Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hva i all verden har de å vinne på å bruke tid på å snakke om det?

Det eneste jeg har å utsette på ulti denne uken er hvorfor det kjøres en hemmelig investorøkt for noen få utvalgte, som gir mer info ut enn de hadde på kvartalspresentasjon. Unødvendig. Burde jo heller gått til nordnet opg hatt en selskapspresentasjon på video der.

Som vanlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så grenseløst forbanna, fordi jeg tror valgene selskapet tar mtp rapportering av initium er helt fornuftige for maksimal verdiskapning.

19 Likes

Jeg skjønner ikke helt hvordan min logikk er ugyldig dersom de ikke sier noe om hva som vil skje ved negativ avlesning.

Jeg er en smule (ikke grenseløst) forbanna, selv om jeg skjønner at valgene selskapet tar mtp rapportering av initium trolig er helt fornuftige for maksimal verdiskapning.

Og det er fordi jeg mener man bør få reward etter risiko tatt.

Sitte over avlesning: Risiko.

Hvis du har barn: Test ut å gi de halv ukelønn men samme arbeidsmengde kommende uke. Uten en ryddig forklaring på hvorfor det ble sånn den uka.

3 Likes

De har sagt de vil komme med data / mer info om avlesningen er negativ.

Mange er på tå hev nå. Vil tro noen er forbannet fordi selskapet vingler veldig på hva de kommuniserer. Normalt har det vært et rødt flagg.

Hadde de ingen tro på gode resultater i Initium etter Nipu eller??? Da var de veldig tydelig på at DATA skulle deles ved avlesning av Initium og ikke gjøre en NIPU 2.0 som det er akkurat det Ulti ender opp med å gjøre nå.

3 Likes

Det betyr også at vi skal sitte igjennom flere måneder med markedsrisiko. Det har ikke akkurat vært lite å ta hensyn til siste åra. Hvert eneste år har en ny krise kommet. Irriterende at vi skal holdes på pinebenken mer enn nødvendig.

3 Likes

Man kan undre seg over hva Arnesen tenker om at Ultimovacs kniper igjen om dataene mens de såvidt har hodet over vannet.

“Primært endepunkt møtt” vil neppe sende folk løpende for å kjøpe en annen kreftvaksine. De fulle dataene kunne nok gjort det.

2 Likes

Men det kan da virkelig ikke Ultimovacs ta ansvar for.

1 Like

He he Carlos, Jens & co er så sikre på positivt break at de ser for seg å bli bært på gullstol blant 40000 på ASCO og interjuet på CNN og CNBC. Planen er lagt og de sier det rett ut i rapporten. På grunn av den fullstendige stoppen i nye events for lenge siden må de i denne studien ha fått nok info til å beslutte avlesning. Mer enn vanlig.

3 Likes

Snakk om å legge hodet på blokka hva gjelder å forsøke lese mellom linjene, Birgitte!

For alle andre: Husk at det er datarisiko!

14 Likes

La oss skru tiden tilbake til 5.juni 2021, studien som ble presentert på verden største kreftkonferanse ASCO.

30 prosent av pasientene med avansert føflekkreft som ble behandlet med kreftvaksinen UV1 i kombinasjon med immunterapien Keytruda fikk komplett respons (CR). Det betyr at kreftsvulsten er borte og det ikke er tegn på sykdom.

Ikke tilfeldig at det har stoppet helt opp vettu.

Effektdataenee er bedre enn Keynote-006 som viser at behandling med pembrolizumab alene førte til at: * 5-12 % av pasientene oppnådde komplett respons (CR)

9 Likes

Denne frasen “stoppet helt opp” synes jeg konkret hadde hørt hjemme på kvartalspresentasjonen.

Her:

7 Likes

Var den ikke der da? :wink:

Edit: Nope, nvm

1 Like

Enig med deg pig. Samtidig:

Carlos har sagt dette i ganske mange varianter nå. Ikke så i klartekst som i dag. Men mer eller mindre, ja. For oss som liker å lese litt (ikke veldig mye) mellom linjene.

Mener dette intervjuet er kilden til utsagnet:

Var det noe nytt fra holom i morges?

Det skrives av noen her som at dersom det i første omgang kun meldes om primary endpoint met, så blir det nesten ingen kursstigning og man må da ta risiko med å vente til detaljer presenteres på ASCO. Skjønner ikke hvordan man kan resonnere slik? Selv en slik kort melding i første omgang vil være krutt for kursen! Så må man bare vente et par måneder til man får toppet helt opp!

3 Likes

Ledelsen hadde vel i dag sammenlignet det med en fotballkamp, hvor vi nå bare skal få vite hvem som vant.
Jeg for min del synes det er greit å vite om kampen ble vunnet eller tapt med braksifre, eller om det ble en knepen 4-3 seier.

3 Likes

Tror folk (etter å ha sett kursutviklingen siste året) er passe engstelige for at Oslo Børs ikke skal evne å ta inn over seg hva “PE met” faktisk betyr og innebærer.

1 Like

Hvis Oslo børs ikke evner å prise det inn så har vi som er informerte en mulighet til å laste videre opp til ASCO.

Joda, men med en slik melding vil nok Uti tiltrekke seg en litt annen type investorer også. Og ikke bare fra Norge…

2 Likes