Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hjem å samle tomflasker å kjøpe litt mer :joy:

1 Like

Man minnes dette også - nå er vi i mars 2024 med regulatorisk sanksjonert protokollendring.

22 Likes

Dette blir drøyt bra, pågangen fra media blir enorm når bomba smeller. Tipper de må ansette egen HR-direktør når vi kommer til juni. :speak_no_evil:

3 Likes

Kjenner det irriterer en del at de ikke vil gi et knippe tall som HR etc. Er det bare jeg som er mongo eller husker jeg riktig at de sa det mtp NIPU at ved INITIUM skulle de gi mer info fordi det var de som eide studien?

33 Likes

Jeg syntes r/r her var ganske drøy da jeg fattet interesse for caset på 70 kr / aksjen i fjor sommer. Så kom 2. utsettelse av INITIUM på q2-pres 22/8-23, og jeg undra meg over at ikke flere kjøpte. Så kom NIPU OS-data på ESMO i oktober '23. Og man kunne fortsatt kjøpe nede på 90-tallet noen uker etter det. Og nå ender vi altså etter alt å dømme med en lusen text only “PE met” i mars. Så noen får (kanskje) kjøpe U mellom 200-300 kr pr. aksje i et totalt derisket case på Fiskogolje-børsen.

For om noen lurer: UV1 blir medisin på “PE met”, totalt uavhengig av om HR er 0,72 eller 0,50. Forskjellen er bare home run ved at ballen går opp på tribunen eller ut av stadion. Home run er det likevel.

Men passelig irriterende er det for alle som faktisk har sittet over flere risikomomenter og ikke fått betalt for det. Og i den kategorien stiller min historie i bantam-fluevekt.

For alle dere andre kjøttruller som ikke er lasta til ripa allerede: Dette er en gavepakke av de sjeldne. Vi snakker ikke lenger om risk / reward. Vi snakker risk / retard her.

Husk datarisk / selskapsrisk / makrorisk / generisk-risk

Not financial advice whatsoever.

18 Likes

De sa det ja. Men endret mening.

2 Likes

Tror vi har mye å vinne på at selskapet velger den form for presentasjon som tjener selskapet best!
Er jo ingen problemer med å eventuelt vente et par måneder før vi får full effekt på kursen, så lenge vi allerede i mars vil vite om dette er en suksess.

5 Likes

Takk, men kjipt. Så da blir det 3mnd til i hvertfall. Til vi ser større bevegelser er jeg redd.

1 Like

Det er vel det vi ikke helt får vite, vi får vite PE-met men ikke med hvor mye, HR=0.7 eller HR=0.5 eller et sted i mellom. Og jeg har inntrykk av at de kan gi ut uten at det påvirker så mye som de vil ha det til.

For Nipu studien må vi huske at det var tendenser til det motsatte.

2 Likes

Nei, dette kan du faktisk ikke påstå. Resultater fra fase 2 studier gir ingen garanti for at det blir medisin.

13 Likes

Man blir nesten nødt til å finne frem gamle sitater, for å få dem til å si litt mer en “tommel opp eller tommel ned”. Det er i hvert fall ikke likegyldig for meg å få vite om det de illustrerte som en fotballkamp endte 10-0, 4-3, 1-1, eller 0-1. Det finnes regninger som skal betales og riktig prising av aksjene i porteføljen er viktig for å vite om man skal selge det ene eller det andre - eller selge alt annet å kjøpe mer. De kan altså ikke løpe fra den typen løfter etter den nedturen vi var i gjennom i fjor.

9 Likes

Var det ikke slik da at dersom PE-met, så blir det videre presentasjon på en messe kun dersom dataene er spesielt gode, og ikke ellers? Da er det i tilfelle bare å glede seg?

Kjipt at curling er favoritten på Wall Street da: On Wall Street, romancing the curling stone

1 Like

Hvis det er som du sier er det vel greit, er dataene spesielt gode får de presentasjon. Da kan de likegjerne fortelle dem med en gang. Må jo være at de kun får presentasjon om de forteller første gang på messen, men det leste jeg at noen som er uendelig mye flinkere enn meg på mente ikke nødvendigvis var så fikanta regler på.

Nei, du har helt rett. Jeg legger meg flat. Akkurat som KM-plottene i INITIUM: Det kan faktisk hende at UV1 ikke blir medisin ved PE met. Men PE met betyr nok at selskapet får seg en avtale, eller blir kjøpt opp (lenge før vi finner ut om UV1 blir medisin). Det blir sikkert til en pris jeg ikke synes er høy nok. Men det blir kanskje litt penger igjen til stakkars Werner uansett.

2 Likes

Husk at styret, de ansatte og de største eierne her ønsker alle å få UV1 til markedet så raskt som mulig - dette har de nok gjort grundige vurderinger på og gjør det som er best for oss alle.

4 Likes

PE met = rett i nda avtaler og møter inn mot fase3. Drømmen er utlisensiering i en indikasjon++ fra start.
Vi må ikke glemme at ulti har meget kapitalsterke eiere som gir oss en god posisjon i forhandlinger.

4 Likes

La nå de Sousa først se på tallene og deretter bestemme seg på hvilket forum de skal vises først.

Han har jo allerede bestemt seg før han ser tallene

2 Likes