Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hva tenker dere er mulige beste- og verste-case-scenarioer for verdsettelse i forbindelse med et oppkjøp?

1 Like

Kan noen forresten forklare meg hvorfor nesten 3x så mange eier Bergen Bingoen som Ultimovacs? Er det fordi den er så “billig” :rofl:

Selv PCIB har nesten like mange. Det er jo helt utrolig.

Her har dere i menigheten en kjempejobb foran dere!

5 Likes

Det vi håper på nå er at ULTI skal melde at de ikke nådde primærendepunktet slik at flere skal få råd til å kjøpe aksjen :slight_smile:

3 Likes

Hvis jeg ikke husker feil ble 150324 (var 1103) nevnt som frist for LBA for Asco i et tidligere innlegg. Hvis det er en absolutt frist holder det vel ikke med dataslipp i slutten av måneden. Et innlegg kan jo ferdigstilles omtrent på forhånd, bare å legge inn HR data og KM plott. Dog litt tid trengs jo, skal vi tippe fredag 8 mars som en høyst mulig dataslipp dag!

11.03.24 er fristen for LBA innsending.
Så da må det komme innen fredag 8.03 som gir de helga til å fikse søknad. Det er 16 børsdager det.

1 Like

Da er vel 8 mars helt i grenseland. Greit at ventetiden til Endpoint blir så kort som mulig, litt plaster på såret mhp missing data.

Etter å ha tenkt litt mer så skjønner jeg nå mer av shorten som er satt, (som jeg ikke gjorde før).

La oss se på det fra Janus’ side.

  • PE fail på Nipu i juni 23, hvor lokal review er uenige med sentral og skal se an modnede data.

  • 18 mnd cash på tidspunkt for short-start, og et pengebehov innen den tid.

  • Neste studie forventet avlest er målt mot en ekstremt effektiv kombinasjon som ingen andre har turt å gå for. (Jeg ble i dag innprentet faktisk hvor god komboen ipi+nivo er)

  • Persontilpassede vaksiner er hovedfokuset i markedet og Ulti prøver på noe ingen har klart før.

  • Aksjonærmassen sender pdf til Janus hvor det, (i Janus’ øyne), blir klart at her har aksjonærene bundet seg til masten. Jeg synes personlig det er en veldig god oppsummering av caset - men har ikke vanskeligheter med å se for meg at de har ledd godt på kontoret av den.

  • FTF låner ut haugevis med aksjer til altfor lav rente.

  • Nipudata var faktisk bedre enn surrogatendepunktet PFS skulle tilsi når det ble presentert OS på ESMO, men igjen i Janus’ øyne - det er ikke en veldig kommersiell og attraktiv indikasjon.

Nå vet vi jo heldigvis at alle disse forutsetningene unntatt positivt resultat i Initium, enn så lenge, er falt i favør oss, men jeg skjønner mer hvorfor de har shortet. Og ikke minst, hvorfor de har doubled down gjennom høsten og starten av 2024.

Jeg håper og tror at de må ta en debrief/strategigjennomgang når de etterhvert forhåpentligvis virkelig må kjenne på hvor feil de har tatt.

47 Likes

Nei, nå må vi løfte stemningen litt her. God gammeldags PCIB-stemning:

15 Likes

Enig i alt unntatt punktet om «PDF», egentlig. Sammenligningen med historiske kontroller mv. er så skrikende relevant og viktig vs. studiedesign. Selv før boble og ketil kjører mange titusen simuleringer må/bør man skjønne at veddemålet er lite rasjonelt. Så langt som studiet er på overtid. Det er ikke rakettvitenskap. Ikke noe å «le» av. Som «proff» er dette helt (?) utilgivelig å eventuelt ikke faktorere inn i whatever som ligger til grunn for posisjonen. Dette er grunnen til at min oppfatning (som ikke er verdt en pøkk) er at det ikke er noen fundamental vurdering av verdi/substans til grunn. Noen datapunkter trumfer andre, the end.

4 Likes

En annen grunn kan jo som tidligere nevnt av andre at de shorter globalt pga at sannsynlighetene er mot biotech. Men ja - i dette tilfellet er det slett arbeid, selv om jeg skjønner mer av tankegangen deres. Det har jo ikke lengre så mye å si heldigvis.

7 Likes

Sammenfallet med Vivoryon Therapeutics er interessant all den tid både JHI óg Adage i tospann er short der også. Men dette blir litt off-topic og vil alltids spore av i lite fruktbar spekulasjon. Legger’n dævv.

6 Likes

PCIB sin siste rapport er ikke så gal at den stemningen ikke kan gjenta seg :+1:

1 Like

Helt enig - den første flaske Champus skal da åbnes. Og mon ikke det egentlig er bedst på denne måde når alt kommer til alt. Ulti kan dele data i flere detaljer og kommentere dem mundtligt på denne måde - til hele markedet på en gang.
Hvis vi får PE met og tidligt i Marts ! ! !, ja hvor skal kursen så gå hen…? Vi taler en verdens sentasjon. En guld standard der nærmest er umulig at slå. Og ikke glem NIPU, Allerede NIPU var første proof of concept på en næsten universel therapeutisk vaccine. INITIUM kan cementere og slå spiker helt ned.
Hype kan blive ganske ganske vild i perioden frem til at data ligges offentligt ud i flere detaljer…! ! !
Der bliver en hord af mennesker der får et sygt wake-up call her for hvad der sker i Norge.

Kan du sige lidt mere om hvordan du mener at dette skal forstås: “Hypotesen er at Ini skal gi HR 0,60.”. Var det en direkte udtalelse fra Jens…? Og det som de selv håber på…? Og vi ved at de har kendskab til total antal events.

1 Like

Rapporten i går var solid men også litt komisk avslørende.

Hvordan kan man komme på å skrive noe slikt som dette om man ikke har diskutert og sett dette for seg som den realistiske muligheten? Hva om endpoint not meet? Da vil dette i ettertid bli merkelig.

“Because of the ground-breaking potential of the result, it will be very important to have the
opportunity to share the full analysis at a peer-reviewed, major medical conference and seek
to publish the results in a top-tiered medical journal.”

Forøvrig så sier vel dette at markedet trenger ikke mer info for å forstå hvor landet ligger. Og vi så jo også den kraftige reaksjonen på det lille som kom ved NIPU.

Så slapp av folkens U har regna dette hjem for lenge siden.

3 Likes

Enig, mye tyder på at de vet hvor dette bærer.

1 Like

Hvordan kan de vite? Det er i mine øyne logisk å beskrive hvordan de ser for seg det er lurest å spille kortene ved positiv avlesning, selv om de ikke vet at det blir positiv avlesning. De sier jo bare det åpenbare; her er det potensielt groundbreaking results :slight_smile:

11 Likes

Og dette har de bestemt seg for skal på ASCO. Og da må resultatet komme i perioden 1 til 8 mars for å rekke abstraktet innen mandag 11 mars.

1 Like

Er også interessant at Hubro har bestemt seg for å utsette å hente til etter avlesning i Ultimovacs. Den beskjeden kom i kveld. Sier ikke at noen vet noe, men det sier jo noe om troen på gode resultater.

22 Likes

Og har de sagt hvordan de vil spille korta sine ved negativ avlesning? Det burde de om vi skal følge din logikk. Det gjorde de ikke.