Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

He he Carlos, Jens & co er så sikre på positivt break at de ser for seg å bli bært på gullstol blant 40000 på ASCO og interjuet på CNN og CNBC. Planen er lagt og de sier det rett ut i rapporten. På grunn av den fullstendige stoppen i nye events for lenge siden må de i denne studien ha fått nok info til å beslutte avlesning. Mer enn vanlig.

3 Likes

Snakk om å legge hodet på blokka hva gjelder å forsøke lese mellom linjene, Birgitte!

For alle andre: Husk at det er datarisiko!

14 Likes

La oss skru tiden tilbake til 5.juni 2021, studien som ble presentert på verden største kreftkonferanse ASCO.

30 prosent av pasientene med avansert føflekkreft som ble behandlet med kreftvaksinen UV1 i kombinasjon med immunterapien Keytruda fikk komplett respons (CR). Det betyr at kreftsvulsten er borte og det ikke er tegn på sykdom.

Ikke tilfeldig at det har stoppet helt opp vettu.

Effektdataenee er bedre enn Keynote-006 som viser at behandling med pembrolizumab alene førte til at: * 5-12 % av pasientene oppnådde komplett respons (CR)

9 Likes

Denne frasen “stoppet helt opp” synes jeg konkret hadde hørt hjemme på kvartalspresentasjonen.

Her:

7 Likes

Var den ikke der da? :wink:

Edit: Nope, nvm

1 Like

Enig med deg pig. Samtidig:

Carlos har sagt dette i ganske mange varianter nå. Ikke så i klartekst som i dag. Men mer eller mindre, ja. For oss som liker å lese litt (ikke veldig mye) mellom linjene.

Mener dette intervjuet er kilden til utsagnet:

Var det noe nytt fra holom i morges?

Det skrives av noen her som at dersom det i første omgang kun meldes om primary endpoint met, så blir det nesten ingen kursstigning og man må da ta risiko med å vente til detaljer presenteres på ASCO. Skjønner ikke hvordan man kan resonnere slik? Selv en slik kort melding i første omgang vil være krutt for kursen! Så må man bare vente et par måneder til man får toppet helt opp!

3 Likes

Ledelsen hadde vel i dag sammenlignet det med en fotballkamp, hvor vi nå bare skal få vite hvem som vant.
Jeg for min del synes det er greit å vite om kampen ble vunnet eller tapt med braksifre, eller om det ble en knepen 4-3 seier.

3 Likes

Tror folk (etter å ha sett kursutviklingen siste året) er passe engstelige for at Oslo Børs ikke skal evne å ta inn over seg hva “PE met” faktisk betyr og innebærer.

1 Like

Hvis Oslo børs ikke evner å prise det inn så har vi som er informerte en mulighet til å laste videre opp til ASCO.

Joda, men med en slik melding vil nok Uti tiltrekke seg en litt annen type investorer også. Og ikke bare fra Norge…

2 Likes

hva skal shorten gøre ved PE met…? GF til April. Mulig opkøb/bud på Ulti. ASCO.

3 Likes

Ja, ikke glem at FTF vil ha aksjene de har lånt ut tilbake før GF!

3 Likes

Ser ikke sånn ut i dag iallefall. Låner stadig ut mer.

2 Likes

Poenget er at risk/reward skjevdras noe så utti granskauen mye. Selskapet skrelles garantert 80-99% om initium failer. Denne risikoen får vi ikke fullt betalt for om ledelsen skal være så tighte som de plutselig ble nå.

Bare se på dagens lister, om FTF sitt føkkings giga utlån skal spares til PE met så kan shorten leke seg. Tror ikke jeg har sett en større reduksjon hos FTF noen gang, som i dagens lister

15 Likes

Jeg ser poenget ditt og jeg håper også selvsagt at de kommer med mer info i Mars.

1 Like

Her bør virkelig selskapet / bransjen (aka Rad @Forsk ) gjøre det de kan: være seg politisk, dra FTF gjennom søla i media eller sørge for GF/EGF for å begrense utlån rundt dataslipp!

Skal det være antydninger til håp for bransjen FTF holdes i tøylene, for dette er make eller brake for sektoren her på berget!

Pr. nå er vurderingene til styreleder i RadForsk noe som er, etter min mening, fiendtlig for sektoren, for skal man noteres er man avhengige av meg og deg som handler aksjer. Hadde det ikke vært for TekInvestor hadde mcap på Ultimo vært adskillig lavere.

11 Likes

Fra DNBs analyserapport i går:

Set for a game-changing March

We continue to believe the INITIUM study will be positive, and see the readout in March as potentially game-changing for the company. We reiterate our BUY and NOK200 target price.

We continue to believe the data readout for INITIUM will be positive. We still estimate ‘phase success’ of 65% and LOA of 30% ahead of the data readout, well above average probability rates for comparable trials at this stage (DiMasi et al (2010), Wong et al (2019) and Hay et al. (2014)). Comparisons of the timeline with historical controls such as CheckMate 67 and CheckMate 511 support our view that patients receiving UV1 are likely to have deferred disease progression. We underline that comparisons with historical controls should always be made with caution and we continue to highlight two other explanatory factors for why it is taking longer than estimated for INITIUM patients to experience disease progression (or death): 1) the hospitals may be better than before at providing the patients with the comparator drug combination (without UV1); or 2) the patient selection in the INITIUM trial may have an overweight of relatively less-advanced patients (despite comparable inclusion/exclusion criteria).

Based on our recent discussions with oncologists, key opinion leaders and experts in the field, we find that in recent years the hospitals may have improved at coping with side effects from checkpoint inhibitors, although we hear no clear indications of a significant improvement in progression-free survival of the comparator arm. The main concern highlighted among experts for UV1 not having an effect is the second explanatory factor, an overweight of relatively less-advanced patients. As the INITIUM trial was partly conducted during the Covid pandemic, a possible effect on patient selection has been discussed (both delayed diagnosis and treatment, and therefore patients being more advanced, and hospitals prioritising relatively less-advanced patients, with severe patients not able to travel to hospitals). However, based on our understanding from key opinion leaders, recruitment in comparable studies was done following normal routines without notable changes in either direction. This does not mean that we can rule out the possibility of a comparably relatively less-advanced patient population in the INITIUM trial, but it supports our confidence for a positive outcome.

Q4 results. Operating expenses were NOK59.6m, and cash and cash equivalents were NOK266.6m at end-Q4. We see an expected financial runway through H2 2024.

BUY and NOK200 target price reiterated. We see the March readout as potentially game-changing for Ultimovacs. In the event of a positive INITIUM trial, we estimate (probability-adjusted) a deal with a partner in Q1 2025.

8 Likes

DNB må for all del ikke ramle over av begeistring når de lager rapporter. Lukter Holom lang vei. 30% bra og 70% advarsler.
Jeg skjønner ikke hvor de har kursmålet sitt fra? Det er verken fugl eller fisk.

2 Likes