Likes

Enig i absolutt alt unntatt dette. Med PE-met åpnes kommunikasjonsslusene for alvor og det vil definitivt komme mange nye kjøpere til. Short må dekke inn. Kursmålene flerdobles. Og så videre. Jeg har mye større problem med å få beskjed om en slik endring først enn endringen i seg selv.

Lett å lett å glemme at PE-met på toppen av ipi-nivo er helt utrolig i seg selv. Ingen andre selskaper har turt. Gode data vil deles under NDA til beilere i mars. Gir det ikke mer enn et par-tre måneder før avtale/bud foreligger.

Og si da, at man kan kjøpe oppnådd endepunkt til 250-300 kroner etter avlesning. Da får man bare takke og bukke.

13 Likes

Rettelse:
Ferdig preppa bjørneskinn til salgs!
image

4 Likes

Har selvskutt det er det eneste som teller

En kan undres over årsaken til denne tverrvendingen fra selskapet. Er det “bare” at de PLUTSELIG har funnet ut at de vil spare dataene til ASCO, vet de mer om dataene enn de sier eller foregår det samtaler med andre som krever denne radiotausheten?

13 Likes

Dette innlegget er noe for @Forsk å lese.

Hvorfor være langsiktig investert i sektoren når aktører som RadForsk og selskapene under paraplyen deres ikke gjør noe for å gjøre det attraktivt?
Hvordan bygge en bransje når det oppfordres til å kun kjøre kortsiktige trader?

24 Likes

Jeg synes denne var morsom, men selv om optimismen er rådende er nok de fleste klar over at ingenting er sikkert. Jeg har hvertfall mentalt forberedt meg på at det kan gå feil vei - så får vi se

8 Likes

Man kan lure, deltagelse på Asco er vel kun aktuelt med Endpoint met. Ved ikke møtt Endpoint vil vel HR data bli offentliggjort var vel svar fra Ultimovacs lenger oppe i tråden, dvs blåst data som Jonas uttalte det i Radium podkasten!

1 Like

Ja jeg skjønner ikke poenget med å selge skinnet bare noen uker før bjørnen skal skytes. Har vært med siden IPO og holdt på aksjene hele veien.

Tørr liksom ikke fantasere om gode resultater, da blir bare skuffelsen større hvis det skulle gå feil vei. Nå gjelder det bare å krysse fingrene og prøve å få tankene på noe annet så lenge :crossed_fingers:

1 Like

Vel, enn så lenge synes det ikke på aksjekursen at bjørnen er skutt. Dersom U oppnår de resultatene som en del av oss tror de vil, da vil nok investorene prise U ganske annerledes enn det de gjør i dag. For meg synes det som at markedsaktørene har inntatt en avventnede holdning. Samtidig innser jeg at dette inntrykket kan være feilaktig, på grunn av aktiviteten til shorterne som birdrar til å presse kursen ned. Men i så tilfelle vil en børsmelding i mars med informasjon om at U har innfridd våre forventinger, bidra til å skremme vettet av shorterne. Da vil deres fortvilte håp om å kunne dekke inn shorten, uten å gå konkurs, måtte bidra til en særdeles hyggelig reprising av U.
Med gårsdagens presentasjon friskt i minne er det rimelig uforståelig at noen fortsatt tør sitte short i U. Skulle gjerne skjønt hvordan disse shorterne tenker.

4 Likes

Denne utviklingen spådde tidligere CEO @Neladner i 2020 da han anså sjansene som reelle for at studien måtte stoppes før tiden.

“god effekt er også safety” ser vi konturene av her når selskapet må lese av på 18mo oppfølging fordi det vil være uetisk å drøye en fase 3 dersom dataene er som de håper.

Tørr du legge hodet på blokka og spå en HR? :grin:

9 Likes

Ultimovacs er litt av en juvel! En stjerne i norsk biotek? Svaret er det ikke lenge til en får. Helt utrolig god kunnskap blant mange bioteker her. Takk for gode bidrag

1 Like